| Forfatter |
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle kloge freaks.... nogen der kan hjælpe mig med et enormt problem???? jeg har for to mdr siden købt en marantz av 8003 proccessor, samt et pioneer plasma krp-600a og en pioneer bdp-lx91 blue-ray....den ventede jeg på i 2 1/2 mdr før lev...kom så 29 dec 08...så kunne jeg komme igang med opkoblingen....tv og blue ray og alle de gamle signalkilder har virket upåklageligt...fik så ny kabler alt i supra dual og hdmi helt nyt....og højtalerkabel i 2,5 kvmm2 i ukendt slags...koblede så alle ledninger på....fik programmeret proccessoren med input setop og skulle så have lavet speker set up med auddysy mic...tændte marantz proccessoren, og da jeg så skulle tænde alle effekt trin....( her bruger jeg nogel 20 år gamle denon poa 3000z) gav der et knald så stort...og røg kom ud af effekttrinet på souround right) alle andre kanaler var ok....prøvede så at bytte rundt igen og satte en anden 3000z ned hvor den afbrændte var monteret til sourround kanal....og en gang mere skete det igen.....de har kørt ok indtil nu...prøvede så at undersøge kabel til signal fra pre til power og højtalerkabel...ohmede dem igennem...(er elektriker) og de var ok...nogen der kan fortælle mig hvor fejlen er??? kan proccessoren sende dc ud?....har målt på rca stik på pre out....med multimeter...der viser den 0 volt....men tør ikke sætte flere effekttrin på hvis de brænder af igen....så hjælp mig please...
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig øv :( Kan det være højtaleren der kortslutter dine effekt trin? Tænker på om de 3000z'ere der er brændt af, brændte
af med eller uden højtaler tilsluttet og da forstærker nummer 2 røg, var det da den samme højtaler der var spændt for?
Har du målt på pre out det øjeblik du tænder din marantz processor?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Rigtig øv :( Kan det være højtaleren der kortslutter dine effekt trin? Tænker på om de 3000z'ere der er brændt af, brændte af med eller uden højtaler tilsluttet og da forstærker nummer 2 røg, var det da den samme højtaler der var spændt for?
Har du målt på pre out det øjeblik du tænder din marantz processor?
Mvh. Henrik |
|
|
igår da den første brændte af hang højtalerledning bare frit...uden højtaler på....men rørte ikke hinanden...muffe på den ene...idag da jeg fik koblet om havde jeg monteret højtaler på....og nej jeg har svært ved både at holde multimeter pinde på rca stik og tænde samtidig...men husk lige jeg tænder først pre proccessor...og skal så gå ca 5 skridt hen til effekt...går fint når jeg sætter power på...men de 3000z skal jo lige køre en test først....og når den så starter op siger det knald
mvh
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker underligt. Det må vel så næsten være processoren der laver unoder, men hvad præcis der sker kan jeg ikke
svare på. Der må nogle flere nørder på banen  Men man kan sige når nu at det sker i det øjeblik 3000z er færdig med
test så burde man også kunne måle et eller andet på udgangen på processoren right? (Hvis det altså er DC på udgangen) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Det virker underligt. Det må vel så næsten være processoren der laver unoder, men hvad præcis der sker kan jeg ikke svare på. Der må nogle flere nørder på banen Men man kan sige når nu at det sker i det øjeblik 3000z er færdig med test så burde man også kunne måle et eller andet på udgangen på processoren right? (Hvis det altså er DC på udgangen) |
|
|
ja måske...jeg har nu ikke så meget forstand på at måle på elektronik....jeg holder mig til det som skal levere spændingen...og det er helt ok...proccessoren er jo helt ny...kun 2 mdr...tror også det er den....men må jo så kontakte importøren...men håber der kommer en på banen der ved lidt om det....
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har det sguda heller ikke alt for let hva´ Velkommen. Det er sgu en slemmer en at blive udsat for. Desværre har jeg aldrig oplevet den slags, så har ingen kommentarer til hvad problemet kan være. Føler sgu med dig  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Du har det sguda heller ikke alt for let hva´ Velkommen. Det er sgu en slemmer en at blive udsat for. Desværre har jeg aldrig oplevet den slags, så har ingen kommentarer til hvad problemet kan være. Føler sgu med dig
Mvh. l´Blundt
|
|
|
ja det er sku fint du føler med mig.... jeg har heller aldrig haft de ting før..og jeg har haft meget hifi siden 1970.....tænkte jo bare der nok var rigtige dygtige folk herinde... håber de kommer på banen....tør jo ikke købe nye effekttrin før jeg ved hvad er galt...vel!!!!
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
det HT der sad på anden gang er den også død?
har du haft låget af den afbrændte, hvad er brændt af?
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er jo det jeg tænker. Er lildt kedeligt at brænde dem af på stribe pga. en eller anden dum fejl i receiver eller noget. Skal lige tilføje at mit indlæg var venligt ment, men går jeg ud fra du forstod. Selvom jeg selv ville være rasende hvis jeg stod uden anlæg.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
NosAnden Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare et lille forslag har du åbnet de effekter der er gået for at se hvad der er sket ?? og har du tjekket sikringer i din processor har op levet en gang at en sikring var gået men stadig havde kontakt så den også knaldede en effekt bare et lille forslag __________________ Mit Anlæg Kan Ses Her: http://www.hifiga lleri.dk/html/gal_vis bil.asp?ID=656&ipc=14313
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[URL=http://www.speedtest.net][IMG]htt
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NosAnden skrev:
| bare et lille forslag har du åbnet de effekter der er gået for at se hvad der er sket ?? og har du tjekket sikringer i din processor har op levet en gang at en sikring var gået men stadig havde kontakt så den også knaldede en effekt bare et lille forslag |
|
|
proccessoren er helt ny.....har haft den i 2 mdr...men først kunnet komme til at koble op nu på grund af en rygoperation...og måtte ikke løfte den første tid... alt andet har virket uden problemmer i det gamle sæt op...først da jeg får den proccessor på sker der mystiske ting, og nej har ikke haft effekt skildt ad..men gør det engang i dag...og torsdag aften kommer der en tekniker jeg kender.....så må jeg se....
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker at der måske kan være forskel på potentialet mellem processor og effekt? Kan være noget i den galvaniske adskildelse der går galt.
Kan reelt set godt være strømforsyningen i den processor der laver ballade eller en eller anden form for kortslutning. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Tænker at der måske kan være forskel på potentialet mellem processor og effekt? Kan være noget i den galvaniske adskildelse der går galt.
Kan reelt set godt være strømforsyningen i den processor der laver ballade eller en eller anden form for kortslutning.
|
|
|
hmmmm tænk på jeg har haft tre styk 3000z sat på....det er kun den der sidder på sourround kanal der går galt med.....
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at vide hvad der er brændt er det jo bare en gætteleg, men jeg ville gætte på det samme som HenrikW
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er fejlen fundet...havde en gammel ven der er tekniker...højre kanal er gået i alle transsistorer på udgangen...og det var ikke proccessorens skyld...har bare været rigtig uheldig at der er gået to på samme tid...det kører nu med effekten fra min 6 år gamle hk 7500....så nu er alle tre trin solgt...og pre til de effekt også...og venter så på 7 stk mb vincent sp 997...og en crown k2 der lige har været herinde på ksb....så er det sku nyt det hele..
mvh velkommen
ps. et snøftende farvel til gode effekter fra gode 20 år....snøft
|
| Til top |
|
| |