Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 02:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PS3 + HDMI 1.1 reciver = trueHD osv? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har forstået det sådan at efter dette link at fra Hdmi 1.3 og opefter er det eneste signal der kan køre Dolby TrueHd? så at Hdmi 1.1, 1.2 ikke kan køre det signal?

Dvs. at hvis jeg har min PS3 med HDMI 1.3(tror jeg det køre efter opdateringen) ikke kan kører True HD over en Marantz med HDMI 1.1?

Er det sådan det hænger sammen?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Ja, jeg har forstået det sådan at efter dette link at fra Hdmi 1.3 og opefter er det eneste signal der kan køre Dolby TrueHd? så at Hdmi 1.1, 1.2 ikke kan køre det signal?

Dvs. at hvis jeg har min PS3 med HDMI 1.3(tror jeg det køre efter opdateringen) ikke kan kører True HD over en Marantz med HDMI 1.1?

Er det sådan det hænger sammen?

Du ville ikke kunne køre bitstream trueHD selv med en receiver der har HDMI 1.3, da PS3 ikke har den mulighed. Men du kan dekode trueHD lydsporet i PS3'en, og sende det til receiveren som PCM - så har du "ægte" HD lyd.

Det er ikke nok at sikre sig at udstyret har en bestemt HDMI version, det skal samtidig understøtte de features du ønsker, så bare fordi en afspiller har HDMI 1.3, betyder det ikke at den understøtte alle de ting HDMI 1.3 giver mulighed for.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Dvs, at min PS3 bitstreamer signalet ned til 1.1? så jeg stadig får glæde af signalet? 

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Nej HDMI versionen er underordnet når man snakker PS3 og HD lyd. PS3 kan som AV Precision siger slet ikke bitstreame HD lyd - den udpakker HD lyden til et PCM signal i samme kvalitet, som din receiver så kan forstærke ud i dine højttalere. Så ja du får stadig glæde af HD kvaliteten!
Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Så jeg skal slet ikke tænke på om ens receiver ikke kan køre HDMI 1.3, men kun HDMI 1.1 for at køre HD lydformaterne?  

Pugholms HiFi

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

HDMI 1.1 skulle kunne modtage LPCM fra PS3, så derved får du stadig HD lyd fra din PS3, da det er PS3 der står for alt HD lyddecodning, og de forsærker skulle gerne skrive multi PCM, når den modtage det korrekt LPCM signal fra PS3.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes