Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 18:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til valg af brugt højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Nu må i ikke blive gale på mig, for tråde af denne her slags bliver sikkert oprettet flere gange dagligt her på forummet. Men efter laang tids søgen efter et sæt gulvhøjtalere, uden beslutning, kunne jeg godt tænke mig at høre andre folks anbefalinger og erfaringer, da jeg nemt syntes jeg kan se mig blind i et eller andet, og desuden ikke har supermeget erfaring på området.

Så altså, jeg leder efter et sæt brugte gulvhøjtalere, til at spille sammen med min budgetreceiver fra Denon (avr-1507), som yder 7x75 watt. Jeg høre meget forskelligt musik (rock, house, reggea, pop, funk osv.) så clichéudtrykket en allroundhøjtaler, er vel egentlig det jeg søger.

Ting jeg prioriterer højt er en diskant der ikke er skinger og går i ørene, og en bas der slår på det rigtige tidspunkt.

Mit budget er ganske lavt, meget lavt (1000 kr.), men det er heller ikke en højtaler jeg skal have de næste 5-10 år, men blot noget jeg skal være glad for, indtil jeg får købt det sæt Dali Concept 10 jeg godt kunne tænke mig :)

Højtalere jeg har kigget på: Dali 109, 104, 850, 909, 8008, 808 og Jamo Classic 8 (har fundet et sæt af disse til 500 kr.)

Håber jeg kan få nogle gode råd ud af jer :)

 

Pft.

Kristian

Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Dantax Opus Højttaler System - Fragt 1 kr!
Hvis det bare er midlertidigt, så har Elgiganten dette sæt til 1000 dkr incl levering 

som de skriver, og så må det jo være rigtigt "Systemet leverer en rigtig god lyd som vil give en unik oplevelse"

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Ja okay, så midlertidigt skal heller ikke være. Det skal jo også lyde godt :) Plus jeg har en eller anden indre regel om, aldrig at købe noget der står Dantax på.


Bortset fra det ser det vildt billigt ud. Det fås jo ikke for under 2000,- andre steder!

Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Alle de første højttalere du har nævt i indlæg1 er fine højttalere. I stedet for 808 og 8008 vil jeg dog anbefale 606.

Du skal også tænke på at din receiver nok ikke vil få det optimale ud af fx. Dali 850 og 909. Den har nok ikke effekt nok. Det tror jeg også vil gælde for Concept 10.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for dit svar. Har du erfaringer med nogle af de nævnte højtalere? Fordi de ligger allesammen i ca. samme prisleje, så jeg kan jo lige så godt købe det sæt hvor jeg får mest for pengene :)

Bare lige for en god ordens skyld, så er planen da også at jeg skal have skiftet receiveren ud til noget med lidt mere slagkraft i, hvis drømmen om Concept 10'erne nogensinde bliver ført ud i livet. :)

Og lige for at få det på det rene, så er det kun to højtalere jeg søger, ikke et helt surroundsæt, som det måske kunne lyde som ud fra mit første indlæg.

Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Har hørt Dali 850, 606, 808, 909. Dali 850 er den bedste af dem hvis man har kraft nok til dem da de kvæver en del. Lillebroren 450 er også en fin HT. 606 er bedre end de andre ovennævnte imo. Spiller meget sammenhængende og intet stikker ud. Prøv at lytte til fx. 606 eller 850 op imod Concept 10. Tror du bliver overrasket.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
kbbajer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar.

Hvis der er nogen andre som har noget at tilføje vil være super. Specielt hvis der er nogen der har erfaringer med Jamo Classic 8, da det er dem jeg tøver mest til lige pt., men helt andre bud er også MEGET velkomne :)


Kristian
Til top Vis kbbajer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kbbajer Besøg kbbajer's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes