Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: HD 600 eller A900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zuffox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at finde et sted, hvor man kan prøve de to høretelefoner uden held. Da det er et lidt kringlet valg at foretage teoretisk, vil jeg gerne have så mange detaljer som muligt inden et eventuelt køb, naturligvis.

Er der nogen, der har erfaringer med nogen af de to og kan sige noget desangående - og eventuelt nogle privilegerede, der har prøvet begge to og kan komme med nogle sammenligningspunkter?
Til top Vis zuffox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuffox

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet A900. Dog vil jeg alligevel anbefale A900 fremfor HD600. Og som bonus er A900 lukket også.. Kan dog ikke komme med nogle gyldne argumenter, udover at jeg personligt ikke er så vild med lydsignaturen i HD600, som jeg syntes virker ret distancerede.

HD600 burde det dog være til at komme til at prøve trods alt. Hvis ikke i en butik, så er der garanteret en venlig sjæl der gerne lader dig tage et lyt kunne jeg forstille mig..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 16 December 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

zuffox skrev:
Jeg har prøvet at finde et sted, hvor man kan prøve de to høretelefoner uden held. Da det er et lidt kringlet valg at foretage teoretisk, vil jeg gerne have så mange detaljer som muligt inden et eventuelt køb, naturligvis.

Er der nogen, der har erfaringer med nogen af de to og kan sige noget desangående - og eventuelt nogle privilegerede, der har prøvet begge to og kan komme med nogle sammenligningspunkter?

Aage Jensen har forskellige på lager. AT er dog ikke det mest udbredte mærke hos dem. AKG har de til gengæld en del af. Og de lyder godt. Mht. Sennheiser er der jo Hifiklubben.

Men fælles for dem alle: uanset hvilken du vil vælge så køb dem på nettet. F.eks. via www.edbpriser.dk  Der er en del at spare den vej Alene Sennheiser HD-600 er der en forskel på over 1000,- afhængig af butik eller net. Jeg har "kun" erfaring med Sennheiser og AKG. Og til 1500,- for HD-600 på nettet er de alle pengene værd. Fælles for dem er at de kræver en god headamp. for at yde deres bedste.

Du kunne evt. også få dig et lyt på Denon´s hovedtelefoner. De skulle også være ret gode.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 16 December 2008 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Jeg har ikke prøvet A900. Dog vil jeg alligevel anbefale A900 fremfor HD600. Og som bonus er A900 lukket også.. Kan dog ikke komme med nogle gyldne argumenter, udover at jeg personligt ikke er så vild med lydsignaturen i HD600, som jeg syntes virker ret distancerede.

HD600 burde det dog være til at komme til at prøve trods alt. Hvis ikke i en butik, så er der garanteret en venlig sjæl der gerne lader dig tage et lyt kunne jeg forstille mig..

Jeg synes de er fremragende. Men skønt at man ikke er enige om alting "Lyd er subjektiv"

zuffox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 December 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Nåh, men hvis der er nogen i det ganske danske land omkring Nordsjælland-Tjøwenhaun, så er jeg i hvert fald meget frisk på en lytter, hvis der skulle være en venlig sjæl i området.

Kræver selvfølgelig at de to modeller ikke er modificeret på en måde, der sender et misvisende billede af, hvordan de ville gøre sig direkte fra kassen, da jeg ikke har planer om at købe kabler eller amp lige foreløbig.
Til top Vis zuffox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuffox

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

zuffox skrev:
Nåh, men hvis der er nogen i det ganske danske land omkring Nordsjælland-Tjøwenhaun, så er jeg i hvert fald meget frisk på en lytter, hvis der skulle være en venlig sjæl i området.

Kræver selvfølgelig at de to modeller ikke er modificeret på en måde, der sender et misvisende billede af, hvordan de ville gøre sig direkte fra kassen, da jeg ikke har planer om at købe kabler eller amp lige foreløbig.

i så fald er der ikke noget valg.. så skal du have A900 og ikke HD600..  HD600 lyder ikke af noget særligt uden amp.. det skulle A900 i væsenteligt højere grad gøre...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 December 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er her helt enig med kolind.....HD600 kommer kun frem til sit bedste hvis der er en amp til og hvor A900 kan sættes direkte i hvad som helst......Den ville selvfølgelig osse få et løft hvis du en dag skulle få en amp til den.

A900 spiller efter min mening smadder godt...specielt stemmer hvirker overbevisende i den efter min mening.....Men sådan er vi jo forskellige....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes