| Forfatter |
|
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En veninde jeg har, har fundet en Accuphase E-204 under en flytning. Hun har haft den som "konfirmationsanlæg" og havde glemt den. Det ser ud til at der er liv i dyret, men den er for stor efter hendes smag ;o). Nogen her der har et bud på en fornuftig salgspris og evt. hvad man skal være opmærksom på der kan være/blive defekt på sådan en svend (typiske fejl for modellen). Al hjælp modtages med kyshånd. Den er vist købt I Audioscan i midtfirserne.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
| En veninde jeg har, har fundet en Accuphase E-204 under en flytning. Hun har haft den som "konfirmationsanlæg" og havde glemt den. Det ser ud til at der er liv i dyret, men den er for stor efter hendes smag ;o). Nogen her der har et bud på en fornuftig salgspris og evt. hvad man skal være opmærksom på der kan være/blive defekt på sådan en svend (typiske fejl for modellen). Al hjælp modtages med kyshånd. Den er vist købt I Audioscan i midtfirserne.
Mvh |
|
|
midtfirserne passer temmeligt godt, den var på markedet fra 82 til 87 ;)
tjaehh - hvis jeg var køber var en fornuftig salgspris omkring tusindlappen ;) men nu er jeg ikke købsminded.
sådan en 75 watt pr kanal fætter spiller da rimeligt godt
Men man skal jo nok kontrollere den grundigt, den skal tænkeligtvis have et flok nye lytter hist og pist ......og kaste den på markedet - f.eks KSB her på Hifi4all
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis det var min Accuphase og den var i flot stand og fungerede fint ville jeg sætte den til 3000-3500 dkr. så kan man jo altid slå en plov af og den nye ejer havde gjort en ok handel.
Det med standen er en vigtig faktor, er den skrammet,hakket,ridset osv så snakker vi måske det halve eller mindre.
Hvorfor ikke beholde den??? Accuphase er sgu lækkert!!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
| Hej
Hvis det var min Accuphase og den var i flot stand og fungerede fint ville jeg sætte den til 3000-3500 dkr. så kan man jo altid slå en plov af og den nye ejer havde gjort en ok handel. |
|
|
naehhh - så eftertragtet er 204'eren heller ikke .... på Ebay går den billigere end f.eks 202'eren
dibbedut skrev:
| Det med standen er en vigtig faktor, er den skrammet,hakket,ridset osv så snakker vi måske det halve eller mindre. |
|
|
now you're talking ;)
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en sådan tingest. Den spiller dejligt, let afrundet pga MOS-Fet transistorerne.
Vær opmærksom på trykknapper v bas/diskant reguleringerne (turn-over frekvensvalg og udkobling af tonekontrol). Der har været lidt knas/udfald på min.
Behold den!!! (jeg mener: Køb den af hende)
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den er ikke lige så eftertragtet som en 202 men hvad er det lige en flot 202 går for på ebay.
Jeg skriver 3000-3500 minus en plov hvis den er flot og fungerer, det er da helt i tråd med hvad den kan sælges for.
Granholm spørger hvad den kan sælges for og ikke hvad du vil give.
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for input. Den ser OK ud, men er ikke sprit ny så der omkring 1000-1500 lyder som et udgangspunkt. Hun er mere til alt-i-et anlæg så den har ikke rigtigt nogen chance :o(. Og jeg har det jeg skal have!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov der to indlæg mere imens man er ved at svare ;o) Så er 2000-2500 måske mere rimeligt.
Og tak for tip til fejl kilder.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
Takker for input. Den ser OK ud, men er ikke sprit ny så der omkring 1000-1500 lyder som et udgangspunkt. Hun er mere til alt-i-et anlæg så den har ikke rigtigt nogen chance :o(. Og jeg har det jeg skal have!
Mvh |
|
|
Blasfemi!  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
| Nej den er ikke lige så eftertragtet som en 202 men hvad er det lige en flot 202 går for på ebay. |
|
|
De går temmeligt pænt - den sidste blev rimeligt sveden i pris - og der er lige kommet en ny på
dibbedut skrev:
| Jeg skriver 3000-3500 minus en plov hvis den er flot og fungerer, det er da helt i tråd med hvad den kan sælges for. |
|
|
Den er det værd, den kan sælges for - deri kan vi nok kun være enige - men igen - *det* er ikke en af dem, der plejer at være i høj kurs - så "jeg" tror ikke på dine 3-3500 - om den så er nok så flot - beklager ! Du kan selvfølgelig mere noget andet, det er du i din gode ret til.
skal man score en god pris, skal man have den matchende tuner ( T-106 eller 107- så taler vi om en pæn pris
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro hvad du vil, det ændrer ikke på virkeligheden.
3-3500 Minus en plov altså 2500-3000 er da ikke nogen overvild pris for en flot fungerende accuphase-maskine hverken på DBA eller Epay
Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker Accuphase Beklager at du ikke har det på samme måde
Over and out!
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
Tro hvad du vil, det ændrer ikke på virkeligheden.
3-3500 Minus en plov altså 2500-3000 er da ikke nogen overvild pris for en flot fungerende accuphase-maskine hverken
på DBA eller Epay
Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker Accuphase Beklager at du ikke har det på samme måde
Over and out! |
|
|
Den sidste 202'er jeg så i Danmark gik for 1800, den var på længe. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase E-203 har normalt en handelspris i omegnen af et par tusinde (2000-2300), såfremt den er flot og ikke er servicekrævende. En E-204 skulle efter "bogen" hermed gå for mere - måske 2500-2800 - igen såfremt den er ok både kosmetisk og elektrisk. E-202 er en anden ting. den er fra første generation og den fremstår mere robust - den kan vel hente 2000-2500 hvis den opfylder betingelserne for at være "i orden". Der var for nyligt en temmelig servicekrævende (angiveligt en død kanal) e-203 til salg - måske her på KSB for ca. 1000,- ved dog ikke, om den er blevet solgt.
Der er normalt ikke det vilde galt med disse maskiner, men et par achilleshæle har de altid. På e-202 er det ofte de sorte trykknapper, som efterlader store ubehagelige DC-impulser i systemet - uha-uha!! - og så er de også tit trængende til udskifning af elektrolytkondensatorer i strømforsyningen + måske flere steder. De skal med andre ord have en mindre overhaling, men SÅ har man også en fed og klassisk flot forstærker i mange år frem.
E-203 + E-204 har det med at trænge til en rensning af bl.a. balancepotentiometret (skydepot) - samt et check/justering på DC-balancen og Bias'en - som kan være drevet af komponentældningsmæssige årsager. Dette kan nu også være tilfældet med E-202.
Det heldige med Accuphase er, at de fleste, som ejer en sådan én - normalt er meget gode ved dem - og derfor er mange brugte ældre Accuphase faktisk i flot stand og mangler normalt ikke chassisdele!!!
Hvis man giver disse forstærkere den omtalte service, så er der meget god forstærker her til spotpris - tænk på, hvad man skulle give for dem i midten af 70'erne (E-202) i Audioscan - og omkring 1980 (E-203 + E-204). Og...tænk på, hvor meget forstærker man får for fx 2500,- i detailhandelen i dag. En velplejet E-203 kan lydmæssigt fint hamle op med væsentligt dyrere forstærkere af i dag (husk, at der også er glimragende RIAA'er i dem).
Hvad man vil give for sådan en forstærker er vel individuelt, men de går altså hyppigt til de nævnte priser på auktionssites. Men kan man ikke få det for dem på det hjemlige marked er der sikkert tyskere og hollændere nok, som lægger kassen for dem.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rettelse:
En E-204 har modsat min tidlige udmelding ikke et skydepotentiometer som balanceregulering, men et almindeligt balancepotentiometer. Dette er en forbedring fra E-203 - og de er typisk mindre modtagelige overfor støv og snavs end skydepots. Derfor er dette nok ikke et problem i en E-204 - men kun i E-203.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
| Tro hvad du vil, det ændrer ikke på virkeligheden.
3-3500 Minus en plov altså 2500-3000 er da ikke nogen overvild pris for en flot fungerende accuphase-maskine hverken på DBA eller Epay
Over and out! |
|
|
Tjaehhhh - nu har jeg selv et Accuphase sæt E-202 / T-101 kørende, og er såmænd svært glad ved sættet - så hvis du tror jeg ikke kan li' Accuphase, tager du nok fejl ;)

Men - 20-25 år gammelt grej, det er sgu' ikke guld , jeg ser ingen grund til at loppe priserne op i noget urealistisk niveau - men derimod give vor ven et realistisk bud, på hvad man tror han kan hive hjem på den.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare at sætte den på auktion.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dibbedut skrev:
|
Nej den er ikke lige så eftertragtet som en 202 men hvad er det lige en flot 202 går for på ebay.
Jeg skriver 3000-3500 minus en plov hvis den er flot og fungerer, det er da helt i tråd med hvad den kan sælges for.
|
|
|
Den rigtige pris er hvad den kan sælges for både 1. 2. og 3.gang. Husk at en vellykket handel er en hvor begge parter er tilfredse, ikke kun sælger, men under alle omstændigheder så skal den være gennemrenoveret hvis hvis en pris over 1000,- skal forsvares, der er jo tale om en gemen konsumvare.
At den fungerer er ikke ensbetydende med at den fungerer som oprindeligt specificeret, langtfra, og det gælder alle forstærkere m.v. med så mange år på bagen
|
| Til top |
|
| |
dibbedut Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
dibbedut skrev:
|
|
|
|
Den rigtige pris er hvad den kan sælges for både 1. 2. og 3.gang. Husk at en vellykket handel er en hvor begge parter er tilfredse, ikke kun sælger, men under alle omstændigheder så skal den være gennemrenoveret hvis hvis en pris over 1000,- skal forsvares, der er jo tale om en gemen konsumvare.
At den fungerer er ikke ensbetydende med at den fungerer som oprindeligt specificeret, langtfra, og det gælder alle forstærkere m.v. med så mange år på bagen
|
|
|
For mit vedkommende er denne tråd/ged barberet i bund for længe siden.
OVER AND OUT!!!
|
| Til top |
|
| |