| Forfatter |
|
stavns Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor en udskiftning af mine gamle JBL'er og har fået anbefalet Audiovector 6 fra midten af 90'erne. Det har været svært at finde materiale på nettet, så jeg ville høre om der er nogen i det her forum der har erfaringer med lige præcis den højttaler - alle kommentarer har interesse. Det skal siges, at jeg endnu ikke har hørt højttalerne, men regner med at det sker i ugens løb.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det F3 Lyd/ Audiovector 6X du tænker på?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han tænker nok på Audiovector 6 som der står.
Stavns: Jeg har selv Audiovector 5 som lige er nummeret mindre, og de spiller forrygende. Det gode ved dem er at de er gode til de fleste genrer. De kan levere bassen der skal til rocken, men samtidig kan den også formidle det lille drengekor knivskarpt. Mange af de nyere audiovector skulle efter sigende være lidt svage i bunden, men have en god diskant. Måske lidt skrigende for nogle. Men dette er langtfra problemet med Audiovector 5, og derfor nok heller ikke 6. Masser af bas der går dybt, og sans for detaljen. Dog er der også mange der ikke kan lide dem, derfor ville et lyt nok være en idé. Husk på de skal have masser af power.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har oså eget av5 . En god højttaler syntes jeg . den kunne tri ampes , dvs man kunne sætte en eff.forstærker til henholdsvid bas, mellemtone og diskant ... det skulle den også have før den rigtig åbnede op ... gerne med engelske Naim eller Arcam lød de godt . AV6 lyttede jeg til ved en messe... den lød rigtig godt med de få numre jeg lyttede til ... spillede også på 3 Arcam forstærkere...
|
| Til top |
|
| |
stavns Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg taler om rigtigt F3/Lyd Audiovector 6 (ikke 6X som kom noget senere).
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
stavns skrev:
| Jeg taler om rigtigt F3/Lyd Audiovector 6 (ikke 6X som kom noget senere). |
|
|
6x skulle iøvrigt være bedre, dog også dyrere.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
audia6turbo Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
A V 6 apiller godt ingen tvivl om det, også kan de holde til noget effekt , havde et par i mange år men de er dog solgt for at prøve noget andet. AV 6 kan som kun anbefales
|
| Til top |
|
| |
stavns Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker jer alle sammen for konstruktive tilbagemeldinger på de forskellige modeller (6, 6x, 5 osv.) Jeg er stadig i lyttefasen og må se hvad det endelige valg bliver. Tak for hjælpen. Erik.
|
| Til top |
|
| |