Bruger siden: 27 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 40
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
Jeg har en Thorens TD 295 Mk 4 med en AT95E pick-up.
Når jeg spiller amerkanske plader fra 60erne kan pick-up/arm begynde at svinge med små hidsige ryk og i flere tilfælde komme så meget i svingninger at den ligefrem hopper en omgang eller 2 over. Frygtelig frustrerende.
Når jeg spiller den samme plade på min gamle Pioneer med en Ortofon OM 30 er der ingen problemer. Hvorfor så ikke bare sætte OM 30 på Thorens pladespilleren? Jeg kan bedre lide lyden med AT95E.
Er der nogen som har oplevet noget lignende. Evt. kan forklare mig hvad f..... der er galt.
Sendt: 19 December 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
Jeg havde købt en ekstra AT95E fordi jeg var så glad for den og jeg har lige taget nålen herfra og påsat den istedet. Nu kører det uden problemer. Jeg takker for sparket i den rigtige retning. John
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 19 December 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
Nix. Jeg har kun haft AT-95E med den nål den er født med. Bestemt en fin pick-up til prisen.
Men OK prisen på de nåle rykker også hurtigt omkostningerne derop hvor AT's større modeller (som f.eks. AT-440MLa) befinder sig.
Jeg tror at 95E modellen har en lidt mørkere klang (begrænset opløsning opefter) end de større AT modeller. Sidstnævnte spiller nok lidt mere "korrekt" henad CD-mediet (i mangel på bedre sammenligning).
Sendt: 19 December 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
Jeg elsker lyden med AT95E som jeg synes er mere rund end f.eks Ortofon OM 30. OM 30 er mere lys og gengiver ridser en anelse mere skarp (irriterende) og der er nok flere detailjer i den end AT95E. Da jeg samler vinyl og bedst kan lide at få de rigtige fra 60erne og 70erne som jo indimellem har lidt fejl, tror jeg det bedste kompromis er en ikke alt for god nål. Jeg forsøgte på et tidspunkt med en RIAA til ca. 2000,- og det gik helt galt. Så min konklusion er at godt grej ikke altid er det bedste for mig. Men jeg kunne godt finde på at prøve AT95HE som du referede til.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum