| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
på lossen 
efter lidt rens m.m. spiller den rigtig fint - vejer 7 kg - direkte drevet - spekulerer på om man kunne bruge værket til DIY - de ser ganske fornuftigt ud - armen er irreterende fordi den er automatisk - men lyden er fin - desværre ikke noget låg
Jeg fandt også en Nikko Delta dl-1 - liniear track - den ser ud til at være blevet modificeret til at kunne bruge almindelig pickering pickup? kan nogen herinde huske den - den ser ud til at være bedre end meget af det linear track der dukkede op i 80/90ernes kombi anlæg
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Direkte drevne pladespillere er da gode og det er da en stor fordel at den har automatik. Jeg har prøvet rega, men den røg ud efter få måneder da jeg blev så irriteret på den at jeg byttede den. I disse CD tider hvor pladespillere kun er et niche produkt selv for vinylfolket er manuel drift dybt godnat.
Denons tunge pladespillere er nogen af de mest eftertragtede netop fordi de har automatik. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke få automatiske pladespillere længere?  Virker vildt akavet med automatiske pladespillere i 80'erne, og manuelt betjente i år 2000+...det går sku den forkerte vej. Men mon ikke det er gjort med vilje fra producenternes side, så man får den helt gamle "vinylstemning" tilbage igen...det sælger åbenbart. Jeg finder det derimod tåbeligt.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Virker vildt akavet med automatiske pladespillere i 80'erne, og manuelt betjente i år 2000+...det går sku den forkerte vej. Men mon ikke det er gjort med vilje fra producenternes side, så man får den helt gamle "vinylstemning" tilbage igen...det sælger åbenbart. Jeg finder det derimod tåbeligt.
|
|
|
Tjaehh - så længe man ikke kan få en pladespiller der selv kan gå hen i reoplen og vælge en plade - pille den ud af hylsteret, og lægge den på spillen, med den rigtige side opad - overlever man vel også at føre armen ind til start, og sænke den ?
........... Goshhhh
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Direkte drevne pladespillere er da gode og det er da en stor fordel at den har automatik. Jeg har
prøvet rega, men den røg ud efter få måneder da jeg blev så irriteret på den at jeg byttede den. I disse CD tider hvor
pladespillere kun er et niche produkt selv for vinylfolket er manuel drift dybt godnat.
Denons tunge pladespillere er nogen af de mest eftertragtede netop fordi de har automatik. |
|
|
Jeg har haft en med automatik - Tjae, jeg har sku holdt mig til manuelle. At betale for sådan noget luksus gider jeg ikke, når
jeg kan få et par gode Lp'er i stedet. Hvis man køber en pladespiller fra ny til 2000 - så er det bare plat at betale for en
masse mekanik som man snildt kan leve uden.
Giver Jan_Stevens helt ret! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann - den snak har vi vist haft før  jeg kan ikke fordrage automatik og har ikke nogen fjernbetjening - jeg letter r.... og får lidt motion Jeg finder en nærmest euforisk glæde ved at føre pickup armen ind over pladen og sænke liften manuelt alt mens jeg lader forventningens glæde beruse det øjeblik hvor nålen rammer pladen og musikken starter den idelle pladespiller i min optik består af meget få dele 1. en stor blok træ (masse) 2. en god og præcis og tyst motor 3. en tung pladetalerken med et godt leje 4. en arm der er så enkel som mulig med et kabel der går fra pickup direkte til forstærker 5. en pickup af god kvalitet Alt andet er overflødigt og kan kun bidrage til at tilføre omkostninger, vibrationer og støj tilbage til de to fund - de spiller fint og kan jo altid bruges til reserve når en af de mere seriøse pladespillere i huset skal serviceres
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. AM-E
Thorens TD 240 er fuldautomatisk og kan fås til 3995 2009 kroner i tilbudsavisen i sort pianolak inkl pickup - andre laves sikkert også
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man så end kan lide artomatikken eller ej, så menegr jeg at have læst, at sådan en technics sag slet ikke er så ringe endda - når man lige ser bort fra automatikken. Den var vist ret sart og havde det med at gå i stykker. Så hvis det er fuldautomatik man går efter, så er det nok ikke technics man skal gå efter...
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sart? Mine forældre havde (/har stadig på loftet) en SL-3200, som vi børn og teenagere legede med en hel del. Den fik ikke altid lige kærlig behandling... Der røg da et par pick-up'er gennem tiderne, men automatikken fejler intet her +20 år efter. Den har stået hos mig på det sidste og spillet, men er kommet hjem igen, da jeg er ved at rydde ud i antallet af musikspillere her i hjemmet.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Automatikken i Denons pladespillere er bare et biprodukt af konstruktionen som sådan, og derfor væsensforskellig i forhold til den almindelige mekaniske automatik i de fleste andre pladespillere undtaget, fx Knald & Luffe og Technics tangentiale.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |