Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2024 | 12:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Coral Beta-6, er de ok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det er da ren nostalgi. Det er helt sikkert HF's gulvhorn fra 70'erne. Havde nogle Richard Allan New Golden Eigth (er der mon nogen der husker dem?), som jeg havde i de store acehorn og i det der glimrende gulvhorn. Det er helt korrekt at det er et foldet Voigt horn.
Det var altså tider, selv med min føreste receiver, en Telefunken tr 350 kunne de levere noget vare, Bob Marley kom ret godt igennem.

Tillykke, det er fede enheder de der Coral B6. De er i princippet en anelse i underkanten til hornet, det er skabt til 8". Men lyder det fedt - så er det fedt! De spillede ihvertfald kanon i de små horn som pqrannes henviser til.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Golden Eigth...sådan nogle har jeg da vist...er det ikke dem her?

mvh

 



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Golden Eigth...sådan nogle har jeg da vist...er det ikke dem her?


mvh


 



Dem har jeg da set før engang, kan sku ikke lige huske hvor og hvornår, men de spillede godt, skal du ikke have smidt dem
i kasser?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo præcis de samme kasser som dig...High Fidelity gulvhorn. Jeg er meget glad for dem. Lige nu sidder der  Fostex FE 206 i dem for at skåne de fine gamle Richardt Allen enheder som jo nu er blevet samle-objekter. Sammen med min nænsomt ombyggede Luxman SQ 38 med 30 ægte Luxman rør-wat påkalder denne sammensætning sig stor opmærksomhed fra fra 'HiFi vennerne'

På min arbejds plads har jeg indoktrineret nogle af mine kolleger til at bygge disse horn og der røg adskillige Dali'er til salg på den konto. De kunne simpelthen ikke følge med hornet. Der er mange måder at bygge horn på og det er sjældent at høre et horn gå så langt ned i frekvens som dette.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jeg har jo præcis de samme kasser som dig...High Fidelity gulvhorn. Jeg er meget glad for dem. Lige nu sidder der  Fostex FE 206 i dem for at skåne de fine gamle Richardt Allen enheder som jo nu er blevet samle-objekter.

På min arbejds plads har jeg indoktrineret nogle af mine kolleger til at bygge disse horn og der røg adskillige Dali'er til salg på den konto. De kunne simpelthen ikke følge med hornet. Der er mange måder at bygge horn på og det er sjældent at høre et horn gå så langt ned i frekvens som dette.

mvh

Det er jo også rigtigt, Er dine også skruet sammen? For der er godt nok mange skruer i



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jo da...de er osse skruet sammen, men mon ik der osse er brugt lim.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Jo da...de er osse skruet sammen, men mon ik der osse er brugt lim.

mvh

Det ville være spændende en dag at få et par gode 8" til dem, Beta-8 eller andet, jeg har kun de peerless 8" fuldtoner, og de er lidt mudret i lyden, sikkert alderen der tager på dem.



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Fostex 206 FE til ca.1500 for et sæt (Tyskland) er det bedste der kan anbefales til dem medmindre man er villig til at ofre mange penge på sagen. Så kan der spilles til høstfest med dem

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hvordan spiller den der Arena reciever der står under golden 8 enhederne?.

Jeg har kun læst at den skulle være et mesterstykke tilbage i 60'erne. Er det 75 eller 90 watt den yder?

Der skulle også være et sæt Arena højtalere til den bestykket med KEF enheder.

Jeg har forøvrigt et par gamle 8 tommer Seas fuldtone enheder som kan lånes eller byttes hvis

det har interesse?

Har også et sæt Richard Allan 8 tommers C88T. Er de noget værd rent lydmæssigt?

venligst

 

QUOTE=tube mania]

Golden Eigth...sådan nogle har jeg da vist...er det ikke dem her?

mvh

 

[/QUOTE]
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hvordan spiller den der Arena reciever der står under golden 8 enhederne?.


Jeg har kun læst at den skulle være et mesterstykke tilbage i 60'erne. Er det 75 eller 90 watt den yder?


Der skulle også være et sæt Arena højtalere til den bestykket med KEF enheder.


Jeg har forøvrigt et par gamle 8 tommer Seas fuldtone enheder som kan lånes eller byttes hvis


det har interesse?


Har også et sæt Richard Allan 8 tommers C88T. Er de noget værd rent lydmæssigt?


venligst


 


QUOTE=tube mania]


Golden Eigth...sådan nogle har jeg da vist...er det ikke dem her?


mvh


 

[/QUOTE]

Det kunne faktisk være meget sjovt at prøve at par 8" i hornet, nu da Tube Mania snakker så godt om det. Det må vi lige se
på. Tvivler dog på jeg pt har noget særligt at bytte med.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

nå ja - hva pokker

Jeg kunne tage dem med til vintage træffet i feburar, så kan du altid se på dem og prøve dem for

du kan sikkert hjælpe mig med et eller andet en anden gang.

Har også en nakamichi 600 tape og nogle andre ting jeg skal af med.

Tænkte på at tage det med og lave en eller anden form for lodtrækning om det bare for sjov.

Folk på denne tråd elsker jo alt der er gammelt-  så tror jeg laver noget overraskelsessjov

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

nå ja - hva pokker


Jeg kunne tage dem med til vintage træffet i feburar, så kan du altid se på dem og prøve dem for


du kan sikkert hjælpe mig med et eller andet en anden gang.


Har også en nakamichi 600 tape og nogle andre ting jeg skal af med.


Tænkte på at tage det med og lave en eller anden form for lodtrækning om det bare for sjov.


Folk på denne tråd elsker jo alt der er gammelt-  så tror jeg laver noget overraskelsessjov


Venligst



Det lyder jo enormt hyggeligt, og ganske underholdende.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

tænk, de findes stadig derude, de gamle golden 8, jeg bliver helt blød om hjertet. De kom i to versioner, den på billedet og så '8 giant'. Den var født med bextreme membran og en mægtig stor magnet fra HP 8 B'eren, mener jeg. Så havde de det der orangegule ophæng og whizzercone. Jeg fik mine reconed og derefter havde de en papirmembran med noget smånopret coating.

Den model der på billedet lød i mine ører bedst, den havde top og klang, 'giant' modellen kom slet ikke med i toppen, skulle helst ha' et tilskud der. Men den kunne altså flytte noget luft.

Om man dog stadig havde haft dem, hvad man ikke kunne have fået ud af de i dag. Men tak tube mania for et dejligt genkig, de ser bare mint ud!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

nå ja - hva pokker

Jeg kunne tage dem med til vintage træffet i feburar, så kan du altid se på dem og prøve dem for

du kan sikkert hjælpe mig med et eller andet en anden gang.

Har også en nakamichi 600 tape og nogle andre ting jeg skal af med.

Tænkte på at tage det med og lave en eller anden form for lodtrækning om det bare for sjov.

Folk på denne tråd elsker jo alt der er gammelt-  så tror jeg laver noget overraskelsessjov

Venligst



Jeg tror, vi har noget spændende i gang her.

Faktisk har vi plads nok den 21. og kunne sætte et separat lokale til en slags lytte- og byttebørs.

Jeg kunne da også slæbe lidt grej frem som nysgerrige kunne kigge på  ...

her var jeg lige ved at skrive en liste, men det går vist ikke. Det må vi vende tilbage til.

PQR



__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:
tænk, de findes stadig derude, de gamle golden 8, jeg bliver helt blød om hjertet. De kom i to versioner, den på billedet og så '8 giant'. Den var født med bextreme membran og en mægtig stor magnet fra HP 8 B'eren, mener jeg. Så havde de det der orangegule ophæng og whizzercone. Jeg fik mine reconed og derefter havde de en papirmembran med noget smånopret coating.

Den model der på billedet lød i mine ører bedst, den havde top og klang, 'giant' modellen kom slet ikke med i toppen, skulle helst ha' et tilskud der. Men den kunne altså flytte noget luft.

Om man dog stadig havde haft dem, hvad man ikke kunne have fået ud af de i dag. Men tak tube mania for et dejligt genkig, de ser bare mint ud!

'Blød om hjertet' ha ha jo tak...jeg sidder somme tider og kigger på dem en halv time eller sån fordi de er så pæne. Især det coatede lærreds-ophæng som stadig klistrer er så flot..membran og wizzard som nye. Du har da ment det alvorligt når du fik dine reconed...var det dem som mine?

Jesper

Jeg har ikke prøvet Arena'en endnu...der er gået et par tandhjul i gear-kassen, men jeg har sat en mand igang med at lave et par nye til mig. Derefter skal den 'fransk vask og strygning' og så kan jeg prøve at lytte på den. Den skulle forøvrigt virke...jeg tror den er på 90W, men jeg tester den lige når jeg kommer så langt.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan se at den yder 2x75watt sinus og har 2 af hinanden uafhængige strømforsyninger på hver 135watt ifg Arenas egen reklame. Den skulle veje 20kilo og der skulle være indbygget tidens seneste trend :Den temperaturkonstante zenerdiode!!!   uha da da.

Oven.i.købet...

Arena kvalitet

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

ups forkert tråd sorry
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
ups forkert tråd sorry


Der er ingen der dør af lidt info omkring den store Arena forstærker

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

'Blød om hjertet' ha ha jo tak...jeg sidder somme tider og kigger på dem en halv time eller sån fordi de er så pæne. Især det coatede lærreds-ophæng som stadig klistrer er så flot..membran og wizzard som nye. Du har da ment det alvorligt når du fik dine reconed...var det dem som mine?

Det var storebror. Prisliste 1. maj 1983 fra Audioscan Ammagerbrogade Kbh: New Golden 8: 358,00 kr, og New Golden 8 Giant: 650,00 kr. Jeg ved at jeg har fotos af dem nede i kælderen et sted... Jeg mener stadig at den model du har der var bedst set som fuldtoneenhed.


Det var vores underbo der havde de her horn, de brændte sammen og jeg ville købe dem, jeg var 14-15 år og ville smide nogle Coral flat 8 i hornet. Fik dem for de 25 kr. jeg havde i lommen, ud med enhederne, og wow en magnet. Min fatter sendte dem til recone for mig, husker ikke prisen. Men hold da helt k... hvor der pludseligt kom ryk i det lille 8kvm. drengeværelse der. Fik dem senere kombineret med nogle af de her helt forfærdelige piezo tingster, havde dem også i de rundstrålende Ace horn og så tilbage i gulvhorn. Desværre er de gået tabt, hvilket i dag er lidt svært at leve med.

Skal du ikke ha' dem puttet i et horn og fodret med noget rør en dag? Måske LouBp vil lægge kasser til en eller anden smuk dag? De er jo som skab til hindanden...

Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

tube mania skrev:

'Blød om hjertet' ha ha jo tak...jeg sidder somme tider og kigger på dem en halv time eller sån fordi de er så pæne. Især
det coatede lærreds-ophæng som stadig klistrer er så flot..membran og wizzard som nye. Du har da ment det alvorligt når
du fik dine reconed...var det dem som mine?

Det var storebror. Prisliste 1. maj 1983 fra Audioscan
Ammagerbrogade Kbh: New Golden 8: 358,00 kr, og New Golden 8 Giant: 650,00 kr. Jeg ved at jeg har fotos af dem nede i
kælderen et sted... Jeg mener stadig at den model du har der var bedst set som fuldtoneenhed.

Det var vores
underbo der havde de her horn, de brændte sammen og jeg ville købe dem, jeg var 14-15 år og ville smide nogle Coral flat
8 i hornet. Fik dem for de 25 kr. jeg havde i lommen, ud med enhederne, og wow en magnet. Min fatter sendte dem til
recone for mig, husker ikke prisen. Men hold da helt k... hvor der pludseligt kom ryk i det lille 8kvm. drengeværelse der. Fik
dem senere kombineret med nogle af de her helt forfærdelige piezo tingster, havde dem også i de rundstrålende Ace horn
og så tilbage i gulvhorn. Desværre er de gået tabt, hvilket i dag er lidt svært at leve med.

Skal du ikke ha' dem puttet
i et horn og fodret med noget rør en dag? Måske LouBp vil lægge kasser til en eller anden smuk dag? De er jo som skab til
hindanden...



Jeg skulle da gerne ligge kasse til. Men Tube har jo de samme horn some jeg, så hvorfor ikkebruge dem Hvorfor spiller
du egentlig ikke på dem Tube Mania? De skulle jo være fantastiske?

@BoPtiljudrop

Hvad spiller du egentlig selv på, det lader jo til du har været igennem en masse ting og sager?




__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes