Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mangler du noget fra Fyndbörsen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg smutter en tur til Sverige i den kommende uge, for at finde ud af om det er et sæt 99.38 eller  99.26 + 99 W10.17P der skal have opholdstilladlese i min stue

Så hvis der er nogen der går og fantaserer om XTZ grej, eller andet godt fra Fyndbörsen, er der nu mulighed for at få det fragtet til DK mod et mindre beløb

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Fik du købt noget grej ?
Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Ja da, jeg slæbte for 40k med tilbage over sundet 

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

var det ikke sjovt sted de havdet lagt butikken jeg fik lidt af griner

over hvor det lå man kan hvis ikke kalde dem for by t o s s e r

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke lige skrive en lille beskrive over din tilfredshed over dit køb, står nemlig og overvejer stærkt xtz som mit nye setup.
Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

var det ikke sjovt sted de havdet lagt butikken jeg fik lidt af griner

over hvor det lå man kan hvis ikke kalde dem for by t o s s e r

Jo! Da vi nåede til Torup begyndte jeg at tro, at det hele var et scam sat op af Svenske hillbillies, og frygtede i et par minutter scener alá Deliverance

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

indomitus skrev:
Kan du ikke lige skrive en lille beskrive over din tilfredshed over dit køb, står nemlig og overvejer stærkt xtz som mit nye setup.

Jeg har desværre oplevet et par problemer, men ikke noget der har givet anledning til at være utilfreds som sådan.
Der var et par ting i min bestilling der glippede lidt for dem (den slags kan jo ske når man laver specialbestillinger pr. mail, i stedet for at bruge online bestillingen på deres hjemmeside. Vi er jo trods alt kun mennesker). Og således endte jeg altså op med et par forkerte ting, og et par stykker der helt manglede. Til deres forsvar vil jeg dog også sige at det var en stor ordre, og ham der fandt det hele frem virkede lidt stresset og somom han ikke havde arbejdet der så længe.
Jeg opdagede f.eks. da jeg kom hjem, at jeg ikke havde fået forstærkeren i den farve jeg havde bestilt, hvilket jeg straks sendte en mail om, og fik svaret at jeg naturligvis bare kunne bruge den indtil jeg fik den i den rigtige farve - sådan skal det være!

Mine 99.38 har desværre også et par små fejl i lakken, men er blevet lovet ombyttet. Vi skal der op igen i uge 15/16 efter noget grej til min bror, og jeg tilbød i den forbindelse selv at bringe tingene der op igen til ombytning, så vi kunne slippe for at spilde tid og penge på at sende frem og tilbage med fragtmand. Jeg kan derfor ikke melde 100% sikkert tilbage på hvordan de tackler den slags sager endnu, men de virker bestemt meget medgørlige og mindet på at have tilfredse kunder

Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Fik du hørt 99.38 mod 99.26 + 99 W10.17P? Hvis du gjorde var der så stor forskel på lydkvaliteten?

Jeg går selv og er temlig forelsket i 99.26 + 99 W10.17, det ser bare super fedt ud synes jeg.
Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Chabang skrev:
Fik du hørt 99.38 mod 99.26 + 99 W10.17P? Hvis du gjorde var der så stor forskel på lydkvaliteten?

Jeg går selv og er temlig forelsket i 99.26 + 99 W10.17, det ser bare super fedt ud synes jeg.

Samme spørgsmål herfra.

Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Mht. 99.38 vs. 99.26 + 99 W10.17P var der nogle variabler der gjorde, at de ikke umiddelbart kunne sammenlignes - i hvert fald ikke med så lidt tid vi hade til rådighed der oppe, hvilket var vores egen/Stena Lines afgangstiders skyld.

99.38 var koblet direkte på en A-100 D3, mens 99.26 + 99 W10.17P havde en Sub Amp 1 koblet ind til at trække sub modulerne. For at kunne lave en direkte A/B sammenligning skulle der jo så først findes en ekstra Sub Amp 1 frem til at trække basenhederne i 99.38, og de stod på fjernlageret..
Ydermere er der jo problemet med palcering. At teste to så identiske højtalere (bestykningen er 100% ens), uden at de kan få præcis samme vilkår, giver jo naturligvis en unaturlig forskel som ikke vil gøre sig gældende i andre situationer.

Fordelen jeg kan se ved 99.26 + 99 W10.17P er den skrå baffel på 99.26, men da jeg ikke synes at det er noget problem at vinkle 99.38, vel at mærke hvis man gør det på den rigtige måde, er den fordel jo udlignet. Det eksterne delefilter kan man ikke komme uden om på nogen af løsningerne, medmindre man kører fuldt aktivt, så heller ikke der er der noget at betænke sig over.
Valget faldte derfor på 99.38 for mit vedkommende, fordi det simpelthen bare er en væsentligt mere elegant og smuk løsning - hvilket jo er en subjektiv mening.

Ifølge Adam som jeg snakkede en del med (som lød til at have ret meget med designet af XTZ produkterne at gøre) handler valget mellem de to modeller om, hvor meget fleksibilitet man ønsker. 99.26 kom jo først og blev derefter udvidet med 99 W10.17P, og det er faktisk en ret god løsning hvis man ikke har mulighed for/lyst til at have en stor højtaler, da det løse submodul åbner op for alternative placeringer. Deres erfaring har jo så åbenbart været, at mange efterspurgte en integreret og mere elegant løsning, hvilket har resulteret i 99.38 som det nye flagskib.
De to løsninger placerer diskant/mellemtone i næsten præcis samme højde, så der burde ikke være nogen som helst forskel her. Og da de dybe toner jo som bekendt er omnidirektionelle, og de ulemper en frontmonteret basenhed kan give er elimineret ved opdelingen af 99.26 + 99 W10.17P løsningen burde der heller ikke være nogen som helst forskel her.

Konklusion: Vælg den løsning DU finder pænest eller mest praktisk.

Begge typer er anvendt i svimlende dyre konstruktioner (F.eks. Wilson Audio og Vienna Acoustics) så ingen af delene kan jo være helt tosset

Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 April 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Nygaard, jeg tror jeg vil sigte efter 99.26 + 99 W10.17P, synes det setup ser så fedt ud. 
Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

man kan osse læse en test her på hifi4all ikke tosse højtaler men top top højtaler bliver det ikke.

nogel af tinge går igemmen alle modellerne da det kommer fra samme mand/sted

men forhold til pris få man så meget

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2037&zoneid=3

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Spændende tråd helt bestemt, måske 99.26 + 99 W10.17P kompoen kan være foruden det som hifi4all testen kalder skønhedsfejl ved 99.38.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
indomitus skrev:

Jeg har desværre oplevet et par problemer, men ikke noget der har givet anledning til at være utilfreds som sådan.
Der var et par ting i min bestilling der glippede lidt for dem (den slags kan jo ske når man laver specialbestillinger pr. mail, i stedet for at bruge online bestillingen på deres hjemmeside. Vi er jo trods alt kun mennesker). Og således endte jeg altså op med et par forkerte ting, og et par stykker der helt manglede. Til deres forsvar vil jeg dog også sige at det var en stor ordre, og ham der fandt det hele frem virkede lidt stresset og somom han ikke havde arbejdet der så længe.
Jeg opdagede f.eks. da jeg kom hjem, at jeg ikke havde fået forstærkeren i den farve jeg havde bestilt, hvilket jeg straks sendte en mail om, og fik svaret at jeg naturligvis bare kunne bruge den indtil jeg fik den i den rigtige farve - sådan skal det være!

Mine 99.38 har desværre også et par små fejl i lakken, men er blevet lovet ombyttet. Vi skal der op igen i uge 15/16 efter noget grej til min bror, og jeg tilbød i den forbindelse selv at bringe tingene der op igen til ombytning, så vi kunne slippe for at spilde tid og penge på at sende frem og tilbage med fragtmand. Jeg kan derfor ikke melde 100% sikkert tilbage på hvordan de tackler den slags sager endnu, men de virker bestemt meget medgørlige og mindet på at have tilfredse kunder

da vi var der var osse som de havdet stres ??? ikke i butikken men på lageret men fik det vi kom efter p.s min ven har stade væk den sub ... jeg skulle skifte til langt dyre sub uden den helt store fordel.

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

man kan osse læse en test her på hifi4all ikke tosse højtaler men top top højtaler bliver det ikke.

nogel af tinge går igemmen alle modellerne da det kommer fra samme mand/sted

men forhold til pris få man så meget

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2037&zoneid=3

Det tror jeg i stor grad handler om HVAD det er, man søger i en højtaler. En mening såvel som en anmeldelse kan jo kun være subjektiv, hvis ikke man konkret holder sig til at måle en højtaler og ud fra resultaterne afgøre hvor god den er.
Jeg har hørt standerhøjtalere til samme pris pr. stk. som jeg har givet for et sæt 99.38, uden at være særlig imponeret. Det er resultatet af at jeg har lyttet til en højtaler der er skabt til et andet segment, end det jeg tilhører - og så kan resultatet naturligis heller ikke blive godt.
I anmeldelsen nævnes at klassisk musik og kvindelige vokaler ikke er 99.38's stærke side, men da det heller ikke er elementer der indgår i det musik jeg hører, er det jo en svaghed jeg absolut ikke oplever i mit indtryk af højtaleren. Lyttede jeg derimod til det musik jeg foretrækker på de mange gange dyrere Xavian XN360 der bliver brugt som reference, ville jeg nok derimod hurtigt se en svaghed i form af manglende ydelse ved lave frekvenser.
Ikke dermed sagt, at der ikke er højtalere jeg hellere vil eje. Men for mit vedkommende skal vi op i VÆSENTLIGT dyrere højtalere, for at finde noget der kan overgå det jeg indtil videre har oplevet i mit korte bekendtskab med 99.38 - hvilket efter min mening gør dene højtaler til en perle

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Spændende tråd helt bestemt, måske 99.26 + 99 W10.17P kompoen kan være foruden det som hifi4all testen kalder skønhedsfejl ved 99.38.

Læs lige det jeg skriver om 99.38 vs. 99.26 + 99 W10.17P igen. Forskellen i top/midt er = nul (og det er dér kritikken i anmeldelsen ligger).
Bunden kunne jeg som sagt ikke sammenligne på et fair grundlag, men det er nøjagtig samme enhed der spiller i et kabinet med samme volumen, afstivning, portning og dæmpning (99.38 er internt delt op i tre seperate kamre).
99.38 vs. 99.26 + 99 W10.17P er ifølge dem der har konstrueret højtalerne, samt mine øre, et spørgsmål om hvilken opbygning der passer ens temprement bedst.

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

Nygaard skrev:
indomitus skrev:

da vi var der var osse som de havdet stres ??? ikke i butikken men på lageret men fik det vi kom efter p.s min ven har stade væk den sub ... jeg skulle skifte til langt dyre sub uden den helt store fordel.

Det er jo også et stort firma med høj omsætnign, ikke ligesom de små hygge-hi-fi forretninger der kun fører et smalt sortiment. Men i butikken virkede de vædig glade for at snakke og diskutere hi-fi generelt. Vi havde da også en længere snak om akustik og lyden i deres demorum, som efter min mening er for kraftigt dæmpet i de lave frekvenser
XTZ's subs får jo også generelt meget gode anmeldelser. Adskillige "best in test" i Svenske og Norske magasiner.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg stod i dag med 8000 kr til sub vil jeg købe XTZ digital SUB mener den er klar berdre end min til 11000 kr både i bassen og samling af kassen ,, men på det tidpungt var den ikke komme frem i nu men jeg så billeder af den hos dem .... men gider ikke skifte mere da det er penge lige ud i den blå luft .....

men er jeg blive lidt varm på rør forstærker til okey penge og det skal prøves til 3500 kr kan få ret godt rør forstærker på 2x60 watt

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
RAZZER skrev:

Læs lige det jeg skriver om 99.38 vs. 99.26 + 99 W10.17P igen. Forskellen i top/midt er = nul (og det er dér kritikken i anmeldelsen ligger).
Bunden kunne jeg som sagt ikke sammenligne på et fair grundlag, men det er nøjagtig samme enhed der spiller i et kabinet med samme volumen, afstivning, portning og dæmpning (99.38 er internt delt op i tre seperate kamre).
99.38 vs. 99.26 + 99 W10.17P er ifølge dem der har konstrueret højtalerne, samt mine øre, et spørgsmål om hvilken opbygning der passer ens temprement bedst.

Hej Nygaard tak for svaret. Jeg tror nu også man får meget højtaler hvad-enten det er 99.38 eller 99.26 + 99 W10.17P. Jeg køber nok deres subs når jeg får plads til den/dem.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

Hvis jeg stod i dag med 8000 kr til sub vil jeg købe XTZ digital SUB mener den er klar berdre end min til 11000 kr både i bassen og samling af kassen ,, men på det tidpungt var den ikke komme frem i nu men jeg så billeder af den hos dem .... men gider ikke skifte mere da det er penge lige ud i den blå luft .....

men er jeg blive lidt varm på rør forstærker til okey penge og det skal prøves til 3500 kr kan få ret godt rør forstærker på 2x60 watt

Hvilken sub har du?
Jeg tror nu alligevel, at jeg ville vente og se tiden an. Jeg har snakket lidt med Rikard fra XTZ, og der er pt. udsigt til en full-range DSP forstærker i slutningen af sommeren, hvorom vendinger som "mycket potent" og "allra senaste teknik" blev brugt. Jeg tror og håber at det med andre ord betyder FIR baseret PEQ istedet for den nuværende IIR (udelukkende gætteri, han vil ikke ud med for meget info ), hvilket vil sige rumtilpasning på absolut topniveau! Og mon ikke arbejdet med denne nye DSP forstærker også vil afføde et modsvar på SVS' nye AS-EQ1, men til en lavere pris og måske endda også bedre ydelse? Jeg venter i hvert fald spændt!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes