Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HDMI reciver. Yamaha eller Denon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 733
Sendt: 17 December 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har en Yamaha RX-V659 UDEN hdmi,, hvilket jeg virkelig gerne vil have fat i! Men nu er det så at jeg er helt vild med Denons design og Yamaha receivere Mest Yamaha, da jeg har en Yamaha dvd afspiller. Jeg har kigget på Yamaha RX-V863 og Denon AVR1909 

Har nemlig en PS3, så mangler simpelthen en hdmi receiver. Jeg har et par B&W DM602S3, og kan se at Yamaha'en kan bi-ampe, så det skal bare blive brugt! Men selvfølgelig koster Denon'en jo også 1600kr mindre end Yamaha'en, men hvis Yamaha'en er bedre og stærkere, bliver den bare bestilt!


__________________
Marantz & Vega!

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 17 December 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Altså, samlet set tror jeg at Yamaha er et bedre bud. Det er muligt den er noget dyrere, men du får også noget for pengene...
Og så har du ikke den samme som "alle de andre"

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 733
Sendt: 17 December 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Lyder godt! Yamaha var også min favorit!  Ved du hvor meget strøm/effekt den kan smide? Mener min nuværende kan smide 350-400 watt samlet 

__________________
Marantz & Vega!

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 17 December 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du mener strømforbruget, så passer det nok meget godt med 400 watt .

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 733
Sendt: 17 December 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jamen, læste et sted hvad den kunne smide af strøm til alle højttalere, fx. 300 watt/5 højttalereudgange = 60 watt per kanal  I må endelig gerne rette mig


__________________
Marantz & Vega!

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 950
Sendt: 17 December 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Jamen, læste et sted hvad den kunne smide af strøm til alle højttalere, fx. 300 watt/5 højttalereudgange = 60 watt per kanal  I må endelig gerne rette mig


Sådan kan du ikke regne det. Det ville være en effektivetet på 100%, det kan ikke lade sig gøre. Der er sikkert nogle på forummet der ved meget mere om det end jeg gør.


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 17 December 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Tjek Yamahas hjemmeside. 

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 733
Sendt: 17 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Skal jeg lige smide 700kr oveni og tage en Yamaha RX-V1700?  

__________________
Marantz & Vega!

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted
 
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 733
Sendt: 20 December 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Okay, nu koster RX-V1700 kun 6000kr og det samme gør RX-V863  Men 1700'eren har kun 2 hdmi ingange, fremfor 863 som har 3 

Så hvilken er kraftigst og hvilken ville I fortrække?


__________________
Marantz & Vega!

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 20 December 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Pugholm, var det ikke dig, som for nogle måneder siden startede en tråd om hvad du skulle købe, og du fik en MASSE gode råd, men endte med at købe ingenting eller købte noget, som folk frarådede? Hvis det var dig, gider jeg ikke spilde tiden (igen)...

EDIT: har lige søgt i dine indlæg, og det VAR dig, som stillede nogenlunde det samme spørgsmål for ca. 1 år siden. Dengang var det bare NAD et-eller-andet vs. Yamaha RX-V1700... Og som jeg skrev i første omgang, brugte folk tid på at give dig gode råd, og det hele endte med ingenting, og hér 1 år senere, kommer du med samme spørgsmål.

Held og lykke med det...


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 21 December 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

yamahe RX1900 til kr. 7500

 



__________________
I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes