| Sendt: 28 Januar 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en integreret forstærker som er en ældre sag, Optonica sm-7100. Der er nogle billeder af den her: http://www.mtk-physio.de/Info-Box/Optonica/Optonica_7100/Opt onica_SM-7100/Optonica_SM-7100_BIG/optonica_sm-7100_big.html
Det skulle vist være et high end mærke fra Sharp som blev udviklet i en årræke omkring 1980. Den vejer da også godt til med sin ringkernetrafo.
Men problemet er at min pladespiller kun spiller ud af venstre højttaler, og det er i både phono 1 og 2. Aux, tuner og tape virker fint. Pladespilleren virker fint på andre forstærkere og der kommer også lyd ud af venstre højttaler når jeg sætter højre signal til venstre phonoindgang.
Det mærkelige er at når jeg trykker på "mono"knappen på forstærkeren spiller den ligepludselig i begge højttalere. Jeg har prøvet at skille forstærkeren ad og efter hvad jeg kan se sidder alle lodninger og ledninger som de skal omkring phonoindgangende (jeg har ikke mere forstand på forstærkere end jeg har prøvet at skifte lyttere på en gammel Accuphase).
Nogle der har en løsning udover at høre mine plader i mono ?  __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|