Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nye højtalere til gl. maratz-forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har brug for lidt hjælp i forbindelse med at jeg gerne vil opgradere mit anlæg. Jeg har i dag en gammel Marantz-forstærker (PM-65, 70 w RMS) og et par SystemAudio SA210 højtalere. Jeg har tidligere haft andre højtalere og har efter skiftet til SA haft en fornemmelse af at forstærkeren er mere presset når den trækker SA'erne. Jeg ved ikke ret meget om impedans osv osv, men ved at SA-210 er 4 ohm og bag på forstærkeren står der at højtalerudgangene er 8-16 ohm. Kan det være derfor? Selvom jeg faktisk er rigtigt godt tilfreds med lyden mangler den dog naturligt nok af og til noget bund og punch, og da jeg er rigtigt glad for lyden i forstærkeren så har jeg tænkt at finde nogle nye højtalere, men er helt på herrens mark. Jeg vil gerne tilbage til gulvhøjtalere. Kan i anbefale noget der passer til forstærkeren.

På forhånd tak for hjælpen.

Henrik

Til top Vis HenrikG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes