Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali’er søger afløsere?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 28 December 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg har et sæt dejlige Dali 850 som jeg egentlig er rimelig glad for.. Dog fylder de lige rigelig samt de spiller ikk rigtig (for store) i min lille stue.. Jeg kan ellers godt lide lyden i dem men de kommer aldrig til sin ret da jeg har lytte position knap 3 meter fra dem..

De står som front i et surround system og ellers bliver de brugt til stero-musik.. Jeg hører alt fra metal til dansk-top...

Er der nogen som har nogle forslag til nogle mindre men stadig gode højttalere som kan afløse mine Dali'er...???

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer
 
trutta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 28 December 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Dali 450 det er lillebroderen til 850, de passer bedre til mindre rum/anlæg, men de går bare knap så dybt.



__________________
Mvh Trutta
Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 28 December 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

ja min første tanke var også en dali 450, hvis du vil ofre lidt ok købe en bedere ht, så er en dali helicon 300 eller mentor 2 jo også dejlige ht.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Dylmer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 28 December 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Har faktisk også selv tænkt lidt på 450'eren... Den er dog stadig lidt klodset i det.. Konen stiller lidt krav her..  Til gengæld har hun sagt god for at 42" bliver skiftet ud med en 50"....

Men kom endelig med flere forslag.. De må gerne se lidt elegante ud uden at det går for meget ud over lyden... Men lurer lige lidt på de andre forslag også..

Til top Vis Dylmer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dylmer
 
zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 31 December 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Dali grand coupe eller VA haydn grand

__________________
nad 3020i
va haydn grand
dali 450
Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe
 
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1463
Sendt: 31 December 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Dali mentor 5, lille slank men med masser af dynamik, en rigtig fed lille højttaler. Den har dog bare det i mod sig at mentor 6 ikke koster ret meget mere, den skal bare have et meget større rum at spille i.

Busk



__________________
Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted
 
iggu
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobb.prof. JMK74

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg havde helt klart kigget på Xavian Giulietta på Avcentrum.dk.

Hvis de sælger dem for 8.500,- (!!) sættet er det jo lidt sindsygt hehe. Der kan brugt markedet knap nok følge med efter min mening. (DE KAN IKKE!! hehe)

De koster 4.400 dollars i USA og får rigtig gode anmeldelser derude. Har selv nogle og de er bare guld værd.

Dylmer, slå til hvis de virkelig er til salg for 8.500,- og du kan selv vælge finish, og de ser total godt ud med utrolig god finish. Du finder ikke noget bedre derude til den pris om du så købte brugt.



__________________
-Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
Til top Vis iggu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af iggu Besøg iggu's Websted
 
zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

http://avcentrum.dk/product.asp?product=239

De ser cool ud.
Desuden burde hifi4all lave forummet om så det var nemmere at lave links.

__________________
nad 3020i
va haydn grand
dali 450
Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes