Emne: NAD 352 forvrænger? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hammered Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
For 2,5 år siden købte jeg en NAD 352 forstærker, NAD cd afspiller+tuner og 2 velskabte Dali 2.8 suite højtalere i HIFI klubben.
Jeg har gode tykke (mener de er fra Dali) højtalerkabler. Benytter bi wiring. Bruger et godt phono kabel mellem cd afspiller og forstærker. Har dog ikke skiftet de to "lus" på forstærkeren til guld lus bag på. De nuværende er dem, der fulgte med.
Jeg har altid været ganske tilfreds med det, selvom cd afspileren måtte en tur til rep kort efter køb.
De seneste dage har jeg pludselig fået en grum følelse af, noget er galt med diskanten. Jeg synes, det lyder som om, musikken klipper. Jeg har prøvet at lytte efter med mine Sennheisere hørebøffer, og det er det samme, så det er næppe højtalernes skyld.
Når jeg har skruet helt ned, kan jeg stadig høre en smule musik i højtalerne/hørebøfferne. Kan endda høre, hvilket nummer det er. Jeg kan ikke mindes, jeg har hørt det før, så jeg tænker lidt, om der er røget noget i forstærkeren, så den måske forstærker mere?!
En helt anden mulighed er også, at den altid har gjort sådan, uden jeg har lagt mærke til det, og at klipningen skyldes cd'erne simpelthen er optaget for højt, og musikken er for sammenpresset (som der f.eks. har været meget debat om vedr. Metallicas nyeste album Death Magnetic).
Hvad mener I?
|
| Til top |
|
| |
Hammered Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen, der bare har erfaring med eller ved, om det er normalt, at man kan høre lidt lyd i højtalerne, selv med volumeknappen i bund på minimum?
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt så vil der være lidt "støj" og "medhør". Men der er selvfølgelig grænser for hvor slemt det må være. Hvad mener du helt præcis med klipper? Forvrænger musikken ved normal volumen eller? Mvh. Henrik
__________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Hammered Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså slemt og slemt - jeg kan hører, hvilket nummer der bliver spillet, hvis knappen er i bund. Det er ganske sagte, men hørbart. Det vil jeg bare gerne vide, om det kan forventes at være normalt.
Måske er det bare generelt for NAD? Det samme er gældende, når jeg sætter høretelefoner i, så det må være forstærkeren.
Mht skrattende diskant og sagte lyd ved minimum volumen, så frygter jeg bare lidt, der er en sammenhæng. Måske er der røget noget i forstærkeren, så den forstærker for meget?
Jeg kan ikke mindes, at have hørt den sagte lyd før.... Har ihvertfald ikke lagt mærke til det.
Dog er jeg efterhånden overbevist om, den skrattende diskant bare skyld den måde, cd'erne er produceret. Mange producerer jo næsten cd'er, så de lyder som gammel vinyl.
|
| Til top |
|
| |
stineamalie Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hammered "Dog er jeg efterhånden overbevist om, den skrattende diskant bare skyld
den måde, cd'erne er produceret. Mange producerer jo næsten cd'er, så
de lyder som gammel vinyl" Det er vidst tværtimod det modsatte der foregår, og den disskution skal du nok ikke rode dig ud i hvis du mener det hænger sådan sammen  Men jeg synes da du skal kontakte en radiomekanikker, eller hvis der stadig er garanti, så hiv den med ned til hifiklubben og få den tjekket, for det lyder da som et halv-alvorligt problem. Mvh. stineamalie
|
| Til top |
|
| |
Hammered Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
heh, jamen, skal da nok lade vær' med at bringe den diskussion op i denne tråd også :D men at musikken er lyder 'sammenpresset' og næsten klipper er vel alment kendt. Ihvertfald på Metallicas Death Magnetic.
Jeg er selv elektronikmekaniker, men skal ikke have åbnet for min foholdsvis nye forstærker, hvor garantien dog er udløbet...
Har sendt en mail til HIFI klubben i Lyngby for nogle dage siden, men intet hørt. De må da kunne huske eller vide, om det er normalt.
Ellers må jeg havde den derned til check, hvis de har tid :o)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|