| Forfatter |
|
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner bedre komfort og bedre lyd, når jeg benytter mine Denon C-751. Problemet er at jeg ikke kan opnå et optimal fit - altså fysisk tilpasning til mine øre. De forsegler således ikke altid 100% - hvilket naturligvis går ud over komforten, isoleringsevnen og lyden. Jeg har prøvet at skifte mellem de 3 størrelser af medfølgende silikonepropper, men ingen af dem passer helt til mine øregange, hvorfor de ender med at sidde løst efter et stykke tid.
Så var det jeg tænkte om "fatningen" på andre IEM´s måske er den samme som på Denon således at der er mulighed for at benytte silikonepropper fra andre fabrikater og dermed mulighed for at finde den rigtige størrelse - en størrelse der sidder mere sikkert?
Så er der nogen der ved, om man kan benytte eksempelvis Etymotic (eks. Elacin ER20-S), Ultimate Ears el. lign. silikonepropper til Denon IEM´s?
Mange tak! __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lav nogle skum propper selv, det er godt, nemt og billigt..
Hvis det skal være silkonepropper så kan de mosles på uden de store problemer, eller med andre ord sørg for at dem du købe ikke er for store, jeg har uden problemer puttet Shures propper på mine Jays selvom diameteren på snuden er noget mindre på Shures, det er også vigtigt at de er lange nok, da du ellers hurtigt vil løbe ind i voksproblemer..
Tag en skydelære og mål diameteren og rapportere tilbage..
UEs propper har en meget tyk snude og ETYer har en noget tyndere og Jays ligger Ca midt imellem de to..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte nok Claus ville svare, men at der skulle gå næsten 2 timer... altså altså  Men det Claus siger er ren guld, skum propper det er sgu godt og billigt
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med succes udviddet Shure black olives til anvendelse på Tripple.fi 10, dog var de noget besværlige at få af da de skulle skiftes, de måtte skæres af med en skalpel
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de prompte svar drenge - godt at høre, at der er en vej, hvor der er vilje!
Tyder på jeg må ekperimentere lidt!... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shure black olives er supergode hvis de passer. Jeg turde desværre ikke at forsøge at presse dem på mine triple.fi, men så opdagede jeg heldigvis Complys foam tips - de er de suverænt bedste jeg har prøvet indtil videre - komforten er helt i top.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt, jeg har netop fået et par Shure Olives ind ad døren i dag mere nøjagtig Medium og Large langt om længe. (Skulle nok havde købt Small i stedet for Large. )
Jeg ville også prøve at se om der er noget ekstra at hente ved at eksperimentere, nu dog med
Triple.fi og ER4-P.
MadMik:
Af de to færdiglavet populære løsninger vi har nu derude vil Shure Olives nok ikke passe uden at der skal laves større hul i dem på en måde. Ved dog ik’ lige helt hvordan…
Ved Comply’s er det T-400 serien du evt. skal have fat i til din C-751. Hvis det er komforten du mest går efter vil disse være et godt valg. Om Shure Olives giver bedre lyd vil jeg så ikke kunne sige.
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt en pakke med 5 forskellige Comply Foam Tips fra T-400 serien - så skulle der altså være mulighed for at få mine IEM´s til at side ordentligt! - ser frem til at mærke en ny grad af komfort og forhåbentlig en bedre lyd også!...
Tak for jeres mange fine inputs - det er meget værdsat!
M __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |