| Forfatter |
|
coerom Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Totalt sagligt indlæg må man sige   __________________ Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi venter spændt på den dybereliggende mening.
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exposure forstærker 2010. Sandsynligvis Evox,lydbutikken op på væggen og en K1 på armen......I kan nok forstå at jeg har været i lydbutikken. Som sagt er jeg amatør udi hifi, mener hører garenteret ligså godt som de fleste. Ved ikke om det er relevant, men min 'drug' er grov men levende Neil Young produktioner og grov live jazzproduktioner. Alt hvad der er levende... Så nu vender jeg mig endeligt seriøst til vinylen. Har nu en P2'er, nu vil jeg gerne videre. Rpm5'eren lød fantastisk i den opsætning jeg blev præsenteret for i lydbutikken. Nu er blod blevet til mere blod. Jeg er pt oppe i klassen Nottingham Spacedeck, (velomærke uden at have hørt den endnu,men prisen).
1) Jeg ønsker en ordentlig pladespiller som jeg ikke nødvendigvis skal skifte ud, men evt løbende opgradere, så jeg køber gerne brugt. (Lige nu er jeg på Spacedeck fra ny, altså ca 9000 med arm(Rega 300) ved UK import) Forslag? Må indrømme at jeg ikke helt har overskud til at løbe ned og få finjusteret min plov hvert halve år, come on..... 2)PU er som sagt en K1'er, lydbutikken mener det er alt rigeligt, hvad mener du? 3)Hylde, hvad kan jeg gøre for at optimere min lyd, har fx læst om 2xhylder med halvt oppustet cykelslange imellem? Nogle gode forslag. 4)Er det et problem at jeg hænger min Evox på væggen, dette primært pga den lille terrorist som 11 mdr gammel hærger vores hjem... 5)Kabler i det hele taget, er det vanvittigt vigtigt, eller går jeg bare ind og tjekker hvad der anbefales fx på denne side el fx whathifi, best buy?
Det er jo altså skide svært at komme frem til et endeligt optimalt resultat når det ikke er muligt at høre de forskellige komponenter i 100 % min opstætning. I lydbutikken er dette muligt, men det har vel betydning hvis jeg går ind og lytter til en plov, at det er en hel anden forstærker, samt højtaler. Hvad fanden gør man. Jeg vil bare meget gerne have selskab af den der store sorte amerikanske grovjazzede kvinde i min lejlighed. Hun må gerne stå lige ved siden af....... Håber i flinke pro'er kan give mig et par fif. Tak for hjælpen so far.........
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hvad et par liter rødvin og lidt god dyreryg ikke kan gøre ved en.....
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de ikke noget grej i Lydbutikken der ligger meget tæt op ad dit? Eftersom at de er forhandlere af både Exposure og Evox.
Hvis du har bil (eller bor tæt på) kunne du evt. slæbe 2010 & Evox ned i kælderen? Måske det kunne være en ide at teste om dit udstyr kan retfærdiggøre springet op til Spacedeck eller om RPM5'eren er rigeligt god (om du kan høre tilpas forskel set i forhold til prisforskellen).
Det er ikke nogen hemmelighed at Lydbutikken er meget glade for K1. Den er vist udgået nu? Det er jo heller ikke sikkert at man bliver gladere for lyden ved at købe en PU der er bedre opløst eller mere detaljeret - hvis den samlede klang nu ikke matcher ens lydpræference.
Jeg har på fornemmelsen at dit "lyd-ideal" ligger godt opad hvad de foretrækker hos Lydbutikken (levende frem for alt).
Så længe at du hænger en god pladespillerhylde (hjemmegjort eller ej) op på en solid bærende væg tror jeg ikke at du behøver at tænke videre på tweaks med cykelslanger eller andet lignende... En god hylde på en god væg.
Det er nok det smarteste du gør - at hænge Evox'erne på væggen frem for at få enhederne ødelagt i nysgerrige baby-fingre. Desuden er disse højttalere jo lavet til at spille meget tæt op ad en bagvæg.
Gå ikke for meget op i kabler - brug den sunde fornuft.
Mvh.
P.S. Man skulle tro at jeg havde drukket ikk'? (hic!).
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Har de ikke noget grej i Lydbutikken der ligger meget tæt op ad dit? Eftersom at de er forhandlere af både Exposure og Evox.
Hvis du har bil (eller bor tæt på) kunne du evt. slæbe 2010 & Evox ned i kælderen? Måske det kunne være en ide at teste om dit udstyr kan retfærdiggøre springet op til Spacedeck eller om RPM5'eren er rigeligt god (om du kan høre tilpas forskel set i forhold til prisforskellen).
Det er ikke nogen hemmelighed at Lydbutikken er meget glade for K1. Den er vist udgået nu? Det er jo heller ikke sikkert at man bliver gladere for lyden ved at købe en PU der er bedre opløst eller mere detaljeret - hvis den samlede klang nu ikke matcher ens lydpræference.
Jeg har på fornemmelsen at dit "lyd-ideal" ligger godt opad hvad de foretrækker hos Lydbutikken (levende frem for alt).
Så længe at du hænger en god pladespillerhylde (hjemmegjort eller ej) op på en solid bærende væg tror jeg ikke at du behøver at tænke videre på tweaks med cykelslanger eller andet lignende... En god hylde på en god væg.
Det er nok det smarteste du gør - at hænge Evox'erne på væggen frem for at få enhederne ødelagt i nysgerrige baby-fingre. Desuden er disse højttalere jo lavet til at spille meget tæt op ad en bagvæg.
Gå ikke for meget op i kabler - brug den sunde fornuft.
Mvh.
P.S. Man skulle tro at jeg havde drukket ikk'? (hic!).
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med på den der med rpm5'eren. Men man skal vel starte et eller andet sted? Hvis jeg har en iorden pladespiller kan jeg måske om et par købe en forstærker der yder ploven mere retfærdighed, pu eller nye højtalere. Kunne man forestille sig at det kun svare sig i det lange løb at investere i en plov som man måske kunne have glæde af i de næste 10-15 år istedet for en man skulle ud og sælge om 3-4......
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Hik*
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaahh... Det kan du vel selv bedst svare på?
Nu skal du vel lige have lyttet til den Spacedeck først?
SKÅL!
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep ned og lytte, derefter onlinebestille og spare en røvfuld penge på uk-import. hmm
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke mere vino veritas til den mand!
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du en dag skal opgradere resten af kæden kan du forsøge dig med en croft for-forstærker. har selv spillet på en croft vital. super fed lyd. som jeg forstod det er den bygget primært som riaa men med mulighed for at koble cd og tuner til. jeg opgraderede fra en rpm5 til en interspace, og det var helt klart pengene værd.
men gå ned og få en lytter. de plejer altid at være villige til at låne dig lidt grej med hjem så du kan høre det hjemme.
men hvis du alligevel har tænkt dig at købe på nettet kunne det være du skulle være lidt fair over for forretningen og lade være med at spilde deres tid. du har jo 14 dages retur-ret ved nethandel. så får du også udstyret hjem i stuen så du kan prøve det.
|
| Til top |
|
| |
coerom Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis, synes egentlig også det ville være en svinestreg. Men skal dog investere i de evox, kabler etc så lægger da ihvertfald nogle kr i deres kasse....Men du har helt ret...
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
coerom skrev:
| Med på den der med rpm5'eren. Men man skal vel starte et eller andet sted? Hvis jeg har en iorden pladespiller kan jeg måske om et par købe en forstærker der yder ploven mere retfærdighed, pu eller nye højtalere. Kunne man forestille sig at det kun svare sig i det lange løb at investere i en plov som man måske kunne have glæde af i de næste 10-15 år istedet for en man skulle ud og sælge om 3-4......
|
|
|
Plov??? Er det et udtryk, du har lært i Lydbutikken?
|
| Til top |
|
| |