| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer en SB3 eller Transporter løsning i min stue.
Men jeg har et lille spørgsmål.
Ved SB3 har jeg forstået, at det er meget gavnligt med en ekstern DAC.
Men hvordan er det med Transporter? Er der meget at hente her?
Hvor god en ekstern DAC skal man bruge, for at få en forbedring i forhold til den originale i Transporteren?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, her vil du jo nok både få æbler og appelsiner som svar :)
Den korte version er at jeg synes TP er suveræn og tror at du skal have noget af en DAC hvis det skal betale sig i forhold til TP. Det kan du jo ikke bruge til ret meget, så her er et par punkter du kan overveje:
1. Her i DK kan det sagtens lade sig gøre at få både SB3 og TP på hjemlån. Det burde kunne slå nogle søm i din beslutningskiste.
2. Hvis vi nu siger at lydkvaliteten i SB3 er 1 og i TP 5. Lad os så antage at du køber superdacen "KåreXT". Med KåreXT spiller din TP op til kvalitet 7. Fidusen er så at du IKKE ud fra det kan slutte at SB3+KåreXT giver kvaliteten 3, altså 4 ringere end TP og KåreXT. Jeg vil nærmere tro at KåreXT samt SB3 spiller op til 6. Dette tror jeg fordi den største forskel skal findes i de analoge kredse i en DAC hvorimod det spiller mindre rolle om kvaliteten på det digitale signal er en lille smule ringere.
vh
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen skrev:
| 2. Hvis vi nu siger at lydkvaliteten i SB3 er 1 og i TP 5. Lad os så antage at du køber superdacen "KåreXT". Med KåreXT spiller din TP op til kvalitet 7. Fidusen er så at du IKKE ud fra det kan slutte at SB3+KåreXT giver kvaliteten 3, altså 4 ringere end TP og KåreXT. Jeg vil nærmere tro at KåreXT samt SB3 spiller op til 6. Dette tror jeg fordi den største forskel skal findes i de analoge kredse i en DAC hvorimod det spiller mindre rolle om kvaliteten på det digitale signal er en lille smule ringere. |
|
|
Jeg stiller mig meget enig her, DAC'en er det vigtigste element i kæden her, så det er lidt en økonomisk ting pludselig.
Rip __________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb du bare trygt Transporteren...Sammenlignede med en Accuphase og havde jeg købt Accuphase DP 78 , havde jeg følt mig snydt. Naturligvis er Accuphase det bedre , men ikke SÅ meget bedre som prisforskellen kunne indikere ! Ca 15.000 for Transporter og 70.000kr på TILBUD for en Accuphase DP78...
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC i Transporter ER faktis rigtig go`! Du er velkommen til en lytter hvis du kommer i nærheden af Nyborg :-)
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tansporteren er fuldt på niveau med de bedste cd-afspillere og dacs, så der er absolut ingen grund til at supplere den med en dac.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det på den her måde: Du får en komplet Transporter for samme pris som en DAC i den lidt nedre middelklasse..
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lån Transporteren hjem en uges tid. Husk lige på, at resten af din afspillekæde skal være i stand til at "følge med" Transporteren, ellers vil du nok ikke opleve den store forskel ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transporteren er simpelthen det bedste jeg endnu har oplevet.. Og så er der lige de " 50.000" forskellige radiostationer i flot stereo uden sus Og så selvfølgelig liiige hele din pladesamling
|
| Til top |
|
| |