Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mystiske mini højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hey alle
Var lige en tur i genbrugsbutikken hvor jeg fandt disse små højttalere. Tænkte jeg kunne bruge dem til transportable højttalere til iPod'en så jeg tog dem med hjem. Prøvede at sætte dem til min lille 15 W kitforstærker og der kom fin lyd ud, men det var dog utroligt lavt. Så prøvede jeg at måle impedansen på dem og det viste sig at den var 483 ohm på den ene og 540 ohm på den anden! Der sidder en meget lang ledning på så jeg mistænker lidt den.

Er der nogen der ved hvad det er for nogle højttalere og hvorfor de har så høj (og forskellig) impedans?





Mvh. Morten
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
skum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Mon ikke det er en mikrofon du har fået fat i? Samme princip som en højttaler, dog 'den anden vej'... ;-)
Til top Vis skum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skum
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hmm, det skal jeg ikke kunne afvise. Der sidder dog noget inde bag gitteret der ligner en højttalerenhed og der er noget bagpå der ligner en lille refleksport. Jeg kan dog ikke skille dem ad og se nærmere på det uden at ødelægge dem.
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

skum skrev:
Mon ikke det er en mikrofon du har fået fat i? Samme princip som en højttaler, dog 'den anden vej'... ;-)


Jeg har også et par. Mine er mikrofoner.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hehe, nå så er mine sq nok også mikrofoner. Har også lige fået skilt dem ad, og det ligner ikke rigtig en højttaler inden i. Er det en god mikrofon så?

Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

...og hvorfor er impedansen (eller hvad det nu hedder på en mikrofon) så forskellig på de to? Er de i stykker?
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Klassiske Grundig stereomikrofoner oprindelig med DIN stik, standardudstyr med billige spolebåndoptagere i 70erne.

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 18 December 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Klassiske Grundig stereomikrofoner oprindelig med DIN stik, standardudstyr med billige spolebåndoptagere i 70erne.

mvh M


Ok. Ærgeligt, det havde ellers været nogle fine små højttalere. Der sad også et stik på, det må så have været et DIN stik, men det pillede jeg af. Nå, det kan da være jeg kan bruge dem til noget andet en dag.
Tak for hjælpen og glædelig jul.

Mvh. Morten
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes