Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina Gøgl ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Grunden til dette indlæg er at jeg har haft nogle lidt dårlige erfaringer med en CAV forstærker jeg købte for lidt over et år siden.

Til at starte med var jeg godt tilfreds, men som tiden gik var der flere og flere ting der irriterede. Jeg blev ret hurtig træt af det store vu - meter i fronten, da man ikke kunne slukke for det når man fx så film og brugte forstærkeren. Terminalerne til signalkabler sad så tæt at det var umuligt at få nogle ordentlig RCA stik til at sidde uden man måtte bøje stikkene i forstærkeren hver sin vej. Der var heller ikke jord på forstærkeren, det fandt jeg ud af da jeg ville skifte net - kablet til et med jord, der var bare ikke noget ben til jorden i hun stikket på forstærkeren..

Lyden var egentlig ok, den var virkelig kraftig og kunne styre selv mine højtallere den gang, Infinity Kappa 8,2 der ellers har ryg for at være helt umulige. Bunden var også ret god, mellem tone og diskanten manglede lidt detaljer og var lidt for tilbage trukket, men det var ikke noget der kom bag på mig.

Til gengæld fandt jeg ud af at den spillede højre i venstre side, og skruede man helt ned spillede den stadig pænt højt i venstre side. Forlagde forhandleren problemet, som sagde det var et godt tegn, og man tit så det på gode forstærkere med kort signalvej, var ikke helt enig men kunne ikke gøre så meget.

Betjeningen af volumenknappen var nærmest umulig, da de 200 w i 8 ohm blev fyret af mellem kl. 8 og 10. Rent kosmetisk var den lidt grov i finishen men der var brugt godt med alu, Der var lidt riser i den sorte maling på køleribberne så man kunne se den rå aluminium. Fødderne bøjede lidt op unde forstærkeren, nok på grund af dens store vægt, men alligevel burde det ikke ske.

En dag da jeg skulle spille, var der slet ingen lyd i venstre side, så måtte indlevere den til forhandleren, der først afviste min reklamation da den var 1 år og 1 måned. Tror dog godt han kunne se jeg så mærkelig ud, så han blev mere åben :-) Han kunne ikke skaffe reservedele til den, der ville i hvert fald gå meget lang tid. Til alt held havde han fået en brugt forstærker ind magen til min, så den fik jeg i stedet.

Da jeg kom hjem og satte den til var der de samme problemer med forskelligt lydniveau i hver side, så solgte den med stort tab. Ture ikke tage chancen og beholde den, når den nærmest ville være umulig at få repareret.

Er godt klar over jeg kunne have prøvet og lyttet noget mere inden jeg købte den forstærker :-)

Har også haft et kineser ht - kabel, det var meget tykt og så lækkert ud. Desværre knækkede det ene banan stik inde i min wbt terminal i den ene ht, da jeg ville tage det ud, så den måtte skiftes.

Efter endnu en dårlig erfaring har jeg besluttet mig for aldrig at have sådan noget Kina gøgl ind for døren igen.

Kunne godt tænke mig at høre hvad i har af erfaring eller holdning til rene hi-fi produkter fra Kina? Ved godt at mange andre og anerkendte mærker også for produceret dele eller deres produkter der.

Med hensyn til Kina kabler er jeg ikke så meget i tvivl, det er ikke andet end makeup og varm luft fra Østen.

De mærker jeg tænker på er først og fremmest:

Cayin

Vincent (tysk mærke hvor hele produktionen forgår i Kina)

CAV

Advance Acoustic (Fransk mærke hvor hele produktionen forgår i Kina)

Xindak

Classic

XTZ

JongSun

Der er sikkert nogle jeg har glemt eller ikke kender.

Ved der også findes en del rene rørslæder til meget billige penge.

Generelt er kineserne meget flotte, der bliver ikke sparet på aluminium og lysdioder, nogle modeller er med synlige rør i front eller har store vu- meter i stil med langt dyre mærker som Mcintosh, Accuphase m. f.

Konstruktionerne er tunge, og tit er der tale om en hybrid. Generelt er der masser af watt, lyden er lidt farvede ”varm” en del kan køre i ren klasse A.

Er alt dette også bare makeup for at få folk til at købe deres A / V produkter?

Dette er min opfattelse, hvis jeg skal beskrive en kineser, ved det er lidt generaliserende. Og ret mig endelig.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har større og mindre erfaring med stort set alle de mærker du nævner pånær xtz

xindak er rigtig fine produkter, vincent er os fine, med undtagelser dog.

Resen er rent l**t jeg ikke vil eje om så det var næsten gratis, på trods af flere er vældig begestret og det har fået gode anmeldser osv. husker jeg især classic som noget af det mest nederen, både med hensyn til lyden og samle kvaliteten, så meget aluminum, så skævt, sat så dårlig sammen var næsten imponerende

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Cav A12 Hybrid Stereo Forstærker. Jeg Synes den lyder rigtig lækker. Har ingen problemer haft med den. Der er dog ingen sub-signal udgang i den. Kender godt det med volumen det svært at skrue helt ned, Men Så slemt som du nævner det har jeg ikke oplevet det. Men skruer aldrig mere op end kl. 12. Bias Skulle være hævet på den har jeg fået forklaret.

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes