| Forfatter |
|
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et par ProAC 2.5 kloner i mit frontsetup Er blevet rådet til at købe en meget kraftigere forstærker end den jeg har nu (JVC RX-6000) Krav: 5.1 forstærker (behøver ikke flere højttalere :) ) Gerne mulighed for et koble et sæt højtalere til så dem i køkkenet også kan spille. Coaxial indgang 1 sæt phono indgange (til computer) FM tuner Så kraftig som mulig - spiller dog aldrig højt, men det giver ro i billedet DVD er tilsuttet direkte til tv - med lyd via forstærker, dvd har indbygget DTS dekoder Må gerne være brugt - skal ikke bruge noget fancy - kun muskelpower der spiller godt
__________________ Bag enhver virkelig entuiast står en godmodig kvinde med rullende øjne
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke så meget om surroundrecievere. Men i prislejet vil jeg gætte på en brugt Harman Kardon. En AVR-7xxx eller AVR-
8xxx måske?
|
| Til top |
|
| |
Bitkit Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer er også et godt valg. synes at man får rigtig meget for pengene af dem.
der er blevet sat en pioneer VSX-AX5Ai til salg herinde. og jeg kan love dig for at den er nice! den koster dog så noget mere end de 3000kr, men du fortryder skam ikke.
- har den selv 
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Ved ikke så meget om surroundrecievere. Men i prislejet vil jeg gætte på en brugt Harman Kardon. En AVR-7xxx eller AVR- 8xxx måske? |
|
|
+ 1 __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt i samme situation, så det er ikke for at hijacke tråden at jeg spørger:
Jeg har et par B&W 683, og vil gerne have mig en surround reciever så jeg kan udbygge til surround.
Det et intet krav med dekodning af fancy kodeks osv. Jeg afvikler alt fra min computer, og jeg har et meget dyrt lydkort som kan tage sig af det hele.
Det jeg kræver er at det lyder godt med B&W 683'erne har 7.1 kanaler godt med power
Jeg kigger primært brugt, men har god tid til der kommer et godt tilbud.
Har kigget på noget H/K 7300 og H/K AVR445 (er i tvivl om den er stærk nok til B&W'erne?) Har også kig på NAD T773
Nogle forslag til hvad jeg bør kigge efter, min økonomiske smertegrænse ligger nok ved 7000, men så skal det også være fordi jeg føler at det er et virkeligt godt tilbud, så meget gerne mindre.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Er lidt i samme situation, så det er ikke for at hijacke tråden at jeg spørger:
Jeg har et par B&W 683, og vil gerne have mig en surround reciever så jeg kan udbygge til surround.
Det et intet krav med dekodning af fancy kodeks osv. Jeg afvikler alt fra min computer, og jeg har et meget dyrt lydkort som kan tage sig af det hele.
Det jeg kræver er at det lyder godt med B&W 683'erne har 7.1 kanaler godt med power
Jeg kigger primært brugt, men har god tid til der kommer et godt tilbud.
Har kigget på noget H/K 7300 og H/K AVR445 (er i tvivl om den er stærk nok til B&W'erne?) Har også kig på NAD T773
Nogle forslag til hvad jeg bør kigge efter, min økonomiske smertegrænse ligger nok ved 7000, men så skal det også være fordi jeg føler at det er et virkeligt godt tilbud, så meget gerne mindre.
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=107505
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=105833
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=104376
Den sidste er ret fed imo. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså AVR635 kunne godt være interessant, men ved ikke hvordan den er f.eks. sat op mod en Onkyo(som synes at være så populære for tiden) 606 som koster godt 3500kr inkl levering fra sverige fra ny.
AVR8500 er jo et bæst, men desværre kun 5.1
Den nederste kan jeg godt se er noget af et tilbud, dog bryder den stadig smerte grænsen.
Jeg regner jo med at køre lyde fra computer ->til lydkort vi firewire -> til reciever via RCA stik fra lydkort. Så jeg ved ikke hvor meget af den fine elektronik jeg omgår inde i forstærkeren. F.eks. DAC bliver vel omgået. Det jeg overvejer er, hvor mange "kr" af f.eks. den Denons der's værdi der går "tilspilde" når det foregår på denne måde. Men det er vel ikke anderledes end fra en CD afspiller, der vil man jo normalt også køre med RCA kabler til reciever?
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som har erfaringer med "onkyo watt" hvordan er de i forhold til eks. H/K, NAD, Denon og Marantz?
Vil bare være sikker på, at det jeg anskaffer mig, har saft nok til at trække de rimeligt store B&W 683
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg skulle anbefale dig noget.
Skal du spare flere penge sammen,feks det dubbelte og købe en brugt.i stedet.
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 06 Februar 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en brugt Denon 3805 for en kammerat til 2750,- i efteråret, den skulle nok kunne drive dit setup. Ellers er der den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=105041Jeg har selv storebroderen til Marantzen (SR8500) og den gør det ganske fint.
__________________ SRS: B&W 604s3, LCR 600s3, 601s3, ASW650, Marantz SR8500, Odyssey Stratos HT3+, PS3, BenQ 8720
Stereo: B&W 601s3, MF X-A200R, SB3, TC-7510
Man kan hvad man vil, hvis man vil det man kan.
|
| Til top |
|
| |