Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker/receiver hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg skal have mig en forstærker eller receiver, der kan leve op til disse ønsker:

1. Kunne være dejligt hvis der kun var en enkelt HDMI ledning op til TV'et fra den, og at jeg så kunne bruge den til at skifte mellem HTPC og Xbox 360.

2. Man skal kunne tilslutte min HTPC via HDMI, så jeg kan få surround lyd herigennem

3. Man skal kunne tilslutte min Xbox 360, så jeg kan få lyd herigennem. Der er desværre ikke HDMI udgang på min Xbox 360, men "kun" component og composite. Så vidt jeg ved transporterer component ikke lyd, så man skal vel enten tilslutte både component og så lydkablerne fra composite, eller nøjes med composite, og så tilslutte component direkte i TV'et. Ville dog helst kunne sende det hele igennem en receiver/forstærker, men ved ikke helt hvordan man så skulle parre lyden med billedet?

4. Man skal kunne tilslutte min Squeezebox. Den har composite, coaxial og optisk udgang.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er jeg skal kigge efter for at mine ønsker kan blive opfyldt. Hvis muligt ville det være fint med et sæt med højtalere også. Jeg har ikke fundet på nogen maks pris endnu, men det gør ikke noget hvis det ikke koster alverden :) (jeg kan alligevel ikke høre de små forskelle der er på mellem og top modellerne) - helst under 10000 for hele sættet.

Jeg fandt dette sæt hos Onkyo:
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S5105.html
Men jeg tror ikke det opfylder mine ønsker da der står "A separate audio connection is necessary to process multichannel audio" for HDMI, hvilket vel betyder at man ikke får surround lyden ud til højtalerne når jeg sætter min HTPC til via HDMI?

Til top Vis Spas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes