| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en alm bærbar med masser af wav musik og lidt youtube video,spiller meget rock og pop pinkfloyd gasolin,kimlarsen,ccr,dire straits ,katie melua,tv-2.... langt største delen af det musik jeg har er ukomprimeret(også på min mobil Nokia N82 ,16 Hukommelseskort), jeg har et sæt Altec lansing MX-5021 som jeg har tænkt på at skifte ud. Mit Lydkort er et Creative X-mod usb kort som er ok bortset fra at jeg tror diskant er det creative x-moden er dårligst til at gengive.
Jeg startede med at kigge efter nye højtaler, fordi jeg tilfældigt så et sæt Logitechs Z-2300 til 899kr normalpris ca 1399kr (kan spille meget højt) som jeg synes var meget billigt i forhold til normalprisen og senere fandt jeg Creative Gigavorks T3 til ca 1150 kr normalpris ca 1599kr som har fået mange gode anmeldelser og som skulle have en god dyb bas http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9386 jeg var b.la ind hos aage for at kigge på små aktive monitore både på deres hjemme side men også i deres butik i Odense, efter at have læst test været inde på diverse sider er jeg blevet hookt på at købe nye højtaler, jeg har en gammel Rotel 965 bx effektforstærker på 2x120 i 8 ohm som bare står og samler støv den kunne jeg e.vt bruge(måske senere til en passiv subwoofer).
Mine begrænsninger er 2000 dog max ca 2500kr, højtalerne, skal stå på et skrivebord på ca 68 cm i dybden og ca 136cm i længden og jeg sidder ca 1-1.25 meter fra mine fronthøjtaler, de må max fylde ca 20cm i dybden og højden ca 30cm de skal selvfølge have bedre lyd end Mine altec Lansing MX5021 og de skal kunne spille højt.
Jeg ved at Creative Gigaworks t3 kan købes hos midtdata i næste uge, men en medarbejder sagde det slet ikke er sikkert de for et sæt sat op i butikken, så man kan lytte til højtalerne (det skal jeg før køb) og jeg har ikke kunne finde nogen andre steder i Odense der creative sættet til salg.
Jeg har så fundet dette sæt aktive krk højtaler http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=50338som har fået mange, meget gode anmeldelser fra alm personer der har købt sættet (har b.la lyttet til aktiv billig krk sub ca 2500kr som har meget god lyd,så jeg ved jeg kan få god bas fra krk)http://www.zzounds.com/productreview--KRKRP5 men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, leder efter et sæt højtaler som har bedre lyd end mine Altec LansingMX5021 nogen højtaler der ikke ændre sig i lyden når jeg vil høre høj musik og så nogen der kan spille højt.
Har også læst meget postivt om nogen Audioengine A2 som skulle have meget god lyd http://www.audioengineusa.com/news_reviews.htm#a2_awards dem skal jeg selvfølgelig også lytte til før e.vt køb men kan heller ikke finde nogen steder i Odense hvor jeg kan lytte til sådan et sæt (og købe dem) og de er endda endnu bedre billiger en krk sættet ca 1500kr for et sæt, så er der endda mulighed for nyt usb lydkort, bedre signalkabel eller noget andet til max ca 1000kr som kan give maximal lydkvalitet fra audioengine højtalerne og min pc
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
krk er et rigtigt godt valg, for noget lidt billigere kunne du kigge på ESI 04 som alternativ til A2 og m-audio bx5a som alternativ til krk, begge fra aage
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioengine A5 har fået meget god omtale her på forummet. Det var måske en mulighed?
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er Meget glad for mine A2'er, men de skal fodres med et ordentligt signal.
Det er et sæt højttalere der rent faktisk levere HIFI lyd, hvis det er høj støj med bulderbass du er efter skal du kigge efter noget andet ;-).
Paret med et Echo Audio, Indigo DJ. eller ligende er jeg sikker på am man har et super system.
Jeg gir ikke så meget for Creativ's lydkort, men det er jo en anden snak....
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
| krk er et rigtigt godt valg, for noget lidt billigere kunne du kigge på ESI 04 som alternativ til A2 og m-audio bx5a som alternativ til krk, begge fra aage |
|
|
Har lyttet til ESI men O5 modellen til 1999kr den spiller (blev vi begge to, mig og ekspedienten enige om) bedre og også tydligere bas end M-audio BX5a, men der mangler lidt for at jeg vil vælge en af de to ESI 05 og M-audio BX5a måske lidt højere max lydtryk !
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
| Audioengine A5 har fået meget god omtale her på forummet. Det var måske en mulighed? |
|
|
Jeg fandt lige en test lavet af mediamac.comon.dk og der står b.la følgende Med Audioengine 5 er lyden velafbalanceret og som sammenligning lød vores, ellers udmærkede, Altec Lansing MX5021 lidt tamme og klangløse ved siden af Audioengine 5.
Det vil sige de lyder bedre end mine Altec Lansing MX5021, men jeg synes de er lidt for dyre og skal høre dem før køb, så det er meget svært, for jeg kan ikke bare tage til odense, høre dem og købe dem (hvis de var lidt billiger end ca 2800kr som er lidt for meget) eller kan jeg ?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
reenberg skrev:
Jeg er Meget glad for mine A2'er, men de skal fodres med et ordentligt signal.
Det er et sæt højttalere der rent faktisk levere HIFI lyd, hvis det er høj støj med bulderbass du er efter skal du kigge efter noget andet ;-).
Paret med et Echo Audio, Indigo DJ. eller ligende er jeg sikker på am man har et super system.
Jeg gir ikke så meget for Creativ's lydkort, men det er jo en anden snak....
|
|
|
Jeg kan altid købe en god subwoofer, er mere til en subwoofer der kan gengive selv den dybeste bas rigtig godt og som kan følge fronthøjtalerne lydtryksmæssigt end en bas der kan spille meget højere end fronthøjtalerne men som ikke kan gengive den dybe bas ca 30-60 hz højt og godt nok, hvad angår creative lydkortet så er det bedre en et standard lydkort på en alm Toshiba bærbar til under 5000kr og desuden fik jeg det til halv pris.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De får topkarakterer overalt i anmeldelser. Køber du dem er jeg sikker på du ikke bliver skuffet, hvilket du måske bliver
ved nogen af de billigere alternativer der er blevet nævnt. Både A2'eren og A5'eren kan spille rigtig højt ifølge omtalen.
Der er mere bund i A5'eren en A2'eren, men A2 til 1500kr, så tror jeg ikke det bliver bedre til prisen. (Helt uden egentlig at
have hørt dem  tager bare udgangspunkt i anmeldelser/omtale)
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Der er mere bund i A5'eren en A2'eren, men A2 til 1500kr, så tror jeg ikke det bliver bedre til prisen. (Helt uden egentlig at
have hørt dem tager bare udgangspunkt i anmeldelser/omtale) |
|
|
Det tror jeg heller ikke, og jeg har hørt dem ;-)
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiklubben har nogle aktive højttalere (argon), hvor der også er lavet en sub i samme serie. måske var de et lyt hver? det skal lige siges, at jeg ikke selv har hørt dem endnu, men har flere gange overvejet det.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tangent EVO 5 er også lavet i en aktiv udgave, men mener den ligger i 2000kr sættet, og så kan du ligeså godt købe
audioengine
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også tænkt på et sæt Razer Makro som b.la på tweak.dk har givet topkarakter fordi sættet skulle være en af de mest vellydende 2.1 sæt (De eneste pc højtaler med hifi lyd som anmelderen havde testet) men har læst et sted at det ikke er så godt at stille højtaleren på en gulv med gulvtæppe og det har jeg, har læst lidt om et sæt Edifier S730 (Tweak.dk har også testet højtalerne) det er et sæt særdeles højtspillende men også vellydende højtaler med samme opbygning som creative gigaworks T3 med 1 aktiv og 2 passive basenheder men bare på 10" som også fås i en 8" version S530.
Razer Makro koster ca 2500kr men har læst at alle sættene skulle på forhånd i dk være solgt og hos computer city koster Edifier S730 sættet ca 2195kr har læst nogen positive test af alm Edifier pc højtaler (ca 600kr)og synes at bassen design mæssigt have meget tilfælles med bassen (designet) på en Empire R 3800
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt nye højtaler og hvad jeg har købt kunne være sjovt hvis i vil være med til at gætte de købt i odense
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er rigtige højtaler (passive, tilsluttet min rotel 965 effektforstærker)
|
| Til top |
|
| |