| Forfatter |
|
Martindk3 Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg tænker at sætte noget lyd op i mit badeværelse/vådrum, men er lidt i tvivl om hvordan man "bør" gøre det..
Først og fremmest har jeg kigget på denne her enhed: http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=93 574 - nogen som kan anbefale enheder el. har erfaringer med den som er nævnt her?
Men hvad jeg gør herfra ved jeg ikke liiige..
Jeg har dog overvejet følgende muligheder:
- Trække ledning fra badeværelse hen over loft og ned i stue forstærker/receiver.
- Montere en auto-radio i badeværelset så det kan styres derude fra, denne løsning er jeg dog mindre lun på..
Andre som har gode erfaringer, jeg har søgt her på forumet, men kan ikke lige finde nogle indlæg som er af samme type..
/Martin.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke erfaringer... men... umiddelbart. ledninger over loftet. skal de sidde i loftet ? så er det jo bare at save et hul i passende størrelse og skrue dem fast og montere ledninger... voila.. lyd. måske lidt silikone langs kanten af hullet så der ikke siver fugt op ved hullet. dertil ville jeg bruge en Hulsav til boremaskinen. må sige jeg kan ikke se et reelt behov for at styre noget fra badeværelset... man er vel ibad eller beskæftiget med andre ting. enheden du linker til kender jeg ikke. den ser mig lidt underlig ud... | Effekt RMS | 50 W (125.093 / 125.096) | | Effekt RMS | 30 W (125.087 / 125.090) | | Frekvensområde | 65 Hz - 20 kHz | | SPL @ 1W/1m | 87 dB | | Luftfugtighed max. | 95 % |
2x Effekt RMS med forskellige værdi'er man må håbe det er en stave fejl. men til den pris tror jeg ikke man skal regne med nogen voldsom god lyd uanset. uden at ha hørt den. ville jeg nok vælge noget som det her. http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/indbygning_ud endoers/bw_ccm616_indbygningshoejttaler_hvid.htm den er en hel del dyere.. men den anden tror jeg simpelthen ikke lyder godt... omvendt ka man sige til prisen kan man jo prøve
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
såvidt jeg hurtigt kan se er de to RMS-angivelser afhængig af om det er 4 eller 8 ohm modellen som man vælger. 4 ohms modellen er den med en rms på 30watt
|
| Til top |
|
| |
Martindk3 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
har ikke erfaringer... men... umiddelbart.
ledninger over loftet.
skal de sidde i loftet ? så er det jo bare at save et hul i passende størrelse og skrue dem fast og montere ledninger... voila.. lyd.
måske lidt silikone langs kanten af hullet så der ikke siver fugt op ved hullet.
dertil ville jeg bruge en Hulsav til boremaskinen.
må sige jeg kan ikke se et reelt behov for at styre noget fra badeværelset... man er vel ibad eller beskæftiget med andre ting.
enheden du linker til kender jeg ikke. den ser mig lidt underlig ud...
| Effekt RMS |
50 W (125.093 / 125.096) |
| Effekt RMS |
30 W (125.087 / 125.090) |
| Frekvensområde |
65 Hz - 20 kHz |
| SPL @ 1W/1m |
87 dB |
| Luftfugtighed max. |
95 % |
2x Effekt RMS med forskellige værdi'er man må håbe det er en stave fejl. men til den pris tror jeg ikke man skal regne med nogen voldsom god lyd uanset.
uden at ha hørt den. ville jeg nok vælge noget som det her.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/indbygning_ud endoers/bw_ccm616_indbygningshoejttaler_hvid.htm
den er en hel del dyere.. men den anden tror jeg simpelthen ikke lyder godt... omvendt ka man sige til prisen kan man jo prøve 
|
|
|
God pointe med at man ikke har brug for at styr noget når man nu er i bad.. enig.
Måske det kan være en god ide at montere en reel højttaler i hjørnet i stedet for i loftet, så skal man ikke lave store huller i loftet, hvis man fortryder på sigt..
Og i stedet så vælge en indbygningshøjttaler, tænker denne her http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=302_319 6&products_id=5499
Er det et anerkendt mærke?
|
| Til top |
|
| |
Båndsei Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har tidligere været et emne som hed:"lyd i alle rum" og der foreslog jeg at bruge et subwoofersystem som bruges til PC, der er styrkeregulering i ,prøv at finde det emne.Jeg har et par billeder i det indlæg .
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt en anden løsning. Købte en ekstra squeezebox duet reciever, monterede en forstærker på pulterkammeret og trak ledning derfra over loftet til badet. Niveauer og numre styres fra squeezebox betjeningen, det virker super. Jeg synes ideen med indbygnings ht' er en god løsning, men vil også vælge noget fra hifiklubben, eller lign. for at være sikker på at kvaliteten er nogenlunde. Ellers kan jeg varmt anbefale et par af de små tangent ht'ere fra eltax. De spiller rigtigt godt i forhold til pris. ca 500 for 2 stk. Er godt klar over at dette er en lidt dyr løsning, men jeg har fået et system, somer holdbar langt ud i fremtiden
|
| Til top |
|
| |
Martindk3 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tip'sne, jeg kigger lige på begge dele, selv om den løsning med squeezeboxen er noget dyere end regnet med.
|
| Til top |
|
| |
a.h.n Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 24 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er findes flere forskellige højttalere beregnet til brug i både, de bør kunne bruges. Kan ikke lige komme på hvem det er der laver dem, men et godt gæt vil være nogen af dem som laver attohøjttalere.
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke nok at de er vandafvisende. Over tid vil de fleste pap-membraner nok dø pga. mug (?), der er opstået pga. den høje luftfugtighed man kan forvente i et badeværelse.
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal passe meget på hvilke materialer der bliver brugt på selve badeværelset. Akustisk set er det jo ikke optimalt med fliser, hvis det er hvad du har.
Jesper
|
| Til top |
|
| |