| Forfatter |
|
Snessa Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvor gammel er en Acos Lustre GST-1 arm? Har ikke været heldig - endnu - at finde svar på dette på Gooogle. Hvornår den blev produceret? Hvem producerede den? Er der et godt link?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
blev så vidt jeg husker lavet mellem 1971 og frem til 1974...
kan ikke huske hvem der lavede den...
Det ikke nogen særlig god arm, ofte var det sådan, at hvis man ville opgrader de gramofoner der kom med den som standart "eks. ERA" så købte man en SME 3009.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
...Det ikke nogen s�rlig god arm, ofte var det s�dan, at hvis man ville opgrader de gramofoner der kom med den som standart "eks. ERA" s� k�bte man en SME 3009.
|
|
|
Si'r du dermed, at den ikke er god eller at den (bare) ikke er så godt som SME 3009? Og er det således din erfaring, at den er dårlig, hvordan er den så dårlig? PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lodret uening med CPH-R
Lustre armen var næsten 1.000 kr. dyrere end SME 3009eren
Den er bedre bygget - nemmere at instille præcist - mindre slør og så kan den med ekstra loddet bruges med en SPU hvilket den korte SME 3009 ikke var meget for
At folk byttede til SME kan være fordi de ønskede at køre med mere høj kompliante pickupper eller fordi der var mere "prestige" i at have en SME arm
AR blev fx. leveret med SME 3009 improved
Lustre armens svage punkt er efter min mening at den ikke har et permanent stik i bunden men en plade til pålodning af kabler
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg er lodret uening med CPH-RLustre armen var næsten 1.000 kr. dyrere end SME 3009erenDen er bedre
bygget - nemmere at instille præcist - mindre slør og så kan den med ekstra loddet bruges med en SPU hvilket den korte
SME 3009 ikke var meget forAt folk byttede til SME kan være fordi de ønskede at køre med mere høj kompliante pickupper
eller fordi der var mere "prestige" i at have en SME armAR blev fx. leveret med SME 3009 improvedLustre armens svage
punkt er efter min mening at den ikke har et permanent stik i bunden men en plade til pålodning af kabler
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan det er med GST-1, men jeg har en af de tidligere billigere Lustre arme liggende. Vidst nok den der
sidder på Rega Planar 2. Den har aldrig været monteret, men den dårlige måde at lave antiskating på betyder at det
allerede er mørnet væk. Så nu har jeg en arm uden antiskating indstilling  Ved ikke helt hvad jeg kan gøre ved det. Er
det lavet på samme måde på GST-1; det vile i hvert fald være en skam. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er billeder af den på vinylengine
Jeg mener som CPH-R - at kunne huske at ha set, at den ikke er specielt god. Den har nok mange justeringsmuligheder, men udførelsen af disse indstillingsmuligheder er ikke så præcise/nøjagtige.
Der har lige været en enkelt til salg med phonostik i bunden - så de findes, men der er langt imellem dem.
Når alt dette er sagt, vil jeg også sige, at jeg syntes det er en flot tonearm
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
| ... Er det lavet på samme måde på GST-1; det vile i hvert fald være en skam. |
|
|
På GST-1armen er antiskating vist magnetisk kontrolleret.
Jeg har en som jeg er ved bygge en transcriptionsgrammofon til (mere mere om det følger en dag på min vintage tråd - link
her under!). En feature ved GST-1 armen som ikke er så gennemtænkt som på SME armen, er at den kun kan sidde "lige"
på pladetallerkenen, hvis den skal kunne komme helt i bund i højde-/vta-indstillingen. Og det er ikke den optimale måde at
montere den mht. justering af overhang.
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Snessa Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Jeg har lige været inde på VinylEngine. Der er jo meget at læse der.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |