Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM604 S3 + forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

hejsa...

Jeg har overvejet at skifte mine Cervin Vega al 1000 ud med et sæt B&W DM604 S3, jeg vil gerne prøve noget nyt eller tror i at jeg kommer til at savne mine kære gamle vega'er?

kunne godt tænke mig at høre folks mening om B&W DM 604 S3 inden jeg går ud og invistere, også hvad i f.eks har haft sat til af forstærker(e). 

hvis vi nu antager at jeg køber B&W DM 604 S3 kan så jeg godt beholde min nad 208 effekt eller vil i anbefale mig at købe en ny effektforstærker? den spiller såmen fint nok med vega bundet til. Men det er jo en gammel sag.  

Hilsen Casper C

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

forstærkeren er fin. Den nævnte B&W er en bedre højttaler forstået på den måde at gengivelsen er mere korrekt. Til gengæld er de noget tungere at trække og skal helst have noget strøm at trække for at yde deres max. Ellers er der dømt mudderbas og skinger diskant

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Hej Casper.

Jeg har selv haft et sæt 604 S3 og var rigtig glad for dem. Det er sandt hvad brasch siger med at de er lidt tunge at trække. Men med din 208'er ser jeg ikke noget problem.
Til at starte med kørte jeg med en 100W Arcam forstærker som nu er skiftet ud med en 160W NAD. Det gjorde en stor forskel. Så med 250 "NAD Watt" (eller hvor meget en 208'er nu har), så tror jeg du er godt kørende.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Har ikke lige været hjemme det sidste lange stykke tid, så har først set jeres svar nu..

Men er glad for at jeg godt kan beholde min nad 208. Men kan B&W'erne levere noget ordentlig bas og kan de spille højt, jeg har jo et sæt vegaer, så gider ikke at blive skuffet. er godt klar over at jeg får en mere præcis lyd og sikkert også et større lydbillede ved at invistere i B&W, men jeg er jo en der godt kan lide at banke en fest af

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Behold din 208'er. Den er langt mere seriøs end fx den nyere 218'er. 208eren er et gedigent muskelbundt der kan trække
alt
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er også ret glad for den.. Men er lidt trætte af mine vegaer, kunne godt tænke mig noget bedre lyd..

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Casper_LC skrev:

Tak for jeres svar.

Har ikke lige været hjemme det sidste lange stykke tid, så har først set jeres svar nu..

Men er glad for at jeg godt kan beholde min nad 208. Men kan B&W'erne levere noget ordentlig bas og kan de spille højt, jeg har jo et sæt vegaer, så gider ikke at blive skuffet. er godt klar over at jeg får en mere præcis lyd og sikkert også et større lydbillede ved at invistere i B&W, men jeg er jo en der godt kan lide at banke en fest af

nja, det har jeg så lige et par kommentarer til. Der er ingen tvivl om at det er en bedre højttaler, men det er ikke helt det samme. Der er knap så meget bas og dynamik som på CV, dog kræver de, som tidligere nævnt, meget effekt. B&W højttalere lyder generelt godt (synes jeg), de har dog den svaghed at de skal vinkles meget for et ordentligt stereoperspektiv og det gør at størrelsen på lytterummet er meget begrænset. Det er dog typisk ikke det man lægger mærke til ved en fest

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes