Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny forstærker men hvad med højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elka72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej jeg er ude for at finde mig nogle nye højtalere, da jeg har fået købt mig en harman avr 355.
Mange spørgsmål: er det vigtigt at de alle er fra samme mærke altså center, front, og bag.
eller er det kun f og c der skal være det. eller er det helt ligegyldigt.

havde kigget på nogle b&w i hifi klubben til 4500 stk kan ikke huske navnet men noget med 600serie, men han sagde at min forst, ikke kunne trække dem, og der måske skulle kigges på noget cerven vega, men syntes det virker som noget der bare skal larme bas.?

har så kigget på nogle front der hedder monitor audio rs8. er de gode?
Mine behov er at jeg gerne vil have en rigtig fed og god lyd når jeg ser film, og skal også kunne levere varen når der skal spilles højt, hvor musikken mest består af de mere håre genre, (metal og elektronisk)
Det jeg søger er en varm og dyb lyd,hvor det er meget detaljeret når man ser evt blue ray for at bruge sælgerene´s ord,. og i følge sælger skulle de før nævnte rs8 være helt suveræne, men han er jo også sælger..
Eller er der noget helt andet der ville være godt at kigge på, og ikke nogle til 8 tusind pr stk.

Da jeg nu lige har brugt alle mine spare penge på forstærker :- så må jeg købe højt, lidt af gangen. de højtalere jeg har nu er vist i den ret billige ende alle sammen.
Er der noget der er bedere at starte med at skifte ud regner med front, men hvad så? center eller bag?
Og er det rigtig man kan bruge hvilke som helst højt, som bag?

Det jeg har nu er to store front gulv, mærke jws 2¤12" bas, og center og bag er noget jamo meget læt noget. og så en 10" kef aktiv sub. er det moget l**t? he he, bare være ærlig, vil bare gerne vide om man ville kunne høre en forskæl ved at købe nyt?

Sikke en omgang håber der er en der har noget tid der skal slåes ihjel. :- pfh, tak!
Til top Vis elka72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elka72

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang for ~10 år siden ejet et par JWS, dual-et-eller-andet hed de, med 2x6.5" enheder. Magen til skrammel skal da da lede længe efter, men de kostede vidst også kun 1000 Kr./sættet.

Se endelig at skifte især dine front-højtalere ud. Dine ører vil takke dig! :)

elka72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes jo de var het okay, især når den fik noget gas, og de 12" skulle lave noget, men efter at have været rundt og kigge og høre lidt, endet jeg med at købe rs8 fra monitor audio, og må sku nok give dig ret, he he tænk hvor en forskæl... det er da godt nok en god højtaler. 

Til top Vis elka72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elka72

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

De højtalere du henviser til er vist B&W DM683. Jeg ejer selv et set af disse, og jeg er rigtig godt tilfreds.

Jeg skiftede dog også fra DENON(som jeg ved mine gamle fronter var rigtig glad for) til Onkyo, fordi der ikke var kræft nok i min DENON.

Den harman du henvender til kender jeg intet til, men det vil nok være dumt at spænde de B&W for, hvis forhandleren ikke anbefalder det. Jeg vil dog så mener, at du er bedre tjænt med den mindre B&W DM684, eller DALI lektor 6 eller Ikon 5. Nu du henvender til Klubben. Prøv at gå ned i klubben og lyt til de forskellige højtalere.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Det vigtigste for sammenhængen i lyden, når du kører surround (DVD'er), er, at fronterne og centeren har samme lydkarakteristik. Det opnås lettest ved, at det er samme mærke & serie. Baghøjtalere og sub er i den forbindelse mindre kritisk. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes