Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dårlig lyd på kabeltv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Mit problem består i at et par af kanalerne i vores "Fuld pakke" fra TDC kabeltv mildest talt har røv dårlig lyd. Ved s,f og t lyde så skratter det helt enormt. Det er koncentreret til Kanal 4 + Kanal 5 og rimeligvis også 6'eren. Problemet er værdst ved reklamer og spots, men optræder nærmest også konstant i udsendelserne.

Jeg har ikke problemet på nogen andre kanaler, ej heller hvis jeg skruer godt op så tvivler på det er TV'et den er gal med.

Er der andre der ude der har oplevet noget lignende? Hvad gjorde i ved det? Jeg har forøvrigt skrevet en mail til kanal 4 men har ikke ligefrem fået nogen respons på det :) Tror der sidder en døv døv døv lydtekniker bag pulten hos dem. Kan alternativt måske også være noget konvertering der går i dammen hos TDC?

Mvh. Henrik

EDIT: Det er analog kabel TV. Vi er flyttet 2 etager højere op i vores opgang og i den gamle lejlighed var problemet det samme.

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg oplevede det samme på nogle kanaler hos Stofa, da jeg kørte analogt i tidernes morgen

Kan kun sige at fænomenet er væk på digitalt signal, og desuden er kvaliteten på ALLE kanaler blevet væsentligt bedre..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Tror hurtigt vi kan blive enige om at Kanal4, 5 og 6 er de mest kommercielle kanaler du får i almindelige kanal-pakker. Derfor tror jeg også vi let kan blive enige om at det nok er et eksempel på den uendelige dynamik-komprimering der er skyld i dette(muligvis sammen med dårligt mixet lyd), sammen med et alt for højt lyd-niveau i reklamerne. Det er ikke engang kun tv-selskabets skyld, hvis nu ikke deres kunder gider høre efter når de beder dem skrue ned.
Heldigvis forsvinder størstedelen af dette med digitalt tv. Dog syntes jeg der er andre problemer med digitalt tv, ihvertfald til prisen.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Hej Henrik

Jeg oplevede det samme på nogle kanaler hos Stofa, da jeg kørte analogt i tidernes morgen

Kan kun sige at fænomenet er væk på digitalt signal, og desuden er kvaliteten på ALLE kanaler blevet væsentligt bedre..

//Allan

Kunne være man skulle overveje at skifte. Men så må jeg have nyt TV med dvb-c :) Er ikke så meget til settopbox :)

Mvh. Henrik

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:
Tror hurtigt vi kan blive enige om at Kanal4, 5 og 6 er de mest kommercielle kanaler du får i
almindelige kanal-pakker. Derfor tror jeg også vi let kan blive enige om at det nok er et eksempel på den uendelige
dynamik-komprimering der er skyld i dette(muligvis sammen med dårligt mixet lyd), sammen med et alt for højt lyd-niveau
i reklamerne. Det er ikke engang kun tv-selskabets skyld, hvis nu ikke deres kunder gider høre efter når de beder dem
skrue ned.Heldigvis forsvinder størstedelen af dette med digitalt tv. Dog syntes jeg der er andre problemer med digitalt tv,
ihvertfald til prisen.Mvh. l´Blundt

Ja du har nok ret. Specielt mht. kommercialliteten og dynamik komprimering/normalizing, skulle bare mene at der var
nogen der "sanity checkede" det de lavede men det har de nok sparet væk :)

Hvilke ulemper kan du komme i tanke om?

Mvh. Henrik

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Alland skrev:
Hej Henrik

//Allan

Kunne være man skulle overveje at skifte. Men så må jeg have nyt TV med dvb-c :) Er ikke så meget til settopbox :)

Mvh. Henrik

Der er nu ellers den fordel ved Yousee's Settop bokse at de kan fåes med harddisk.. Det kan jeg som "tvungen" Stofa-mand godt være lidt
misundelig på... Der er også tv-guide og lej-film-fra-sofaen funktioner i boksene, som man ikke får med indbygget dvb-c, men det er jo helt et
prioriteringsspørgsmål...

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
HenrikW skrev:
Alland skrev:
Hej Henrik

//Allan

Mvh. Henrik

Der er nu ellers den fordel ved Yousee's Settop bokse at de kan fåes med harddisk.. Det kan jeg som "tvungen" Stofa-mand godt være lidt
misundelig på... Der er også tv-guide og lej-film-fra-sofaen funktioner i boksene, som man ikke får med indbygget dvb-c, men det er jo helt et
prioriteringsspørgsmål...

//Allan

Du har ingen grund til at være misundelig: Yousee's Settop bokse (Samsung) er noget ustabilt og fejlbehæftet l**t! Se evt. på Recordere.dk hvad de daglige brugere synes om dem.

TV-guide og harddisk er skønne opfindelser...enormt vanedannende. NAD's LCD-TV kan faktisk byde på begge dele, samt DVB-C (og DVB-T og DVB-S). Kan anbefales! Men det er selvfølgelig ikke plasma...

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes