Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Shure VN5xMR stift ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 20 December 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Denne nåla skulle sitte i den kjente V15VxMR Pick-upen.Pga mangel på råstoff,og lyst-antagelig er produksjonen stoppet opp,og nos. stiftene som er og få er uhørt priset på andrehåndsmarkedet.Derfor lurer jeg på om noen vet om feks Jico eller andre lager piratnåler til denne PUen? Originalnåla heter VN5xMR.
Mvh Rune Glad

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

JICO har ihvertfald IKKE nogen V15VxMR replacement på programmet (som du sikkert har set).

Jeg tror at du er tvunget til at være heldig på NOS markedet.... Eller finde en værdig arv-tager til din elskede Shure aftaster.

Og KUNNE der købes en "pirat-nål" ville det vel alligevel ikke være det samme som den originale? (andet materiale og højst sandsynligt højere bevægelig masse).

Måske prøve at finde en af de vintage Shure pick-upper som JICO laver nåle til og så prøve en af deres S.A.S. nåle på denne? Hvis det specifikt er Shure lyden du godt kan lide (jeg modsiger vist mig selv lidt her...).

Men V15VxMR er der nok ikke megen fremtid i.

Mvh.

P.S. Nogle lader til at mene at Ortofons 2M Black har meget af den "smoothness" og fravær af "unoder" som din Shure vel er kendt for? Plus gode sporingsegenskaber. Nogle ville sikkert kalde den kedelig. Jeg har hverken hørt den ene eller anden så det er ren spekulation fra min side.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2008 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Nei på mange måter har du nok rett.Men uansett så er dette en så god PU at selv en ikke fullgod løsning er bedre enn de aller fleste MM puer som har vært produsert.90 serien fra Shure går rett inn i nålefestet,men spiller dårligere bass enn originalen.Så vi får se hva som dukker opp.Sporingsegenskapene på 90 serie er ikke like gode,men likevel langt over gjennomsnittet,så akkurat det er ikke problemet.Kanalseparasjon og 3D er også mer enn godt nok med 90-serie,men det er den fordømte bassen da-som ikke vil på plass med annet enn,til nå,originalen.

Mvh Rune

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Sendt: 21 December 2008 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Ja det er viktig å få frem informasjon at det finnes en god ny uoriginal nål til Shure V15VxMR (og M97 xE) - og det er den japanske JICO SAS N95E. Bare bestill denne og sett den på - og JICO-nålene gir atskillig mer tørr fast bass enn de originale NOS Shure N95-varianter. Dette også pga den lavere compliance.

Så løsningen på problemet er simpel og koster en tusen-lapp.

Alternativet er å anvende en ekte NOS Shure N95-nål og få denne retippet hos Expert UK. Med fine line retip-nål vil bassen også oppleves noe mer fast pga lavere tip mass og bedre rillekontakt. Egentlig er bassen i utgangspunktet noe av Shure's styrke, og eventuelle problemer her skyldes nok heller den elektronikk som er tilsluttet. Matching er som ellers stikkordet.

En retippet NOS-nål synes jeg selv lyder bedre enn SAS-nålene - men de siste har en mer moderne detaljering som mange foretrekker.

Jeg har testet de nye moderne Shurene med NOS-nåler, og foretrakk lyden med disse foran de originale dyre Shure-nålene.

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Flotte saker Kjell!! Den skal forsøkes! Jeg tippet også at det var den for store massen på øvrige 90-serie som gjorde at jeg ikke følte at alt var på plass,så dette blir spennende.Dette er en svært god PU,og alt for god til å bare gi opp!

Mvh Rune

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Her er en der har fået sin V15VxMR retippet hos Sound-Smith. Men altså: 350$ + forsendelse + told/moms...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes