Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til media center løsning..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lummer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hey alle der ude jeg er ved at "bygge" media center..

Jeg har en viasat HD parabol modtager og en pc med vista mediacenter.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig og smelte de 2 ting sammen og få det frem på min skærm i stuen. Men hvordan?

Jeg ønsker så også en universal fjernbetjening som kan række igennem loftet op tim min pc og parabol så dette ikke skal stå og fylde i stuen.. kan det lade sig gøre?

Jeg er slet ikke den store hifi nørd så jeg skal nok have det inde med skeer.. :o) Jeg har selv kigget på en logitech 895 men den siger logitech selv at den ikke kan gå igennem loftet men kun skabs låger.. ?

Hjælp mig jeg er helt blank..  på forhånd tak.

Lummer

Til top Vis Lummer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lummer

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Lummer skrev:

Hey alle der ude jeg er ved at "bygge" media center..

Jeg har en viasat HD parabol modtager og en pc med vista mediacenter.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig og smelte de 2 ting sammen og få det frem på min skærm i stuen. Men hvordan?

Jeg ønsker så også en universal fjernbetjening som kan række igennem loftet op tim min pc og parabol så dette ikke skal stå og fylde i stuen.. kan det lade sig gøre?

Jeg er slet ikke den store hifi nørd så jeg skal nok have det inde med skeer.. :o) Jeg har selv kigget på en logitech 895 men den siger logitech selv at den ikke kan gå igennem loftet men kun skabs låger.. ?

Hjælp mig jeg er helt blank..  på forhånd tak.

Lummer

det med loftet skal du nok glemme... men!! så ikke alligevel.. du kan få en IR ekstenser.. altså en lille boks/øje som modtager signalet fra din remote og så sender det via en ledning igennem  fx et loft. hvor er så er en boks der snakker med din parabol...pc.. osv..

jeg er ikke helt inde i det selv..da jeg kun har hørt om det og aldrig undersøgt det nærmere.. men jeg ved det findes. :)

at smelte din pc og parabol sammen kræver et tvkort.. som så får signal fra din parabol.. og så køre du billedet fra  pc'en  vidre ned til dit tv.. så kan du styre kanalerne fra parabolen og fx optage på pc'en..
der står en masse om det allerede.. prøv at brug søg funktionen.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Lummer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Super jeg prøver at søge lidt her inde..

Jeg har et tv kort men troede ikke jeg kunne skifte kanal på min sat-reciver igennem min pc på den måde.. det er jo en stor jungel det der..

Men så blev jeg da en smule klogere..

Til top Vis Lummer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lummer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes