Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS SB12-plus, PB12-NSD, el. Velodyne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej derude..

Jeg søger en sub til mit anlæg, se nedenstående profil-signatur. :)

Men hvilken en vil i kunne foreslå?

Har et budget på ca. 5-7000kr. Den må gerne være brugt!

Har selv kigget på:

Velodyne spl-1200r, SVS SB-12 plus og SVS PB12-NSD.

Har en 25kvm stue, subben skal bruges ligeså meget til musik som film.

Synes selv at SVS PB12-NSD`en nok bliver en tand for stor, er ikke den bedste til kontant/bas musik-lytning og så også lige lidt for WAF uanvendelig. Har jeg ret i det? Correct me if im wrong!!

Kom endelig med flere bud, det er som sagt vigtigt at den kan give en hård lækker kontant bas gengivelse ved musik lytning, samt også kunne give mere dybde til film, som oftest er blu-ray film og derfor højopløseligt lyd, og billede, for den sags skyld.

Den skal helst: enten være i kirsebær farve, el. sort pianolak. Er bare bange for, som f.eks: at en SVS SB12-plus i rosewood ikke matcher mine Dali`er som er kirsebær godt nok og jeg derfor må ty til pianolakken, el. måske alm. sort træfiner.

Mvh. Chromosome.....

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

supermand71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

jeg har selv concept subben og er skam også ret tilfreds, men hvis jeg kunne vælge igen, ville jeg nok have købt ikon subben, den spiller f***** godt. og den ligger også indenfor dit prisleje! og så er den jo heller ikke tudegrim.

og den fås så selvf. ikke i kirsebær! isåfald kan du kigge på en b&w 610xp
Til top Vis supermand71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supermand71

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Er lige med på en lytter mit budget er omkring 1500-2000kr (aktiv subwoofer) på 6.5 " eller 8 " som selvfølgelig passer lydmæssigt til min concept 1 som vist nok er på 4 ohm idet jeg kan spille sindsygt højt, min wmp 11 er f.eks kun skruet op på 33 % for ikke at spille for højt, så den sub jeg skal have skal kunne spille HØJT nogen ideer ?

Subben skal tilsluttes til en computer så jeg ved ikke helt hvordan ? der er kun en til mic og en til hovedtelfoner/forstærker og de obligatoriske usb, ethernet og firewire ind/udgange .

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Prøver lige igen...

Nu er valget enten faldet på en Velodyne SPL-1200r el. SVS SB12-plus.

Hvilken er bedst til mit set-up?

Skal være ligeså god til musik som til film.

Hvor meget betyder det med mere end 500w effekt ekstra på Velodynen ift. SVS`en? Har det meget at sige el. er de 450w på SVS`en alt rigeligt?

Mvh. Chromosome

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

supermand71 skrev:
jeg har selv concept subben og er skam også ret tilfreds, men hvis jeg kunne vælge igen, ville jeg nok have købt ikon subben, den spiller f***** godt. og den ligger også indenfor dit prisleje! og så er den jo heller ikke tudegrim.

og den fås så selvf. ikke i kirsebær! isåfald kan du kigge på en b&w 610xp

Dali og B&W er udelukket. Tror ikke de kan hamle op med SVS el. Velodyne?!  Selvom det da er oplagt at få evt. en Dali sub, men vil de nu være ligeså gode som evt. en SVS SB12-plus?

Mvh. Chromosome

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Har snakket med en fra Lsound (Jan) og han siger at han helt klart vil foretrække PB12-NSD fremfor SB12-plus, på alle punkter, hvad angår BÅDE musik!! og film.

Er i enige om det?

Vil bare helst ikke blive skuffet over SB`eren, hvis det er den jeg vælger. Den hælder jeg nemlig mest til nu!!

Vil jeg blive skuffet af SB`eren?

Plz help me...

Mvh. Chromosome

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har PB12-NSD, og det er en god subwoofer, helt sikkert, men den er stor! Jeg bruger den som hjørnebord, og det er jeg glad for, men jeg ville ønske jeg istedet havde et hjørnebord og en mindre sub jeg kunne flytte op foran i min opstilling, for jeg kan altså sagtens fornemme at subben ikke står ved fronterne...

Hvilke subwoofere har du selv hørt? Har en fornemmelse af at en SB12-plus er længe fint, har svært ved at forestille mig at du vil savne det fra en PB12NSD i dit rum, min kan spille vanvittigt højt, alt alt for højt.

Mig som dig, skulle jeg vælge mellem SB12-plus og Velodyne SPL 1200R og prisen var ligegyldig (eller den samme) så havde jeg taget en velodyne... Jeg troede så faktisk at Velodynen var på den anden side af 10.000 og med sådan en prisforskel havde jeg valgt SVS...
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Koster den Velodyne ikke det dobbelte af en SB12? Da jeg skulle vælge sub til ~5000 tog jeg en SB12, og det har jeg absolut ikke fortrudt.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 29 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
Jeg har PB12-NSD, og det er en god subwoofer, helt sikkert, men den er stor! Jeg bruger den som hjørnebord, og det er jeg glad for, men jeg ville ønske jeg istedet havde et hjørnebord og en mindre sub jeg kunne flytte op foran i min opstilling, for jeg kan altså sagtens fornemme at subben ikke står ved fronterne...

Hvilke subwoofere har du selv hørt? Har en fornemmelse af at en SB12-plus er længe fint, har svært ved at forestille mig at du vil savne det fra en PB12NSD i dit rum, min kan spille vanvittigt højt, alt alt for højt.

Mig som dig, skulle jeg vælge mellem SB12-plus og Velodyne SPL 1200R og prisen var ligegyldig (eller den samme) så havde jeg taget en velodyne... Jeg troede så faktisk at Velodynen var på den anden side af 10.000 og med sådan en prisforskel havde jeg valgt SVS...

Tror også NSD`en bliver for stor og klodset og tiden må vise om SB`en skuffer mig. Nu er den købt!! Får den mandag el. tirsdag..  + et "better cables - silver serpent" sub kabel, hvilke Lsound siger skulle være rigtig gode til prisen og det er så også det eneste sub kabel de fører!

Ang. Velodynen, er, el. har der været en til salg herinde på HIFI4ALL, til omkring de 7kilo, derfor denne også kunne indgå i mit budget. Men tror nu også SVS`en passer mig bedre, håber det i hvert fald da

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Tror nu heller ikke du bliver skuffet. NSDen er større og kan sandsynligvis spille både højere og dybere end SB12-plus; Som de siger i The States "There's no replacement for displacement"

MEN - jeg har svært ved at forestille mig, at du skulle blive skuffet over SB12-plusen. Medmindre du skal se film/høre musik ved øresøndderrivende lydstyrker tror jeg den er alt rigeligt. Men giv endelig en tilbagemelding - spændende at høre.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Tror nu heller ikke du bliver skuffet. NSDen er større og kan sandsynligvis spille både højere og dybere end SB12-plus; Som de siger i The States "There's no replacement for displacement"

MEN - jeg har svært ved at forestille mig, at du skulle blive skuffet over SB12-plusen. Medmindre du skal se film/høre musik ved øresøndderrivende lydstyrker tror jeg den er alt rigeligt. Men giv endelig en tilbagemelding - spændende at høre.

Det må nu gerne være bare liiidt øresønderrivende med SB`en.. Og til de 25 kvm jeg har at gøre godt med + 2* NAD c272 på mine Dali Concept 10`er, tror jeg nu heller ik der kommer til at mangle noget 

......Jeg synes der mangler mere KONTANT bas på concept 10`erne, selvom de er brokoblet ca. 350w til hver ht!!! med c272`erne, hvad kan det være? Er jeg bare: lidt-for-meget-bas-freak, el. er der bare så meget kontrol på dem med effektblokkene + de er på spikes, at jeg derfor ikke hører/mærker en vanvittig!! dunken i mit indre hjerte?..  De kan nu spille MEGET højt, men der mangler lidt dybde i dem og derfor skal der kompenseres for det, med SB12-plus`en. Og er sikker på det nok skal blive godt. Måske en bedre indstilling af fronterne kan gøre noget. Min Denon 3808 har såå mange indstillingsmuligheder og det er nok der den halter!! Hva siger i?

Subben blev sendt igår fra Lsound og de siger den bliver leveret på adressen mandag el. tirsdag, har i nogle erfaringer med deres forsendelser? Er ret ivrig for at få den hurtigst muligt, underligt nok... heh..

Mvh. Chromosome... Og go weekend alle sammen.

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du godt kan lide at spille højt med Concept 10 burde du måske nok være gået efter en PBér. Der er bare det at Plus-enhederne er en del bedre en NSD-enhederne til musik.
Men smider du din SB12plus ind i et hjørne burde den nok godt kunne følge med alligevel. Bare husk at det er 4 10" den skal gøre det ud for, så måske du ikke får den til at spille helt lige så højt.

Men er du utilfreds kan du sikkert sælge den videre billigere end at sende den retur.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Sender den ikke retur.. Tror nu den kommer til at klare sig rigtig godt i mit set-up.. men nu må vi se..

Skal bruge SB`en primært til musik, så det nok ikke helt ved siden af

...

Mvh. Chromosome..

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

SB12-Plus vil helt sikkert være fint på 25 m^2. Det meste musik har i øvrigt alligevel de laveste frekvenser i et område som den fuldt ud dækker. Den vil naturligvis blive overgået i film af den store PB12, men den er altså også en hel del større - og i manges (Læs: Wife Approval Factor) øjne klumpet.

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 01 Februar 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
SB12-Plus vil helt sikkert være fint på 25 m^2. Det meste musik har i øvrigt alligevel de laveste frekvenser i et område som den fuldt ud dækker. Den vil naturligvis blive overgået i film af den store PB12, men den er altså også en hel del større - og i manges (Læs: Wife Approval Factor) øjne klumpet.

Håber du får heelt ret Kim!!!  Glæder mig sindssygt til at få den hjem i stuen.. HELST mandag, jo bedre end juleaften.. heh.

Når den er indstillet korrekt, vil jeg komme med en tilbagemelding om det lille monster..

Og koneglad er SB`en også ja, WAF faktoren ville nu have spillet ind med PB`en, har al rigeligt med udstyr i stuen i forvejen på de små 25kvm, så hun bliver nu også glad for den mindre model. Synes også selv den passer bedre ind egentlig, vil blive ret klemt med PB`en (tror jeg!) og til mit brug, vil jeg heller ikke mene at den jeg har valgt skuffer.. Absolut ikke.. en lille SVS, er vel også en STOR nok SVS..

Mvh. Chromosome

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Så kom den ind af døren imorges kl. 09.47...

DENNE HER "micro" SUB RYKKER VIRKELIG!!!

SVS SB12-PLUS er en "klar" (min er i piano gloss black) anbefaling til mindre stuer. Min/vores, er som sagt på ca. 25kvm og så fylder SVS`en absolut ingenting. Har ikke prøvet for fuld udblæsning, kun indstillet den lidt (mange, mange indstillingsmuligheder), men ikke prøvet i nærheden af maxniveau endnu! Og ej heller optimal indstilling. Går ud fra min receiver kan klare den opgave med Audussey rumkorrektionen og derfor ikke har brug for den medfølgende RADIO SHACK!, som fulgte med gratis (Ved ikke så meget om denne måleenhed, el. måleinstrumenter generelt!) lidt hjælp vil ikke være af vejen...

Men retfærdighed skal da godt nok ske fyldest med denne lille perle, har som sagt ikke afprøvet nok til at komme med en endelig konklusion, men indtil videre kan jeg kun sige: VIRKELIG flot design, finish og god dybde og hårdhed i musik, mangler lige at få afspillet nogle film. I manualen til subben, er der eksempler på, hvori hvilke film subben virkelig kommer på prøve/i sin ret!! Der er simpelthen skrevet på de helt specifikke tidspunkter i filmen(e), hvor der er rette mængde af BAS etc.!!, så man får en idè om hvad subben magter og kan præstere. Ved ikke om det samme gør sig gældende i andre manualer til andre sub`s, men det gør der jo sikkert. Det er jo så ikke de nyeste film der er brugt, da manualen har et par år på bagen, el. 3!. Så HD lyd er ikke beskrevet i den. Og dermed kun oplysninger om DD/DTS spor.

Mvh. Chromosome. Den heldige ejer af en SVS SB12-plus   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes