| Forfatter |
|
rymark Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Vi står over for vores første familieforøgelse, hvorfor jeg har søsat projekt 'alt væk fra gulvet'.
Turen er nu kommet til stereobænken indeholdende dvd, forstærker, højttalere mm. Jeg har overvejet Bose 3-2-1 II (ja, den vistnok udgåede version), som jeg har lyttet lidt til i Elgiganten.
Men! Inden jeg kaster mig ud i investeringen (ca. 6K - kunne godt tale medarbejderen i Elgiganten ned til 5500 ca.) vil jeg lige høre, om der mon er nogle bedre alternativer?
Jeg er med på, at I dette måske ikke er det mest pro-Bose forum, men jeg synes skidtet lyder ganske fint. Det skal dermed siges, at jeg ikke stiller monster store krav til kvaliteten, andet end at det skal være bedre end middel. Jeg sætter pris på en alt-i-et løsning, der ikke fylder meget. Og der må jeg sige, at det umiddelbart opfylder mine krav.
Men som sagt: Jeg vil alligevel gerne have nogle lidt mere entusiastiske personers mening omkring produktet (og som sagt evt. alternativer - i SAMME PRISKLASSE ;o)
På forhånd tak
/Rymark
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
når man kommer fori en Fona eller anden forretning hvor der står sådan et Bose anlæg er det som regel det der lyder bedst. Indtil man nærlytter noget mere, så kan det faktisk godt blive lidt trættende for ørerne...Men der er jo mange der godt kan med sådan et, fred med dem.
Men jeg tænkte på Nad og så sammen med et par sattelitter og sub fra XTZ....Så rocker du.
Hygge og go´jagt __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej begge,
Tak for svarene.
Jeg er dog bange for, jeg ikke fik præciseret mine ønsker ordentligt 
Jeg leder efter et lille anlæg med SMÅ satelitter; og prisen skal ligge på max. 6K... Så hvis I kan ramme en løsning, der tager højde for disse, vil det være sejt...
Tak for hjælpen endnu en gang. Er sgu svært når man ikke fatter så meget af lyd.
/Rymark
|
| Til top |
|
| |
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jøsses,
Dét var noget af et forslag... Og hold da kæft, en besparelse. Jeg undrer mig bare over, hvordan en demo-model (med 62% besparelse) kan have ligget siden 3/11 - uden at blive solgt. Med mindre de ligefrem har flere af disse? Bare mystisk med en demo...
Bortset fra ovenstående mystik tror jeg sgu, jeg bider på. Ud fra diverse anmeldelser på nettet skulle der være suveræn lyd. Så jeg må bare beholde min dvd-afspiller, men den er heldigvis ikke så stor.
/Rymark
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV!! De havde ikke fået den pillet af, så demoen var solgt... Typisk 
Andre forslag fra nogen af jer?
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Dette tilbud med Yamaha i sølv eller sort.
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger jeg nok noget "fy fy", men køb dog Logitech Z-5500 digital. Den har DD og DTS dekoder, samt små satellitter, og lyden er faktisk overaskende god til prisen. (1999kr.-) Du kan se lidt billeder her. Det er et 5.1 sæt. Hifi? Nej ikke rigtigt. Bang for buck? Bestemt syntes jeg. Det er det eneste "pc" højttalersæt jeg har været begejstret over. Du kan sætte en optisk og en coaxial indgang til den. FX dvdafspiller.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Nu siger jeg nok noget "fy fy", men køb dog Logitech Z-5500 digital.
Den har DD og DTS dekoder, samt små satellitter, og lyden er faktisk overaskende godt til prisen. (1999kr.-) Du kan se lidt billeder her.
Det er et 5.1 sæt. Hifi? Nej ikke rigtigt. Bang for buck? Bestemt syntes jeg.
Det er det eneste "pc" højttalersæt jeg har været begejstret over.
Du kan sætte en optisk og en coaxial indgang til den. FX dvdafspiller.
|
|
|
Hmmm...Jeg syntes ikke det er fy fy....Men om lyden kan fylde en stue er nok det den falder på. __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej begge,
Jeg ved godt, jeg er p***e besværlig - og for det: Undskyld.
Men jeres forslag er hverken med små satelitter eller et 2.1 system. Så lidt "fy fy" må jeg vel kalde det... Men tak alligevel 
/Rymark
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm
Nej nu må jeg altså lige spørge om hvor store(små) dine satelitter må være...
Og undskyld...Jeg glemte at tilføje en sub til Yamaha anlægget og her kan man få en god XTZ til få penge.....og så har du et 2.1 anlæg med god lyd osse.
Jo mindre de bliver dine satelitter jo mindre lyder de jo osse af.
Så der er næsten kun en vej og det er nok det Bose du har kigget på.
Hygge
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nogle gulvhøjttaler og et elektrisk hegn.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er selvfølgelig sidste mulighed... Altså med noget hestehegn 
Men alligevel. Altså jeg faldt pladask for den Canton DM 2 - bare aaaaalt for dyr når det ikke er en demo.
Derudover har jeg googlet lidt på Harman Kardon HS 200 BQ, uden standere. Det er sgu frækt, men nok stadig en anelse for dyrt... Desværre.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Tag den Nad jeg kom frem med tidligere...
Og disse satelitter fra XTZ som måler 95 x 150 x 102 mm.
En sub kunne være den XTZ. Den vejer 26 kg. så den flytter sig ikke lige med det samme.
Ellers er jeg tom for ideer.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rymark skrev:
|
Ja, det er selvfølgelig sidste mulighed... Altså med noget hestehegn 
Men alligevel. Altså jeg faldt pladask for den Canton DM 2 - bare aaaaalt for dyr når det ikke er en demo.
Derudover har jeg googlet lidt på Harman Kardon HS 200 BQ, uden standere. Det er sgu frækt, men nok stadig en anelse for dyrt... Desværre.
|
|
|
Jeg har hørt det sæt DM 2 engang til messe i Odense. Man tror det er løgn når man ser de små sattelitter og forholdsvis lille subw. Det lyder voksent og af ægte hifi og Bose har aldrig lavet noget der kan spille som det. Det være sig 901 modellen. Så jeg kan se at normalprisen + dvd ligger på 10000 kr. for et komplet anlæg med tuner. Det er eddermandme da ikke noget at sige til. Og hvis du har en dvd i forvejen kan jeg ikke se hvad der ventes på..... måske kan du få en lille rabat på det nye sæt.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rymark
Nu skal man altid være lidt forsigtig med at blande sig i andre børns opdragelse, men da du skriver, at du vil have et "alt væk fra gulvet anlæg" p.g.a. familieforøgelse, vil jeg alligevel komme med et indspark.
Jeg har selv tre børn og et rimeligt stort anlæg med sjove knapper og lys og membraner der bevæger sig osv., men har stort set ikke haft problemer med pilfingre.
Hvis man lige fra de begynder at kravle rundt og rejse sig op ved at støtte sig til ting, viser dem, blidt men bestemt, at anlægget skal man holde sig fra, kan det faktisk godt lade sig gøre. I princippet er det nøjagtigt det samme som når man f.eks. opdrager dem til ikke at gå i køkkenskabene, røre ved ovnen når den er varm, lege med vandet i toilettet (jo, det gør de også! ) og hive i ledninger til lamper osv. Der er mange ting, det under alle omstændigheder vil være umådeligt praktisk at opdrage dem til at holde fingrene fra, så et anlæg fra eller til betyder ikke så meget.
|
| Til top |
|
| |
rymark Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Jøsses: Ja, jeg var sgu ellers også game på det... Men 9K er for meget - barnevogn skal der også helst være råd til.
Blå Fisk: Det er nu ikke fordi, jeg frygter problemer med opdragelsen. Men i en 2er på Nørrebro er det desværre nødvendigt at frigøre noget gulvplads, så der kan leges osv. Så det er egentlig årsagen - ikke frygt for pilfingre. For ingen piller ved farmands grej uden forudgående aftale... (kun mor )
Jeg har lige lyttet til Jamo S260 - og ja, jeg kunne godt høre, det ikke var verdens bedste anlæg, men synes egentlig det virkede som ok value for money. Er I enige i den betragtning? Hvis I kender det...
/Rymark
|
| Til top |
|
| |