| Forfatter |
|
b4de4nd Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får lyden fra mit tv signal ud over min forstærker ?
Jeg har en denon avr 3808 og der kører hdmi kabel fra fjernsynet og ned i forstærkerens udsignal.
Kan det passe at jeg skal have et hdmi kabel mere ned i forstærkeren for at få lyden med ?
Jeg har prøvet en masse indstillinger men kan simpelthen ikke få noget lyd på drengen...
Hjælp!!!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du som det første kigget under lyd i manualen til dit tv? Eneste råd jeg kan give er at dit tv måske har en digital udgang til lyden, men igen det kan du se i manualen. Ellers kan du jo altid overføre lyden analogt med phono-kabler.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
b4de4nd Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er jeg godt klar over jeg kan, men jeg burde jo sådan set kunne tage lyden med ned gennem mit hdmi kabel...
har snuset min manual igennem og prøvet alt hvad jeg kan gætte mig til kunne være værd at prøve...
Jeg synes jo bare hele ideen med hdmi kabel forsvinder hvis jeg alligevel skal have enten digi eller analog kabel ned fra fjernsynet når jeg i forvejen har et hdmi kabel...
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på. Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ikke HDMI udgange på TV, kun indgange. Derfor kan du ikke hente lyd fra dit tv og sende det til din forstærker via HDMI. Der er til gengæld nok enten optisk eller coax udgang du kan bruge i stedet
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på. Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
b4de4nd Forum Bruger


Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. det er en panasonic th42pz700 plasma skærm...
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget i manualen til det ?
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på. Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud. |
|
|
Ja, med spdif får du 5.1. Så vidt jeg har kunne finde ud af får du det ikke med hdmi, fordi de af en eller anden grund syntes folk skal have lov til at bruge lyden fra deres tv  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle ledere i HDMI kablet, hvor der løber data frem og tilbage, men lyd/billede siden i HDMI kabler er envejs kommunikation.
Så jeg er enig med Brasch. Signalet går ud(out) fra forstærkeren og ind(in) i TV. Signalet kan ikke komme ud af "in" og ind i "out".
For at få lyd ud af TV'et må du altså finde en "out" på TV'et og tilsvarende "in" på forstærkere.
Det ville ellers være oplagt, hvis det andet kunne lade sig gøre, da du nok ikke er den eneste, der finder på at slutte et TV til en surround forstærker.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
brasch skrev:
Jay l`Blundt skrev:
Hvis du snakker om analogt tv kunne det jo være forklaringen, at dit tv ikke kan konvertere fra analog til digital. Du bliver nødt til at give lidt flere oplysninger om hvad det er du prøver på. Hvid det er en hd-modtager du prøver at få lyden ud af så kan du kun få 5.1 ud af spdif-udgangen. Digital-modtagerne sender kun stereo over deres hdmi, så det kan måske være forklaringen.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
de fleste modtagere sender nu det signal ud de får ind. Så ser du en kanal der sender DD 5.1 får man som regel også 5.1 ud.
|
|
|
Ja, med spdif får du 5.1. Så vidt jeg har kunne finde ud af får du det ikke med hdmi, fordi de af en eller anden grund syntes folk skal have lov til at bruge lyden fra deres tv
Mvh. l´Blundt
|
|
|
de stb jeg har haft med hdmi har alle kunne smide dd 5.1 ud via hdmi __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |