| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har ofte fået fortalt at min Technics skulle være god, men jeg har som sagt ikke noget at sammenligne med. Men hvad med RIAA'en? Tror I jeg opnår en forbedring ved at købe en NAD PP-2 (eller lignende i prisklassen ~500 kr), eller er den indbyggede som den skal være? Et par billeder af mine højttalere: 1 2Følgende står på bagsiden af højttalerne: ELTAX Linear Response 8Powerhandling: 140/180 WattFreq. Range: 40-22000 HzImpedance: 4 Ohmserial .26.Made in DenmarkSå vidt jeg ved er de fra starten af halvfemserne. Diskantenheden er 1", de to andre er 6". Hvad angår højttalerkabler, havde jeg før nogle Oehlbach på 1,5mm², men efter en flytning fik jeg brug for længere kabler, 20 meter i alt, og så havde jeg ikke lige råd til at bruge flere tusinde på dem. Så jeg købte nogle noname bestående af 2x2,5mm² OFC fra England. Gav vist 2-300 kr for 20 meter. I øvrigt var en af kabelterminalerne på min ene højttaler lidt løs her for et par måneder siden, så jeg skilte den ad for at stramme den. Her så jeg så at de kabler der inde i højttaleren gik fra terminalerne og op til delefiltret/whatever var meget tynde, tror ikke de var meget mere end 1mm². Det kan da umuligt være et godt tegn? Så kan det vel egentlig være ret ligemeget med de eksterne kabler, hvis den interne kabling er så elendig?  Synes du/I jeg skal udskifte mine højttalere? Og i så fald, vil jeg opnå en stor forbedring med bedre højttalerkabler?
__________________ Med venlig hilsen
Abefar
|