| Forfatter |
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har lige købt dette flotte vidunder brugt. Det er TU150. Den ser ud og virker som helt ny. Så langt så godt. Den spiller også glimrende når den er indstillet til F;M, men lige meget hvordan man (lodret) placerer den i mini øjne lille medfølgende antenne, så lyser display bare... not ready...not ready. Hvad er det liiiige der måske mangler. Er det mere følsomt. Troede forøvrig når nu vi har kabel tv/radio at så kunne man modtage DAB ligeså godt og nemt som man kan med FM. 
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med ledning omkring 22 cm. inderleder til den ene og skærm til den anden
som en slags dipol et forsøg værd. i forlængelse og på midten. Held og lykke
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Hej.
Har lige købt dette flotte vidunder brugt. Det er TU150. Den ser ud og virker som helt ny. Så langt så godt. Den spiller også glimrende når den er indstillet til F;M, men lige meget hvordan man (lodret) placerer den i mini øjne lille medfølgende antenne, så lyser display bare... not ready...not ready. Hvad er det liiiige der måske mangler. Er det mere følsomt. Troede forøvrig når nu vi har kabel tv/radio at så kunne man modtage DAB ligeså godt og nemt som man kan med FM. 
|
|
|
Kabel TV er jo ikke det samme som antenne. Hvis ikke din kabelTV udbyder tilbyder DAB kanaler, der der ikke så meget at gøre her. Den lille antenne er tit nok, men alt efter hvor du bor, er det måske ikke nok. Jeg er selv lige flyttet 200 meter væk, men desværre også ned i et hul. Dette betyder at både DAB og DVB-T signal er dårligt.
her er dækningskort
http://www.dabradio.dk/uploadedImages/4925-dk2008.jpg
lidt FAQ's
http://www.dabradio.dk/index.asp?ArtId=11297&ActiveMenu= 12659
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har et antennekabel på ca. 70 cm (+ 40 cm som der er fra DAB og hen til væggen) hængende lodret på væggen hvor selve kobbertråden peger opad og skærmen er snoet sammen og hænger nedad mod gulv. Det fungerer perfekt her, men jeg kunne forstå på min radiomand, at der er store forskelle rundt omkring i landet.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
1960-manden Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den selv. For at opnå godt signal, skal du have en udendørs antenne.
Det er ihvertfald min erfaring. For øvrigt blinker display på FM via kabel, det er en fejl på software, der desværre ikke bliver rettet, da Thule jo ikke er mere...
Mvh.
Lars
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Så er der sgu DAB. Købte almindelig lakridsbånd-stueantenne, den sidder oppe på loftet i spærene, så kom der lyd. Men der rumsterer stadig en lille gåde, på nogen stationer som tages på dab232 er signalet altid med fuld udslag. Andre stationer på dab227, altid meget lavere (men spiller fint) Er der en teknisk forklaring eller Den sidste måned har vi næsten kun hørt DR ROCK, hvor er den fed, der er godt nok opdaget meget "ny" musik. Meget er fra starten af 70, ak ja der var man ung
tak
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
|
Hej igen.
Så er der sgu DAB. Købte almindelig lakridsbånd-stueantenne, den sidder oppe på loftet i spærene, så kom der lyd. Men der rumsterer stadig en lille gåde, på nogen stationer som tages på dab232 er signalet altid med fuld udslag. Andre stationer på dab227, altid meget lavere (men spiller fint) Er der en teknisk forklaring eller Den sidste måned har vi næsten kun hørt DR ROCK, hvor er den fed, der er godt nok opdaget meget "ny" musik. Meget er fra starten af 70, ak ja der var man ung
tak
|
|
|
Du skal være opmærksom på at der er 2 dab sendere. DU skal finde ca 16 programmer ved en totalscanning. Den ene DAB sender kan være svær at finde i visse situationer. DR rock er på den du finder først. Jeg har en Cambridge DAB 300 ren dab tuner og en pure dab transistor radio. De finder begge alle stationer perfekt men kun ved totalsøgning. Min bilradio finder kun den ene dab sender og kan ikke finde den anden, selv når jeg holder ved siden af senderen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev man pillet ned igen. Har som nævnt i tidligere indlæg spillet radio som aldrig før. Vi har især dyrket DR ROCK. Men for 3 dage siden forsvandt alle stationer på 227. Efter gentagne sletning af stationer og geninstallation, er det kun stationer fra 232 som kan "fanges" Er der sket noget rent teknisk...f.eks sender ude af drift, grundet opdatering... eller ??????
Go påske
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Oink,
Har også en Thule TU150. Jeg fik bedst resultat ved at koble den på min TV antenne på taget. Jeg satte simpelthen stikket i TV stikket. Har hørt at
det er TV2 antennen der giver bedst DAB signal.
Jeg har lige testet signalet og jeg modtager fra sender 220 og 227 (bor i Nordsjælland).
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge en fordeler boks, den kan fås i hifiklubben og lignende steder. Jeg har også selv sat sådan en Thule til kabel-tv engang, der virkede den først efter der kom sådan en på.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dranov & Kappen.
Tak for jeres input. Men som nævnt i tidligere indlæg, så har tuneren spillet som en drøm den sidste måned. Den spiller stadig som en drøm, men den fanger kun stationerne fra sender 232. Lige nu har vi .....POP DK....SOFT....100FM....DR OLINE....DR1....DR3....NOVA FM.....NYHEDER......P5000....POLITIK..... Fra sender 227 mangler vi især DR ROCK. Kan den modtages på anden vis. Antennen sidder som den skal, så kan tuneren have en defekt. Der har altid været fordelerboks/splitter monteret. Er lidt konfus.
tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
At "spille som en drøm" og DAB bør ikke forekomme i samme sætning! ;-)
DAB er en dødssejler...
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet en lille info/vejledning omkring DAB. Måske kan du og andre få lidt glæde af den. DAB signalet ligger på TV båndet og ikke på FM båndet. Link til Guide
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 10 April 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Oink, kan kun melde at her hos undertegnede virker DR Rock fint.
Og Nilau ... du har desværre ret. Lydkvaliteten på DAB er et stort problem, specielt når det er spændt på et fintfølende anlæg.
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeeeeppieee. Så spiller vi igen stadig snot forvirret. Har intet gjort, udover at fjerne alle dab-kanalerne, for bagefter at geninstallere. Dette er forsøgt utrolig mange gange uden held. Vi bor i frederikshavn, kunne være sjovt om der har været tekniske problemer med senderen. Apropos spiller som en drøm (hvad vi stadig synes) så skal det mere forstås sådanne her.... tuneren er det pæneste vi har set meget længe, den er fjernbetjent, og til sidst så kan vi fange DR-ROCK. Bare tænde for skidtet, så toner det frem med fed musik, uden ledsagelse af ...hør-nu-mig-snakke-snakke-snakke-speakere. Sjovt at bare høre go musik, uden at sidde og lytte efter fejl med lyden.
Kan i have fortsat god påske, og nu må i have mig undskyldt, jeg skal ind og spille tuner 
|
| Til top |
|
| |