Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Luxman L510 - højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Schultz3361
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er ny her og uden megen forstand på højtalere, men er musiker og har relativt gode ører.

Jeg har en Luxman L510 forstærker og har brug for lidt hjælp til at finde nogle matchende højtalere. Jeg spiller både cd'er og vinylplader.

Prisrammen er max 4000 kr. og højtalerne må gerne være brugte. Hvad skal jeg søge efter og er jeg for nærig ifht. min forstærkers potentiale?

Til top Vis Schultz3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schultz3361
 
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 747
Sendt: 25 December 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

hvilken slags musik lytter du til? ønsker du en stram og præcis lyd eller en mere blød og tilbagelænet lyd? store højttalere eller små? hvor højt har du brug for at spille? hvor stort er dit lytterum? skal de være nye eller må de være brugte?

som du kan se er der mange spørgsmål man kan stille sig selv, og lige meget hvad, så bør det i sidste ende være dine egne ører der vælger hvilke højttalere du køber.

jeg synes sagtens man kan få nogle ret seriøse højttalere for 4000kr, både som nye og brugte.

mvh



__________________
setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe
 
Schultz3361
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 26 December 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver at svare fra en ende af. Jeg lytter mest til rockmusik og foretrækker en stram og præcis lyd uden at det må blive anstrengende eller over diskantet/basset. Størrelsen er ikke afgørende omend stuen de skal spille i ikke er mere end 22 m2. De må gerne kunne spille højt, men lydkvaliteten ved normalt brug er første prioritet.

Det må gerne være brugte og jeg har virkeligt brug for lidt muligheder at prøve af.

Til top Vis Schultz3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schultz3361
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes