| Forfatter |
|
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder jeg et udvalg af optagere, der kan lagre musik, som kan indgå i et stereoanlæg. Altså en slags digital båndoptager.
Muligvis en af denne slags, men mon den kan få input fra forforstærker og optage det og afspille til hifianlæg?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2265&ML=884
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, en ganske almindelig pc kan jo godt optage fra lydkortets linjeindgang og gemme filerne på harddisk.
Men det var måske ikke det du mente. Måske kan du sige lidt mere om hvad du gerne vil opnå?
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du
Jeg kan næppe forklare det bedre end det skrevne, hvor jeg efterlyser det åbenlyse .- en digital optager, som kassettebåndoptagerens afløser i stereoanlægget.
Jeg er ikke interesseret i at køre det via en PC.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Hej du
Jeg kan næppe forklare det bedre end det skrevne, hvor jeg efterlyser det åbenlyse .- en digital optager, som kassettebåndoptagerens afløser i stereoanlægget.
Jeg er ikke interesseret i at køre det via en PC.
|
|
|
At du ikke var interesseret i PC var jo ikke åbenlyst ud fra din først post. Nå, men du er nok ligevel nødt til at sige lidt mere om hvad du forestiller dig. Digital optage/afspille funktionalitet kan fås i dvd-afspillere, cd-afspillere, mp3-afspillere, diktafoner!!!, DAT (hvis man stadig kan få dem) mediecenter (som ligevel lidt er PC'er i forklædning). De vil alle kunne fungere som en gammeldags båndoptager. Har du specielle krav til kapacitet? Skal det være fjernbetjening? Hvilke kvalitetskrav? Pris? Er det OK at der optages på CD/DVD eller skal der optages på harddisk? Skal den størrelsesmessigt passe med almindelige stereo-komponenter? Skal den have lidt mere end bare helt grundlæggende? Her tænker jeg fx. på pro-audio optage udstyr. Hmmm.
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Det hed sig da minidisken kom frem at det var båndoptagerns afløser, men der er så også Datmaskinen som også er digital ja der var også DCC som Philips kom frem med som så forsvandt helt som kunne afspille kassettebånd, MVH.1966
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
| Hvor finder jeg et udvalg af optagere, der kan lagre musik, som kan indgå i et stereoanlæg. Altså en slags digital båndoptager.
|
|
|
Det første jeg tænkte på var minidisc, da den rent betjeningsmæssigt minder en del om båndoptageren. Det system er der desværre ikke meget liv i mere. Det samme kan man sige om DAT. Så er der dvd-optageren tilbage som også skulle kunne bruges til formålet. Jeg har dog ikke selv prøvet, så jeg ved ikke hvor smart det fungerer rent betjeningsmæsigt.
Thulemanden skrev:
Muligvis en af denne slags, men mon den kan få input fra forforstærker og optage det og afspille til hifianlæg?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2265&ML=884
|
|
|
Jeg kan desværre ikke se nogen analog indgang på den, og der er heller ikke noget nævnt under specifikationer. Uden at kende apparatet, vil jeg derfor mene at det ikke er muligt.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle rådene. Problemet på CD/DVD-harddiskoptagere er generelt, at der ikke er en passende indgang udover en scart. Måske har dyrere maskiner flere indgange.
Jeg har i mellemtiden revideret min opfattelse af PC til brugen. Dog vil jeg bruge en bærbar. Måske en dedikeret brugt en, måske min aktuelle arbejdsmaskine for at undgå hakker ved høj arbejdsbelastning.
Efter at have bakset med det et par dage, skiftede jeg stereoens udgang fra forforstærkerens båndoptagerudgang, som fungerer til båndoptageren, men ikke gav nogen lyd, når jeg satte den i PC'en, over til at tage udgangssignalet direkte fra FM-tuneren og vupti kan jeg optage på den bærbare. Der sidder en ekstern disk på med masser af plads.
Så lige nu er jeg okay.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bhaagensen
jeg jeg så selv på den Denon, men var ikke sikker på der var optageindgang.
Jeg må tage ind i butikken og få hele forklaringen.
Tak for tippet.
|
| Til top |
|
| |