Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker - Densen vs. Rotel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hej!!

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en effektforstærker til at trække mine front-højttalere. Der er mange spørgsmål der melder sig, bl.a. om
jeg overhovedet vil kunne høre en forskel fra nuværende løsning (se signatur), og jeg er med på at jeg selvfølgelig skal have det prøvet af, men
derfor sker der jo ikke noget ved lige at høre jeres meninger

Jeg har pt. 2 jeg har set mig varm på. Den ene er den nye Rotel 1572, der ikke er til at opdrive nogen steder endnu. Den har i følge papiret
meget effekt (250 watt i 8 Ohm/500 watt i 4 Ohm), men det er vel ikke det eneste der tæller?! Er der nogen der har erfaringer med Rotels digitale
forstærkere??

Det andet jeg overvejer er en brugt Densen, da jeg synes de som regel får gode ord med på vejen. Fx. er der ofte nogle Beat 300xs i KSB her på
siden.. Den er ikke helt så kraftig som den anden, men igen - hvor meget betyder det?!

Det bliver min SR8002 der kommer til at virke som forforstærker, så hvis der er nogle indspark til om det er ok, eller om det er helt i hækken at
købe en effektforstærker uden at købe en ordentlig forforstærker, så kom endelig på banen med det..

På forhånd tak
//Allan

EDIT: Beklager alle de underlige linieskift, men der er åbenbart noget på siden der ikke snakker 100% sammen med Safari...
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Hej!!

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en effektforstærker til at trække mine front-højttalere. Der er mange spørgsmål der melder sig, bl.a. om
jeg overhovedet vil kunne høre en forskel fra nuværende løsning (se signatur), og jeg er med på at jeg selvfølgelig skal have det prøvet af, men
derfor sker der jo ikke noget ved lige at høre jeres meninger

Jeg har pt. 2 jeg har set mig varm på. Den ene er den nye Rotel 1572, der ikke er til at opdrive nogen steder endnu. Den har i følge papiret
meget effekt (250 watt i 8 Ohm/500 watt i 4 Ohm), men det er vel ikke det eneste der tæller?! Er der nogen der har erfaringer med Rotels digitale
forstærkere??

Det andet jeg overvejer er en brugt Densen, da jeg synes de som regel får gode ord med på vejen. Fx. er der ofte nogle Beat 300xs i KSB her på
siden.. Den er ikke helt så kraftig som den anden, men igen - hvor meget betyder det?!

Det bliver min SR8002 der kommer til at virke som forforstærker, så hvis der er nogle indspark til om det er ok, eller om det er helt i hækken at
købe en effektforstærker uden at købe en ordentlig forforstærker, så kom endelig på banen med det..

På forhånd tak
//Allan

EDIT: Beklager alle de underlige linieskift, men der er åbenbart noget på siden der ikke snakker 100% sammen med Safari...

Hey,

hvad fand du ud af. Jeg står selv og skal til at "investere" i en RB-1572, og lade min Yamaha DSP-Z7 receiver være forforstærkeren.

Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at sælge alle mine surroundhøjttalere og surroundreceiver og gå 100% stereo.. Jeg havde en Densen effektforstærker lånt af en bekendt (kan ikke huske modellen, men en af de store), som jeg afprøvede med Marantz receiveren, og så lånte jeg en Cayin 252B stereoforstærker til halvdelen af prisen af effektforstærkeren.. Cayin'en gjorde det betydeligt bedre, så derfor solgte jeg Marantz'en og købte en Cayin 353B, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt..

//Allan
Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes