Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hjælp en rookey forstærker til squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skovbamsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

jeg er ved at sætte et gammelt hus i stand og vil gerne integrere noget lyd..

jeg er faldet over den løsning med en logitech squeezebox og så et effekt trin..
der er så et par overvejelser med i det..
alle højtalere vil være fuldtone eller en 2-Vejs Coaxial enhed..højest sansynlig autohøjtaler med skjult kabinet i loftet
der er tale om 11 rum så prisen spiller også ind..

har overvejet en bilforstærker+bat+strømforsyning.
men ville hellere have en forstærker med det hele i..
skal den så være analog eller digital..?
tror mine øre er mere til analog uden at vide det.

rent opsætningsmessigt havde jeg tænkt mig at fortråde squeezebox så man slipper for at tage båndbredte på internettet.. men hvordan kan der så skaffes adgang til net radio?
eller skal jeg sætte routere op kun til dette system. og så køre min computer adgang til nettet på at andet sæt routere.. 

regnede med at instalere en sådan NAS server kun til dette formål også

har overvejet om man selv skulle lave disse forstærkere men er en klovn til elektronik..
kunne også godt tænke mig at de ikke fylder så meget fysisk da de skal gemmes rund omkring i skabe og skunke

så hvis i kender til små effekttrin/forstærkere vil jeg gerne høre omkring det..

til sidst vil jeg tilføje at jeg ikke forventer at dette komme til at spille højt det skal bare gøre hverdagen nemmere og så man slipper for et anlæg+ledninger+højtalere

Til top Vis skovbamsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovbamsen

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej skovbamse, og velkommen til.

Det må da være noget af et hus hvis der er 11 rum (med mindre du også sætter højttalere i alle skabene... så løber det jo hurtigt op).
Nu ved vi ikke hvad dit budget i virkligheden er, men en mulig forstærker kan være en fra NAD:
CI9120 eller måske Rotel: RMB-1512

Det er en 12 kanalers effektforstærker som så kan stilles centralt.
Så vil du ligeledes kunne stille de nødvendige SBer på samme sted (er det meningen at du vil have SqueezeBox til hvert rum?). Netværkskablingen vil også blive simpel da du bare skal have én switch stående ét sted til at få netradio til alle boksene.

Hvis det er meningen at du vil have et helt seperat anlæg i hvert rum (så det kun er strømmen der skal trækkes kabler til), så kan du vel nøjes med en lille autoforstærker når du nu vil købe højttalere i samme stil. Evt. kan du købe en stak små effektforstærker som samlesæt (jeg mener de kan skaffes rimligt billigt).

Den eneste måde du får Netradio er ved at bruge båndbredde på internettet. Og hvis du har 11 bokse der skal streame hver sin kanal, så tror jeg godt du kan mærke det, med mindre du har en god 20Mbit linie. Uanset hvad, så vil et stort download kunne give hakker i netradioen. Så en seperat internet linie til SB vil være en mulighed. Det kan dog altid gøres efterfølgende. Hvis du bare sørger for at have trukket et ekstra netkabel fra der hvor dit kabel-/adsl modem kommer til at stå, så er der ingen problem. Så vent med den invistering til du har prøvet om du kan nøjes med hvad du har.

Jeg er sikker på der kommer flere forslag, men nu er der da noget at starte med

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

skovbamsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

det er meningen at det skulle være seperart i hvert rum.
nu regner jeg ikke med at der er stor sansynlighed for at alle vil være i brug på samme tid..

det er en gamme 3længet gård så ikke sikker på at en en router ikke er nok..

da jeg kun surfer på nettet og ik rigtigt downloader noget stort håber jeg ikke at det bliver et problem

ang budget..så håber jeg at holde prisen på forstærker under 1000kr helst 500kr lidt nærrig harman vellov til at være

Til top Vis skovbamsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovbamsen

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have seperate forstærkere i de forskellige rum, så kan du kigge på sådan en lille en her: Vincent Spark II

Jeg har stået med en i hånden. Desværre ikke lyttet til den. Men det føles som en gedign sag.
Til 995,- er det nær den øvre grænse, men den vil i hvert fald kunne bruges i dit tilfælde.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes