| Forfatter |
|
netro Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig en lille subwoofer, der kan levere en stram, præcis bas til brug ved musik. Derfor forestiller jeg
mig umiddelbart en 8" eller 10" i trykkammer med en kraftig forstærker. Jeg har kigget lidt på både Dali, Audiovector,
System Audio og Martin Logan. Hvad har I af forslag? Prismæssigt skal den nok max ligge på 10k.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigger efter xtz 10tommers modeller de er bygget og har enheder som langt dyrere mærker. med svenske kurser for tiden er der endnu mere at hente.
|
| Til top |
|
| |
mikeaarup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en System Audio subelectro200, og den er jeg SUPER tilfreds med... De anbefaler at man kører den som basreflex i rum over 20kvm, men jeg kører stadig min som trykkammer i vores 45kvm stue..
Den leverer altså kælderdyb og tør bas (efter papirene ned til 22hz)og så synes konen også at den er pæn:-)
MVH
Mike
|
| Til top |
|
| |
musicc Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
en infinity kappa eller lign.. har selv storebror intermezzo.. DET er dyb bas.
mvh allan
__________________ Panasonic TH-50G20 Marantz sr 7002. Marantz Sa 15s1, H/K 870 effekt.PS3 slim, Quad 22l2 front, Infinity tss 4000 center og baghøjttalere, Sub: Infinity Cascade model 15 subwoofer
|
| Til top |
|
| |
netro Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Jeg vil prøve at høre dem alle ved lejlighed.
mikeaarup >> Subelectro200 var en af dem jeg havde kig på faktisk. Hvordan er den, når du hører musik, synes du?
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Denne her fra XTZ er rigtig god.. Du får rigtigt meget for pengene i øjeblikket... God jagt
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
proac laver 2 modeller som du nok skal tjekke.
men din afspillerkilde er mindst lige så vigtig.
husk det.
|
| Til top |
|
| |
red_martians Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil klart anbefale DLS 3.10. Det er noget af det strammeste jeg længe har hørt. Musikken betyder utroligt meget hos DLS, men uden at gå på kompromis med dybden. Og helt lille er subwooferen ikke. Den er 10" i en, for nutiden, ret stor kasse.
|
| Til top |
|
| |
damkel Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk går jeg med de samme tanker som dig. For mit vedkommende skal den også bruges i surround med krav om en god bund...
Jeg har kig på: Velodyne (f.eks. SP:-800) eller SVS SB12-plus. Hvordan ligger disse mon i forhold til dem er ellers er omtalt i denne tråd?
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige komme med et bud, der ikke er nævnt her.
Det drejer sig om Audio Pro Acebass 2.
Den består af 4 stk. 5½" og 1 10" slave. Den har en 500 watt klasse D forstærker. Har den i et setup med Dynaudio Focus 140 og en XTZ Class A100D2.
Det spiller bare. Basen er meget præcis og hurtig takket være de små enheder.
Ifølge de medfølgende papirer spiller den mellem 18 til 100 Hz.
Du er velkommen til at komme og høre den, så længe jeg har den stående, er ved at ændre på mit setup.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle fysiske krav til størrelsen?
mini subs er en meget blandet landhandel, og de kører jo fra Audio Pro's 6,5, over til SPL'erne fra Velodyen og Minime fra Earthquake der jo ikke fylder ret meget mere end størrelsen af enheden på alle 6 led. jeg har kun hørt et par af de i tråden nævnte subwoofere, og jeg vil være diplomatisk og sige at jeg ikke er helt enig.
jeg synes til gengæld det er fedt at du er villig til at bruge hvad en ordentlig mini sub koster, og derfor mener jeg også at det er vigtigt at du ikke bare springer på det første og billigste.
jeg må indrømme at jeg meget sjældent er imponeret af minisubs, nogle er ganske hæderlige, andre forsøger ret tydeligt at ophæve fysikkens love uden det store held, og er opgivet til nogle helt urealistiske spedifikationer.
der er reelt kun en ting at gøre, lån mere eller mindre samtlige modeller med hjem du kan komme i tanke om, afprøv dem i egen stue, og tag en beslutning derfra. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemmer for sådan en til cirka 6000 __________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser røvlækker ud den svs.
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
den ser røvlækker ud den svs.
|
|
|
skynd dig og køb en, så kan du sælge den til mig om et par måneder når du har fundet ud af at svs er noget billigt tis og du
hellere vil have en dali concenpt sub fra hfk __________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
zorroe skrev:
interfacelift skrev:
den ser røvlækker ud den svs.
|
|
|
skynd dig og køb en, så kan du sælge den til mig om et par måneder når du har fundet ud af at svs er noget l**t og du
hellere vil have en dali concenpt sub fra hfk |
|
|
Skal have bestilt en, men det bliver en større model du..
|
| Til top |
|
| |