| Forfatter |
|
simon4600 Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg har et par Dali Lektor 8 højttalere, og har bestilt en Arcam AVR 350 Surround Receiver.
Er der nogen herinde, der har erfaring med Arcam?
Den skal primært bruges til musik, men senere osse som rigtig hjemmebiograf.
Jeg er helt ny i denne HIFI verden, og behøver lidt assistance.
På forhånd tak.
Simon
|
| Til top |
|
| |
simon4600 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Dejligt at se mit indlæg bliver læst...men jeg kunne godt tænke mig svar på min
forespørgsel.
Hilsen
Simon
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon,
Velkommen på forummet og tillykke med købet af den lille ny Jeg vil da godt smide lidt erfaringer med min...
Jeg har spillet med den et par år og er vældig fornøjet (før AVR350 havde jeg den mindre model AVR200). Arcam blev valgt da jeg lige som dig prioriterer stereo, men også vil have muligheden for surround og musik i multi-channel. Der findes billigere surroundforstærkere, der sagtens kan matche den til film brug, men få der samtidig spiller lige så musikalsk i stereo.
Featuremæssig mangler den lidt i forhold til andre mærker, men det passer fint til mig. Bemærk at HDMI kun kan føre billedinformation og ikke lyd. De nye HD-lydformater bliver, via HDMI, først supportet i den kommende og formentlig meget dyrere AVR600. I AVR350 kan dette dog klares via den analoge 5.1 indgang og så sørge for at afspilleren står for dekodningen.
Lyden er engelsk og hælder lidt til den mørke side, men da mine Audiovector M3 Signature (biampet) er kendt for en lidt lys diskant, matcher de hinanden fint (kender ikke din Dali model). Ved ikke om man kan kalde forstærkeren strømstærk, men føler ikke den mangler saft og kraft. I mit tilfælde skal volumen dog op over 60 db før den, eller mine højttalere, åbner sig. Har også en lille Velodyne sub tilsluttet, for lidt dybde bas i film. Bruges primært i forbindelse med HTPC, som jeg både føder digital og analog via 5-1 multi-channel. Da den har 6 digitale og masser af analoge indgange, kommer du nok ikke til at mangle tilslutningsmuligheder. Heldigvis har Arcam priorieteret antallet af ind- og udgange istedet for alle mulige mystiske surround modes.
Når du kommer i gang så leg lidt med følgende settings:
- Biamping (hvis dine højttalere supporterer dette) - Speaker impedance til 4 ohm (selvom dine højttalere evt. skulle være 8 ohm - tjek varmeudvikling) - Compression til High (nattelytning i surround mode) - Aktiver Stereo Direct for bypassing af alle filtre ved analog brug
Jeg kan anbefale et kik på AVForums.com, hvor Arcam har sin egen sektion. Der er mange tråde om AVR350, så tips og tricks kan du sagtens finde, f.eks om ovenstående hints:
http://www.avforums.com/forums/arcam-owners-forum/
Har du yderligere spørgsmål, så brug denne tråd, så kan vi hjælpe dig når du får dyret hjem...
Happy Arcam listening 
-torpedo
|
| Til top |
|
| |
simon4600 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torpedo
Tak for svaret.
Jeg har ikke fået den hjem endnu...må vente ca. en uge. Men har tid til at gøre klar til den ankommer på matriklen.
Når jeg kommer igang med at bruge den, har jeg sikkert en masse spørgsmål...så er det rart at vide hvor man skal henvende sig 
I øvrigt har jeg de sidste par dage læst artikler fra AVforums.com, mest nok et tilfælde da jeg googlede på AVR 350. Så kom den hjemmeside frem, og jeg har høstet lidt erfaringer derfra...
Tilsyneladende er der mange forskellige meninger og indtryk af AVR 350 måden den bruges på samt hvilke højttalere man benytter.
Ifølge HIFI klubben er DALI Lektor 8 en let drevet højttaler, og de mente ikke at jeg ville få andet end en super oplevelse. Det er jo ikke så tosset.
Indtil videre tak for nu, og jeg vender tilbage med mine forhåbentlig gode oplevelser, når jeg har installeret den.
Mvh.
Simon
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 03 Januar 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender en som har denne forstærker på audiovector mi 3.
jeg tror ar den vil være et rigtig godt match til dine dali som godt kan være lidt lyse/spidse i lyden
|
| Til top |
|
| |
scaramanga Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,unskyld jeg blander mig:) Har lige købt denne Arcam 350ér,men må indrømme mit tidligere bose lifestyle 38,var betydeligt nemmere at sætte op:),rent faktisk er det ikke lykkedes mig at få lyd ud af dyret endnu......og har faktisk haft den snart ,ja næsten 1 uge
jeg bøvler med mit setup til playstation 3,kan ikke få lyd fra ps3 ud i højttalerne dog fungerer lyden fint igennem hdmi igennem 350ér til tv,har så læst mig til at lyden ikk kan overføres igennem hdmi til højttaler´ne,har så sluttet optisk kabel fra ps3 til dvd i 350ér men der kommer nada lyd ud.
har også en htpc tilsluttet i sat hdmi indgang med tilsluttet optisk i sat indgang på 350ér her kommer heller ingen lyd i højttalerne.
ved der er forbindelse til højttalerne,for når jeg laver den der test i general setup,kommer der en prøvetone på skift i dem alle 5 incl sub.....
er pænt desperat efterhånden,håber på lidt hjælp,hilsen Dan
ps.selv fjernbetjening virker ikk til 350ér kan kun skrue op og ned og skifte mellem eks dvd-sat osv...?
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Scaramanga
Hvor har du købt dyret - de må da kunne hjælpe dig eller er maskinen da defekt, og du skal have en bytter!
Jeg gik selv med tankerne om at købe en AVR 350 el. 280 men kan ikke finde nogen steder at lytte til en, og jeg bor i Århus.
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale den. Gik fra Harman Kardon 7300 til Arcam 350. Det fortryder jeg ikke et sekundt.
/jonathan
|
| Til top |
|
| |
scaramanga Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey .Har sidenhen fundet ud af den optiske indgang ikk virker i min 350ér,så ligenu vakler jeg mellem at få repareret den eller nedgradere til modellen under (280),eller opgradere til p1000/avp700 eller solo movie 5.1 den er svær men hælder lidt til solo movie eller opgradere.Har det lidt træls med at skal have repereret på et nyt produkt(de kan heller ikk skaffe en ombytter )
/hygge
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
er den købt hos justcables.dk?
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst på en engelsk side at AVR 350 ikke kan opskalere videosignaler!
Er der nogen der har erfaring med det?
|
| Til top |
|
| |
simon4600 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min AVR 350 er købt hos justcables.dk
Det håber jeg ikke der er problemer med...
Jeg har kun talt med dem pr. telefon, og det var helt iorden.
Den spiller fænomenalt, jeg har aldrig troet der kunne komme så nuanceret, detaljeret lyd ud af et par højttalere. 
Ligenu er jeg på udkig efter en brugt Arcam cd afspiller, da jeg har brugt alle mine lommepenge på AVR 350'eren, højttalere og kabler 
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg snakkede også med ham, og han var dog ærlig også sagde at udgangen var defekt, så derfor kunne han sælge den så billigt til mig!!
Men da jeg skal bruge udgangen til kodning via Blu Ray afspiller er den ikke til meget nytte med en defekt udgang!!
Jeg tænker bare om de har købt en sending b-varer til en SPOT PRIS som de selv skriver på deres hjemmeside.... Flere af modellerne er discontinued i 2006.
Det undrer mig bare!! Da jeg spurgte detaljeret ind til en AVR 350 var de lige pludselig udsolgt, men alligevel i samme sekund kunne han finde mig en demo AVR 350 med en defekt udgang!!
Ja, og sådan én har du jo allerede købt!!
|
| Til top |
|
| |
simon4600 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Scaramanga og Møffe
Er jeres Arcam AVR købt hos justcables.dk?
Jeg har i dag efterlyst en manual på dansk. Det mente han ikke var noget problem at sende til mig.
Har I har haft problemer med justcables.dk?
Jeg har købt den sidst i december måned lige inden "spotpriserne" kom på deres hjemmeside.
Jeg tilstår at jeg er lidt bekymret...
Skriv lige et par linier
Hilsen
simon
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon
Hvad er du bekymret over? Virker din AVR 350 ikke fint! Har du også problemer med de optiske udgange?
|
| Til top |
|
| |
scaramanga Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej undskyld mit sene svar.Ja min 350ér var købt hos justcables,og kan kun sige det er et par pålidelige fyre ,der virkeligt prøver at hjælpe selvom der var problemer med 350érn.men der kunne desværre ikke skaffes en ombytter,så jeg bestilte derimod solo movie 5.1............vilket jeg desværre nok aldrig skulle ha gjordt for den rammer desværre slet ikke plet,men også her er de forstående så den arbejdes der iøjeblikket på at finde en anden løsning på.....Men kan kun sige jeg har go erfaring med justcables mvh Dan
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Jeg har et problem, med mit Zone 2, hvordan slår jeg det fra?
Og hvordan gør jeg det fra fjernbetjningen.
Jeg har prøvet at læse i manualen, men kan ikke lige få det til at virke, med at trykke på pilene.
Er der en der hjælpe mig med at fortælle hvad jeg gør galt?
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh okay... Du skal holde menu knappen inde. Så skal du gå ind i indstillingen ex et eller andet, derinde kan du slå det fra :) /Jonathan
BrAvO skrev:
Hej Allesammen.
Jeg har et problem, med mit Zone 2, hvordan slår jeg det fra?
Og hvordan gør jeg det fra fjernbetjningen.
Jeg har prøvet at læse i manualen, men kan ikke lige få det til at virke, med at trykke på pilene.
Er der en der hjælpe mig med at fortælle hvad jeg gør galt? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
simon4600 skrev:
|
Hej alle sammen
Jeg har et par Dali Lektor 8 højttalere, og har bestilt en Arcam AVR 350 Surround Receiver.
Er der nogen herinde, der har erfaring med Arcam?
Den skal primært bruges til musik, men senere osse som rigtig hjemmebiograf.
Jeg er helt ny i denne HIFI verden, og behøver lidt assistance.
På forhånd tak.
Simon
|
|
|
Hejsa jeg håber du bliver glad for nye reciever. Jeg har selv en tidligere model avr og har været rigtig glad for den, til stereo vel at mærke. Jeg har ikke haft den sat op til surr. men har hørt forlydender om at der er mange som mener at den er lige "svag" nok til det, men om det passer skal jeg ikke kunne sige. Og mon ikke de har givet den lidt mere "saft" med tiden...
Til min egen bruger jeg Arcitec Acoustic højtalere, tror ikke de kan fåes mere, firmaet er vist nok gået ned og jeg ved heller ikke hvor mange de har spyttet på det danske marked, men ved at de har lavet nogle som de anbefaler at bruge som fronter og vise verse til bag, samt en monster stor sub, som jeg dog aldrig selv har haft glæde af i længere tid. Men hvis du er interesseret evt. i mine fronter kan du bare sige til. Overvejer at gå over til en aktiv ht og skille mig af med min avr pga mit nuværende setup.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
aaeeehhh.... okay, det kunne godt misforståes det spørgsmål.
Det jeg mener, er at jeg bruger den som zone 2, men jeg kan ikke slukke de andre højtalere?
Starter jeg recieveren, så spiller de andre også, selvom jeg kun eksempelvis vil høre surround?
Jeg kan styre volumen fra recieveren, men ikke fra fjernbetjeningen?
Hvad går der lige galt?
|
| Til top |
|
| |