Forfatter |
|
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har just anskaffet mig AKG K 701 og skal have fat i den bedste hovedtelefonforstærker til netop denne model.
Jeg har læst meget godt om Heed Canamp, men kunne også være interesseret i HM Elektroniks headphone amp.
Har nogen hørt sidstnævnte, så jeg kunne få at vide, om den passer til AKG og samtdigt... Kan den slå Canamp?
Alle kommentarer og forslag modtages med tak, også gerne om andre modeller end de nævnte.
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige tilføje, at de foretrukne musikgenrer er klassisk og jazz.
Spiller jeg andre genrer, er det hovedsageligt akutiske musikstykker og meget lidt elektrisk musik.
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender hverken akg eller heed, men hm elektronik ampen er nice.. bygge/samlekvaliteten er iorden, og lyden er rigtig
god..
jeg vil ihvertfald meget gerne have en hm amp, havde en på prøve, og det var meget positivt.. Men på det tidspunkt havde
jeg et byd på en rudistor, og den nappede jeg..
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Head-Direct EF1, med et Sylvania rør eller tung-sol ville højest sandsyneligt passe bedre.
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden sidst har jeg overvejet et setup bestående af e cd-spiller, en hovedtelefonforstærker og så mine AKG K 701.
Marantz SA8003 eller Lyngdorf CD-1
Heed CanAmp eller HM amp
Mads57 omtalte HM positivt. Har andre en mening om denne?
Hvordan ville disse forslag til setup spille sammen?
Kommentarer modtages med tak.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
Siden sidst har jeg overvejet et setup bestående af e cd-spiller, en hovedtelefonforstærker og så mine AKG K 701.
Heed CanAmp eller HM amp
|
|
|
Hvis du lytter til klassisk og jazz så er K701 lige i øjet. Den der HM-forstærker er det en rør-forstærker?
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Mingo skrev:
Heed CanAmp eller HM amp
|
|
|
Hvis du lytter til klassisk og jazz så er K701 lige i øjet. Den der HM-forstærker er det en rør-forstærker? |
|
|
her kan du læse lidt om hm forstærkeren.. www.hmel.dk
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nogen, om man overhovedet kan købe Heed CanAmp i Danmark for tiden?
Jeg har henvendt mig til importør og en anden forhandler, men uden at have hørt noget.
|
Til top |
|
|
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at der er kommet en dansk forhandler af Heed, nemlig Sound eScape. CanAmp koster 2.890,- der.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der jeg har henvendt mig og fik at vide, at jeg ville få en tilbagemelding, så snart der var CanAmps i Danmark. Jeg hørte dog aldrig noget. Hos en anden forhandler er situationen den samme: Fuldstændig tavshed!
|
Til top |
|
|
Krimi Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay  ...
Jeg købte min direkte fra Heed for €300 med 3 års fabriksgaranti.. Gik helt smertefrit, og så er der en del at spare i forhold til den nævnte pris i DK.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet ud af, at jo mere, man læser, desto mere forvirret bliver man. Dog måske på et højere plan:)
Jeg har netop fået Stereo april ind ad døren og kan læse en anmeldelse af diverse headphone amps. Her har Heed Canamp i lighed med Hifi & Musiks anmeldelse i efteråret fået en temmelig dårlig omtale, hvorimod fx. V Can anmeldes langt bedre (også i tråd med Hifi & Musik).
De får henholdsvis 78 og 90% af 100 mulige.
Når man så læser de mange positive meninger om Canamp på diverse fora, forstår man ingenting
Det vil sige, at hver gang jeg næsten har bestemt mig, kommer der udsagn, der får mig til at vente. Jeg er klar over, at anmeldelser skal tages med et gran salt, men når 2 af slagsen siger næsten det samme, lytter jeg.
På baggrund af ovenstående kunne jeg nu tænke mig flere forslag til en makker til mine AKG K 701 hovedtelefoner.
Mads 57 var glad for HM forstærkeren. Kunne du uddybe dens stærke og svage sider, muligvis med hensyntagen til K 701 (62 ohm)?
Alt modtages med tak, og jeg håber snart, tågen letter, så jeg kan få købt noget grej.
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om tallene ikke siger så meget i sig selv, kommer her Stereos pointgivning. Måske nogen kan bruge dette.
Creek OBH-21 SE 94%
Heed CanAmp 78%
Lehmann Audio Rhinelander 95%
Project Head-Box SE II 83%
SPL 2 Control   ; 100%
Musical Fidelity V-Can 90%
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mingo skrev:
Selv om tallene ikke siger så meget i sig selv, kommer her Stereos pointgivning. Måske nogen kan bruge dette.
Creek OBH-21 SE 94%
Heed CanAmp 78%
Lehmann Audio Rhinelander 95%
Project Head-Box SE II 83%
SPL 2 Control   ; ; 100%
Musical Fidelity V-Can 90%
|
|
|
Det eneste du kan stole på er dine egne ører, husk det... Lyd handler utroligt meget om smag og behag, vi har alle forskellige preferencer og ønsker og vi har stort set også alle forskellige "skader" på vores hørelse, som gør at vi oplever musikken/lyden en smule anderledes fra person til person. Når jeg selv søger info om forskellige produkter har jeg udvalgte personer på head-fi.org, som jeg med tiden har fundet ud af har nogenlunde de samme vinkler på lyden som jeg selv har.. Et andet problem med professionelle anmeldere er at de er i lommen på producenterne, hvornår har du set læst en anmelder skrive at han synetes produktet var noget crap ?? alt er stort set lige godt og det er sq ærgeligt, for det medfører at det eneste vi kan bruge de blade til, er at tørre os i r..... med og det er de ikke engang gode til... Jeg er selv tester for et firma der hedder JAYS og selv om jeg sagde til dem fra starten af at jeg skrev min mening ligegyldigt hvad den var (hvilket de sagde OK for) så kan jeg ikke nægte at have en smule loyalitet, simplethen fordi jeg hvert år får for tusindevis af kroners bøffer ind ad døren og det er jeg da glad for og derfor måske lidt mere positivt indstillet overfor deres produkter end jeg burde, selvom jeg kæmper med næb og klør for at bevare min integritet, så er det sværere end man går og tror og det værste er at man ikke engang selv er klar over det  ....
|
Til top |
|
|
Krimi Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om du har afskrevet den, og måske var denne forhandler også den anden du prøvede, men de reklamerer selv på 'tilbudssiden' med CanAmp hos Amfora Musik.. __________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
|
Til top |
|
|
Mingo Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak. Troels fik dem på lager i søndags, så der har været ventetid.
Da jeg bor tæt på Troels, skal jeg have arrangeret en "prøvelytter".
|
Til top |
|
|
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige knytte en kommentar til denne tråd idet jeg har henvendelser fra flere folk der har læst denne tråd, og stillet spørgsmål udfra dette.
Mingo´s oplevelser stammer fra hvor de første leverancer fra det gode Heed trekløver herunder Huszti brødrene skulle nå frem.
Som en sidebemærkning er CanAmps lagervare i DK, og grunden til at Mingo ikke hørte videre fra mig i " den såkaldte totale tavshed" At jeg var informeret fra Amforamusik om at Mingo og Troels havde dialogen.
Ville ønske at brugere bare kunne kommunikere direkte med dem de synes er et problem, det ville gøre det lettere at forbedre sig:-)
Mvh Kenn (Sound eScape) www.kosow.dk
|
Til top |
|
|
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige gøre dig opmærksom på, at hvis dine AKG K701 er helt nye så har de en indspilningsperiode på omkring 300 timer... jeg var dybt skuffet da jeg tog dem ud og lyttede første dag.
Jesper
|
Til top |
|
|
KOSOW Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw
Bruger siden: 03 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|