| Forfatter |
|
Moby Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen!
Jeg har søger en strømskinne i stil med supra der er afskærmet men kun med 4 stik indgange. da jeg skal bruge 2 af disse til en ovekommelig pris ville jeg høre om der er nogen der har en anbefaling samt en link!
Mvh Moby
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså skal du bruge 8 udtag i alt? Eller...? CSN-Teknik laver sine egne strømskinner. Han er både Elektrikker og installatør, og laver no-nonsens produkter! Jeg vil klart anbefale at tage en snak med ham. Han laver nemlig en strømskinne med 8 udtag, der ligner den fra supra.  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Moby Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står bare ikke noget om de er afskærmet ligesom Supras!
|
| Til top |
|
| |
Moby Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Altså skal du bruge 8 udtag i alt? Eller...?
CSN-Teknik laver sine egne strømskinner. Han er både Elektrikker og installatør, og laver no-nonsens produkter! Jeg vil klart anbefale at tage en snak med ham. Han laver nemlig en strømskinne med 8 udtag, der ligner den fra supra.  |
|
|
Jeg skal bruge 2 stømskinner som hver skal have 4 stik indgange. Det er fordi de skal køres over 2 forskellige strømfaser. Jeg kan prøve at kontakte CSO bare prisen ikke overskrider hvad en ny Supraskinne koster!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter som strømskinde huset er lavet af alu så kan jeg ikke forstille mig andet en at det er forbundet til jord ben i tilgangs net brønd.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moby skrev:
Asklepios skrev:
Altså skal du bruge 8 udtag i alt? Eller...?
CSN-Teknik laver sine egne strømskinner. Han er både Elektrikker og installatør, og laver no-nonsens produkter! Jeg vil klart anbefale at tage en snak med ham. Han laver nemlig en strømskinne med 8 udtag, der ligner den fra supra.  |
|
|
Jeg skal bruge 2 stømskinner som hver skal have 4 stik indgange. Det er fordi de skal køres over 2 forskellige strømfaser. Jeg kan prøve at kontakte CSO bare prisen ikke overskrider hvad en ny Supraskinne koster! |
|
|
jeg har selv haft en supra strømskinde og var ikke volsom imponeret, så den blev solgt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| jeg har selv haft en supra strømskinde og var ikke volsom imponeret, så den blev solgt. |
|
|
Nej, jeg er heller ikke imponeret. Har netop forsøgt at sætte min DAC i en helt almindelig fordeler, og det gav en markant
forbedring ift. Supra'en. Så
nu ryger Supraen ud, og så bliver det enten en strømskinne uden filter, eller også bliver det en rigtig power conditioner á lá
PS Audio.
Bortset fra det, så havde jeg voldsomme problemer med Supraen og DAC'en - ind imellem skete der noget der virkede som
kraftige spændingsfald, der fik hele anlægget, der fik strøm gennem Supraskinnen, til at blinke og slå fra.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
dan a. skrev:
| jeg har selv haft en supra strømskinde og var ikke volsom imponeret, så den blev solgt. |
|
|
Nej, jeg er heller ikke imponeret. Har netop forsøgt at sætte min DAC i en helt almindelig fordeler, og det gav en markant forbedring ift. Supra'en. Så nu ryger Supraen ud, og så bliver det enten en strømskinne uden filter, eller også bliver det en rigtig power conditioner á lá PS Audio.
Bortset fra det, så havde jeg voldsomme problemer med Supraen og DAC'en - ind imellem skete der noget der virkede som kraftige spændingsfald, der fik hele anlægget, der fik strøm gennem Supraskinnen, til at blinke og slå fra. |
|
|
så volsomme udsving havde den dog ikke hos mig. Bruger selv Xindak xf-1000es, den er væsentlig bedere og koster ikke en formuge. link : http://www.justcables.dk/?page=produkter.php&get_produkt =now&kategori_navn=Strømskinner
Den er skam også testede her på siden og er entlig enig med beskrivelsen i testen, er testede med mictor net kabel. link : http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=830&zoneid=3 , omtalte supra skinde er også i samme test. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror huset er lavet af plastik, så den er formentlig ikke skærmet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| tror huset er lavet af plastik, så den er formentlig ikke skærmet. |
|
|
Den ville jeg absolut ikke købe. Jeg har hørt fra pålidelig kilde at det netop er overspændingsbeskyttelse der er et problem i
hifi-sammenhæng pga. for ringe dimensionering.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om der er en forhandler i Kbh.området som fører ExactPower eller PS Audio's power conditioners? Så
man kan låne dem på prøve ...?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Er der nogen der ved om der er en forhandler i Kbh.området som fører ExactPower eller PS Audio's power conditioners? Så man kan låne dem på prøve ...?
|
|
|
ligger der ikke en kt radio i københavn, mener de har Exactpower. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Encore skrev:
Er der nogen der ved om der er en forhandler i Kbh.området som fører ExactPower eller
PS Audio's power conditioners? Så man kan låne dem på prøve ...? |
|
|
ligger der ikke en kt radio i københavn, mener
de har Exactpower. |
|
|
Ok. Jeg prøver. Tak.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. Highsound i hvidovre mener de har nogle skinner i samme prisleje som Supra, De er vist fra Oehlbach eller Monster, de er ikke på hjemmesiden www.highsound.dk/
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Highsound har en strømskinne i samme prisklasse som Suprae, mener jeg den er. Der er så også netkabel med til den, kan dog ikke huske om det er fastgjort eller kan skiftes. Så vidt jeg husker viser hans skinne også om fasen er korrekt. De der powerconditioners er de ikke pænt krævende for pungen? Ellers skal jeg selv have kigget på den slags, da jeg har både udfald og betydeligt bedre lyd om natten end om dagen  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
dan a. skrev:
|
|
Nej, jeg er heller ikke imponeret. Har netop forsøgt at sætte min DAC i en helt almindelig fordeler, og det gav en markant forbedring ift. Supra'en. Så nu ryger Supraen ud, og så bliver det enten en strømskinne uden filter, eller også bliver det en rigtig power conditioner á lá PS Audio.
Bortset fra det, så havde jeg voldsomme problemer med Supraen og DAC'en - ind imellem skete der noget der virkede som kraftige spændingsfald, der fik hele anlægget, der fik strøm gennem Supraskinnen, til at blinke og slå fra. |
|
|
Til Supraens forsvar skal det lige siges at jeg har fundet ud af at hanstikket i den kontakt hvorfdra Supraen fik strøm var helt sort af belægninger. Sammenholdt med at det er en ældre kontakt hvor stikket ikke sidder alt for godt i, så er det nok det der har været problemet.
|
| Til top |
|
| |