Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NAD T587 Blu-ray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Har været nede og kigge lidt på den. Hvad er jeres mening om denne som både BD og DVD afspiller ?

Skal jeg hellere vente på Oppo BD afspilleren ?

Hvordan er NAD'en ift. Panasonic BD'en model 55 ? Jeg tænker specielt på billedet.

Pft.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:
Hejsa.

Har været nede og kigge lidt på den. Hvad er jeres mening om denne som både BD og DVD afspiller ?

Skal jeg hellere vente på Oppo BD afspilleren ?

Hvordan er NAD'en ift. Panasonic BD'en model 55 ? Jeg tænker specielt på billedet.

Pft.

der er ikke den store forskel ,men nad skulle være temmelig hurtig

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Det faktum at der ikke er blæser i NAD'en gør at jeg ville købe den hvis jeg havde råd.

Har ikke set reviews af den endnu, men blæsere skal holde sig væk fra AV-udstyr imho.

Har selv en Sony BDP S350 og selvom blæseren er stille, er den langt fra lydløs.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke set den, men NAD er jo ikke ligefrem kendt for at lave holdbare afspillere, så jeg ville nok være lidt forbeholden overfor den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

hvad med denon 1800 bd?hvorfor ar den aldrig op at vende,det ser da ud som om den er skruet fornuftig sammen.samt at den kan dekode alle hd formaterne

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Denon 1800 har ikke profil 2.0 - det syntes jeg en maskine skal have i 2009. Hvordan er den til afspilning af DVD ?

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Så fik den sablen af What Hi-Fi:

http://whathifi.com/Review/NAD-T587/

Det eneste positive de har at sige er at loadtiden ikke er set hurtigere nogen steder.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:

Det eneste positive de har at sige er at loadtiden ikke er set hurtigere nogen steder.

"The same is broadly true of HD audio. Multichannel LPCM, and to a lesser extent undecoded Dolby TrueHD/DTS-HD Master Audio, sounds strangely hollow in the NAD’s hands. "

Det giver jo ingen mening. Undecoded går jeg ud fra er bitstream, og det er identisk fra afspiller til afspiller.

Lyd der er pakket ind og sendt til forstærkeren kan ikke ændre karakter afhængig af afspilleren.

Men What Hi-Fi synes jo også at et HDMI kabel kan give klarere farver end et andet.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Ja, What Hi-Fi's anmeldelser er vist ikke for vilde. De mener f.eks. også at BD på PS3'en giver et mere støjfyldt billede end de dedikerede afspillere

I BD-testen hvor Otto/AV Precision og nogle Recordere.dk-brugere testede en række afspillere afvigede billedkvaliteten på NAD'en ikke fra de andre afspillere, og det man bemærkede ved den var den væsentligt hurtigere betjeningshastighed.

Men Oppo'en lover PS3-hastighed på loading og betjening...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

det er lige til at lukke op at sk... i.På at tænk hvor stor indflydelse det kan have for salget af den afspiller.PCM lyden var en af de bedste af alle komponenterne.vi kunne ikke høre forskel på bitstream.det er farligt med sådan en magt i de forkerte hænder

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:

Ja de skriver også, at afspilleren ikke kan æde DIVX-filer, men de har så åbenbart ikke opdaget at USB porten rent faktisk har en brugsmæssigt funktion.

Testen er lige så langt ude som alle de andre dårlige test der er lavet på diverse andre afspillere på en lang række af de mere toneangivende magasiner.

Det mest morsomme i den test er, at indmaden i afspilleren kommer fra østen 

Nu må jeg så indrømme, at seriøsiteten i det magasin tangerer det glade vanvid. De benytter generelt forskellige filmsekvenser hver gang de tester en ny afspiller og giver afspillere forskellige karaktere selvom afspillerne er 100% identiske i det indre.

Men bortset fra det, så kan vi godt blive enige om, at en sådan magt er farlige i hænderne på folk der ikke har den fornødne viden.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Det virker iøvrigt også ofte som om at What Hi-Fi er godt i lommen på diverse producenter.

Cyrus laver fed hardware, men prøv at finde et Cyrus produkt på What hi-fi som ikke har fået 5 stjerner............mission impossible. Alle producenter har svipsere, dog med undtagelse af Cyrus åbenbart

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
...og giver afspillere forskellige karaktere selvom afspillerne er 100% identiske i det indre.

fordi de er bygget op omkring samme hardware er der jo ingen garanti for de performer ens. Softwaren har utroligt meget at sige i den forbindelse. Jeg erindrer noget om at nogle mente at Onkyo's xx5 receivere jo måtte være lige så gode til at billedbehandle som Toshibas ene HD DVD afspiller, da der sad samme billedchip i, det viste sig så at onkyos implementering af softwaren var så elendig at de var lysår efter.

Jeg tror ikke man skal undervurdere værdien i at have den bedste programmør, den samme funktion kan jo skrives på næsten uendelig mange forskellige måder og den der finder det mindste stykke kode til det samme sidder klart med de bedste kort på hånden hvad angår udnyttelsen af den rimeligt begrænsede processorkraft i afspillere

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Jeg erindrer noget om at nogle mente at Onkyo's xx5 receivere jo måtte være lige så gode til at billedbehandle som Toshibas ene HD DVD afspiller, da der sad samme billedchip i, det viste sig så at onkyos implementering af softwaren var så elendig at de var lysår efter.

Der er stor forskel på at være bygget på samme hardware (som Toshiba XE1 og Onkyos HD DVD-afspiller), og at have samme skaleringschip. HQV-chippen er kun én del af en større helhed, mens de førnævnte HD DVD-afspillere var præcis samme hardware i to forskellige indpakninger.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
nu har jeg ikke set den, men NAD er jo ikke ligefrem kendt for at lave holdbare afspillere, så jeg ville nok være lidt forbeholden overfor den

Kan du uddybe det lidt mere, da jeg aldrig har haft et NAD produkt eller har nogen særlig viden om deres produkter.Men havde da overvejet denne BD afspiller....

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

brasch skrev:

Kan du uddybe det lidt mere, da jeg aldrig har haft et NAD produkt eller har nogen særlig viden om deres produkter.Men havde da overvejet denne BD afspiller....

jeg havde en DVD afspiller, der gik i stykker 3 gange på ½ år, så købte jeg en denon i stedet. Det er rent fysisk de ikke er holdbare, altså selve mekanikken der går hurtigt i stykker

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
brasch skrev:
Jeg erindrer noget om at nogle mente at Onkyo's xx5 receivere jo måtte være lige så gode til at billedbehandle som Toshibas ene HD DVD afspiller, da der sad samme billedchip i, det viste sig så at onkyos implementering af softwaren var så elendig at de var lysår efter.

Der er stor forskel på at være bygget på samme hardware (som Toshiba XE1 og Onkyos HD DVD-afspiller), og at have samme skaleringschip. HQV-chippen er kun én del af en større helhed, mens de førnævnte HD DVD-afspillere var præcis samme hardware i to forskellige indpakninger.

Det kan du have ret i, men det ændrer jo ikke på problemstillingen. Jeg har så ikke en af de mange der er bygget næsten 100% på panasonics afspiller, men det er da meget muligt der rent faktisk ligger samme software på med forskellig user interface. Altså, at selve grundstenen i softwaren er den samme. Men er den ikke det er der absolut ingen garanti for de performer ens. Det skulle være underligt hvis de forskellige producenter alle har lavet lige god (eller dårlig) software.

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu generelt at NADs byggekvalitet er mere end fornuftig, prisen taget i betragtning.

Vi har i her i huset:

3 NAD cd-afspillere og 4 NAD DVD-afspillere - Den ældste cd-afspiller har 15 år på bagen og den ældste DVD-maskine er næsten 10 år. De lever alle i bedste velgående.

En årlig rens og smøring holder hi-fi djævlen fra døren.......lød bedre inde i mit hoved

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
hvad med denon 1800 bd?hvorfor ar den aldrig op at vende,det ser da ud som om den er skruet fornuftig sammen.samt at den kan dekode alle hd formaterne

den er som mange andre i prisklassen reelt en panasonic maskine (mener det er BD 35). Og den er en smule dyrere end de fleste andre. Den er nok hverken ret meget værre eller bedre end de fleste andre. Den er heller ikke specielt opreklameret. De to andre nuværende modeller + den nye der kommer har der været skrevet side op og side ned om inden de kom frem, men en ganske almindelig "konsum" afspiller har åbenbart ikke rigtigt haft interesse. Måske fordi man det sidste lange stykke tid har ledt efter noget der er synligt bedre end de fleste andre afspillere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes