Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: BeoLab uden andet B&O Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 63
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FranJO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret Citér FranJO

 

Hej Peter Pan!

Jeg takker mange gange for din venlige tilbagemelding på konkurrentens hjemmeside "recordere.dk". Derudover håber jeg din ferie var god og spændende..    

Jeg forstår på dig at "hifi4all" "pt" er et godt forum at kommunikere sammen på, specielt når vi taler om B&O produkter..!! Ligeledes er det "super" andre brugere også kan følge tråden.. Så siten her vil jeg benytte fremover i vores korrenspondance.. Fandt lige ud af, at jeg faktisk "har" en aktiv "hifi4all" brugerprofil oprettet fra tidliger tid, så det bare derudaf på fuld skrue..

Jeg vender snart tilbage med mere info - og naturligvis mine B&O spørgsmål vedr. opsætning og tilslutning af aktive BeoLab ht, til det nyeste digital isenkram indenfor fladskærm, Blue Ray afspiller, Digital+ reciever....., OSV.. ...  

Forsat god weekend

 

Venligst

FranJo

  

Til top Vis FranJO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FranJO
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hej FranJo
 
Velkommen på tråden. Ja vi havde godt vejr i syd Tyskland, men ak regnvejr da vi nåede Danmark.
Nu må du læse tråden igennem, jeg håber det giver dig svar på en del af de spørgsmål du kunne have.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
FranJO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 01:07 | IP-adresse registreret Citér FranJO

 

Hej Peter P

Jamen.., du har så ret, Peter.., alle dine tråde er smækfyldt med spændende teknisk viden og muligheder.., og sikkert vældigt brugbart for en masse mennesker der ønsker at "parre" B&O med andet grej..

Jeg er i den situation, at jeg helst "ikke" vil lodde og sammensætte for mange "dimsedutter" for at få tingen til at spille. Men lad mig for en god ordens skyld starte med at beskrive hvilket grej jeg pt. har til rådighed og hvad jeg derudover agter at købe..?

Som jeg tidligere har skrevet, har B&O fyldt mit hjem gennem mange år. B&O lyd har en meget behagelig diskant og mellemtone der bl.a. gengiver stemmer blødt og klart.. Efter min mening, meget velegnet til tv-lyd og surround..!! Det sidste stueanlæg, der nu er sat til siden, var et hvidt Beomaster 7000 med CD og båndspiller og et 32" Beovision Avant (kæmpe klods med indbygget VHS og Surround.. Du ved, den mode hvor hver gang man fjenstyrede tvet til at dreje, blev ens stuemøbler skubbet ud ad stuen på samme tid..                                           Da disse maskiner køre på diverse gummibånd til at drive deres mekaniske skuffeudtræk, skal en del af det renoveres med nye bånd osv. Har faktisk en del B&O ting der ikke har min interesse mere.. Måske noget for dig, Peter..?? Men husk, jeg bor på Gran Canaria..  

Tilbage i stuen står så et sæt Beolab 8000 (sølv/sort) og et sæt Beolab 6000.. Disse højttalere skal så fremover være en del af surroundanlægget i stuearrengementet (ca. 30 m2). 8000 som L/R-front og 6000 til L/R-back. Mangler en velegnet/velspillende centerhøjttaler.

På billedesiden er jeg hoppet med på 3D bølgen, trods der ikke findes noget 3D materiale på markedet endnu. Men det mere gas og sjov.. 2D er at fortrække i HD.

Panasonic VT20 i 50" panel (kan i øvrigt varmt anbefaldes som alternativ til den udgået KURO PDP-9050)

Panasonic Blu-ray 3D afspiller DMP-BDT300

Spansk Digital+ HD-receiver med dobbel-tuner

OBS!! Hvis du ønsker det, kan jeg ta et par billeder af udgangende mv..?? 

 

Efter mange års tv-kikkeri på B&O Avant skærmen med analogsignalet, fik jeg nærmest et chok da Panasonic panelet viste mig, det første HD-billede i næsten fejlfri gengivelse. Dyb sort og hurtig billedebehandling og fine naturlige farver i THX mode. Det bare i orden..!!!!

Men smukke og skarpe billede er altså ikke nok.., et godt lydbillede høre også til opsætningen før oplevelsen er komplet.., ikk sandt? Derfor håber jeg at mine aktive Beolab højttalere kan tilsluttes systemet på en enkel og let måde. Jeg nævnte tidligere at jeg også mangler en centerhøjttaler.. Det tv-møbel fladskæren står på, har begrænset plads til en c-ht. Møblet har en hylle/åbning der 12 cm høj og 120 lang. Faktisk har jeg tænk på, om en Beolab 6000 uden den runde alu-fod, vil spille godt som en aktiv centerhøjttaler i systemet..?? Der lige plads til sådan en fyr på langs, lige under tv'et. Derudover er den smuk og skæmmer ikke visuelt som andre klodset centerhøjttaler på markedet....... Hvis du siger JA til ideen.., så er alle "ht" aktive B&O, på nær en subwoofer der senere kan købes til surround 5.1 opsætningen. 

Jeg vil mene, at jeg har læst nok af dine "tråde" til at forstå, at aktive Beolab "ht" ikke bare kan tilsluttes non B&O udstyr via LINE IN, specielt hvis disse "ht" skal køre surround lyd. Deres relæ slår simpelthen fra ved for lav input strøm. Derfor kræves der specielle powerlink-kabler (DIN 8 pol, PHONE, og TRIGGER stik) i rette længder med god skærm. Efter din anvisning, Peter.., kan disse kabler købes færdige hos "AV-Connection A/S i Sønderborg" i metermål. Så er kablerne vel på plads, eller hvad?? Godt nok lidt dyrt.. Mit forbrug vil koste ca 3600 kr.

Så mangler der en surroundreceiver, som jeg forstår det, til at regulerer lyd og volume. (er det her nødvendigt med mange udgangswatt, når den "kun" skal drive en line udgangssignal til aktive Beolab..?) Jeg er med på, at den skal have en PRE OUT udgang og TRIGGER udgang, eller udgange? (trigger udgang til hver ht, eller hvad?). Derudover skal den kunne spille de nye Blu-ray HD, 3D, THX digitale lydkanaler via HDMI 4a kabler osv...................,  Ja.., det lige til at tude over, alt det møg man skal anskaffe sig for at følge med udviklingen. Men okay.., når man først siger A må man også sige B osv.. Jeg går efter det perfekte til situationen.., hvis du forstår, kære ven..!! Så hvad nu..?????  

Hvad siger du, Peter Pan.. Er det for langt ude, det jeg skriver.., eller er der muligheder i sigte???   

 

Venligst

FranJO    

 

  

Til top Vis FranJO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FranJO
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hej igen FranJO

Vi starter med dit tv valg, Panasonic TX-P50VT20E.

http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerms-tv/plasma-tv/panaso nic-tx-p50vt20e

Det ser jo vældigt godt ud på billede siden, men på lydsiden ser det ikke godt ud.

Audio Power 3 x 10 W
Mono / Stereo Sound Technology V-Audio Surround Pro
Speaker Ja
Scart stik 2
HDMI-indgang 4

Jeg er bange for at "Mono / Stereo Sound Technology V-Audio Surround Pro" er i lighed med den
måde de nuværende Bose stereo systemer smider lyden ud på, for at opnå en slags surround lyd.
En typisk upmix algoritme (som ProLogicII, for eksempel ...), såkaldte "soundbars", eller højttalere
der er afhængige af væggenes evne til at udvide lydbilledet. En simuleret lyd som intet har med Dolby
digital 5.1 / 7.1 surround lyd at gøre.

Vi kan så håbe at de 2 Scart stikdåser giver mulighed for at trække et analog stereo signal til en
surround receiver. Panasonic Blu-ray 3D afspiller DMP-BDT300 tilsluttes jo tv med HDMI kabel,
og da det er samme fabrikat burde det køre uden problemer. Fra Blu-ray afspilleren må vi kunne
hente et digital S/pdif  5.1 / 7.1 surround lyd signal. 

Den Spansk Digital+ HD-receiver med dobbelt-tuner, kender jeg jo ikke. Er der mulighed for at
hente lyd herfra ? send evt. billede. Er den tilsluttet tv via HDMI kabel ?. 

Din nye surround receiver behøver ikke at have mange watt som du selv skriver, men preout
udgang og 1 trigger udgang skal der være. Man kan så samle trigger signalet her til henholdsvis
front-bag- center højttaler. På denne tråd side 3, ligger der nogle forslag til Surround -
Processor og Surround Receiver, men du må selv finde ud af hvad du vil have.

Husk jeg er til B&O's BeoVision 7-40's BSy3 Dolby digital 7.1 Surround Processor. ;-)

                                                             

Her et bud. 

 

AV-advance Phono + Trigger til Powerlink kabel kan købes Tryk her.  

NB. Læs næste indlæg. Der er meget at tage stilling til hvis du vil have det bedste.  

Når du så har foretaget dit valg tager vi den der fra.

http://www.youtube.com/watch?v=xrmx5l1Oe2Y&feature=relat ed  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

For at være fremtids sikret må man tage stilling til nedenstående før man vælger
en surround forstærker/receiver der skal overføre HDMI signaler til dit TV.
 
Hvad er HDMI og HDCP?
 
HDMI (High-Definition Multimedia Interface)= ukomprimeret digital lyd og billede information overført med et enkelt kabel.
 
HDCP (Høgh-Bandwidth Digital Content Protection) = et digitalt kopibeskyttelsessystem for at beskytte digitale data hvis
to enheder er forbundet med HDMI kabel og den ene ikke er HDCP kompatibel, så kommer der hverken lyd eller billede.
 
Du skal altså være opmærksom på at alle enheder er HDCP kompatibel.
 
Der tilføjes spændende nyheder i den nye version af HDMI 1.4. standarden.
 
Okay, så er der gode nyheder og dårlige nyheder. Vi starter du ud med det positive.
 
HDMI ethernet kanal
Det blev afsløret at HDMI 1,4 bringes med en HDMI Ethernet Channel (HEC), som giver mulighed for dataoverførsler på op til 100 Mbp/s. Der tilføjes en netværksforbindelse til HDMI kablet, så enhederne kan kommunikere sammen i høj hastighed den vej. Det betyder måske også at fremtidige AV receivere vil have en netværks switch indbygget, så tilsluttede enheder automatisk også er tilsluttet husets netværk.
 
Audio retur kanal
Der bliver mulighed for at sende lyd baglæns i HDMI kablet. Dette kunne eksempelvis være et TV, som sendte lyden fra en digital
tuner eller en tilsluttet medieafspiller, tilbage til AV Receiveren via HDMI kablet.
 
3D via HDMI
Der tilføjes nye formater og opløsninger, til at overføre 3D video. Teknisk set bliver der mulighed for at overføre 2 stk. 1080P
signaler samtidig, da 3D handler om at lave og gengive forskelligt indhold til hvert øje, så hjernen opfatter det som 3D.
 
4K x 2K support
Der tilføjes specifikationer til endnu højere opløsninger, den såkaldte 4K opløsning til fremtidens displays.
 
Det er samtidig gængse opløsninger for digitale biografer, så HDMI specifikationen
prøver at omfavne det hele nu. Både hjemmebiograferne og de store biografer.
 
Det er formater som: - 3840×2160 24Hz/25Hz/30Hz - 4096×2160 24Hz
 
Udvidet understøttelse af farverum
Der tilføjes farverum for fotos også. Dette for at sikre korrekt farvegengivelse, når HDMI bruges
til at gengive digitale billeder. De nye farverum (color spaces) er sYCC601, Adobe RGB og AdobeYCC601.
 
Micro HDMI stik
Der kommer et nyt og endnu mindre HDMI stik, til brug for bærbare enheder. Der vil være mulighed for op til 1080P signaler via det stik. HDMI micro er ca. 50% mindre end det eksisterende lille HDMI stik kaldet HDMI mini. Micro HDMI kaldes teknisk for HDMI Type D.
 
Specifikationer til køretøjer
Dette er specifikationer til kabler og tilslutninger anvendt i køretøjer. Så nu kan biler, busser o.lign. der ønsker en HDMI installation, lettere finde de rette kabler til opgaven. I kabler til den type opgaver, skal der tages højde for det specielle miljø med varme, vibrationer og støj.
 
Den dårlige nyhed
HDMI Ethernet Channel (HEC) vil kun arbejde med nye HDMI 1,4 spec kabler, og disse vil kunne klassificeres i to forskellige
niveauer af ydeevne: Lav og høj datahastighed. Man kan forestille sig hvilken kabel rod dette giver, og er uforstående over for
denne beslutningen om at tilføje mere kompleksitet til kabelet.
Under alle omstændigheder fortælles det at Silicon Image har køre chip-prøver til producenter i 2. kvartal 2009.

 
Vi får altså flere HDMI stik
Med HDMI 1.4 gør folkene bag HDMI forvirringen total. I stedet for der kun findes ét HDMI stik
som i dag, kommer der til at eksistere hele 5 forskellige HDMI kabler:
 
Standard HDMI Cable – understøtter video op til 1080i/60.
 
High Speed HDMI Cable – understøtter video over 1080p opløsning, herunder også Deep Color
og alle 3D formats i den nye HDMI 1.4 standard.
 
Standard HDMI Cable with Ethernet – Samme som Standard HDMI blot med internetunderstøttelse.
 
High Speed HDMI Cable with Ethernet – Samme som High Speed HDMI blot med internet understøttelse.
 
Automotive HDMI Cable – tillader tilslutning af eksterne HDMI-enabled enheder til en indbygget HDMI enhed i bilen.   
 
____________________________________________________________ _______________
 
Link Til HDMI forklaring
 
 
Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler over S/ Pdif -transmission . Viste du det:
 
S/Pdif -transmission - over enten Optisk Toslink eller Coax - har ikke båndbredde nok til at bære
Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler.
Hvis du du som forsøg tilslutter din Blu -ray-afspiller til din receiver med optisk eller coax S/Pdif, vil
lyden "falde tilbage" til Dolby Digital, DTS eller to-kanals PCM - lossless, men kun to kanaler.
 
Delvis oversat fra:
 
 
 
Ultra-Small HDMI Revealed: Samme 19 Pins i halv størrelse
Her kan du læse om de nye størelser i HDMI stik.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Scart stikdåser findes stadig på en del Europæiske fladskærms TV.
Så med en eller anden form for Scart adapter vil man her kunne
sende analog lydsignaler med fuldt output til eller fra fjernsynet.
 
Her et eksempel.
 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 05 August 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Luxus tilbehør fra Bang & Olufsens til fladskærms TV/ Monitor af andet fabrikat.

Alle de rette forbindelser

Du kan tilslutte næsten hvilken som helst kilde til BeoSystem 3: det kommer til at spille
de fleste formater, du kan tænke på. Du vil højst sandsynligt være i stand til at kontrollere
din udvidelses med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening.

Der er mere end 70 tilslutninger skjult bag robust front plader. HDMI, Kabel, satellit,
High-Definition DVD, Hard Disc optagere, Surround Sound, indhold streamet over
Broadband, spilkonsoller, digitale kameraer, MP3-afspillere. Lyd : Dolby Digital 5.1
og 6.1/7.1 Ex, DTS 5,1 , DTS ES Matrix / Discrete 6,1 eller Dolby Pro Logic IIx.

Digital processorer justerer billedet efter både kilden og den tilsluttede skærm.

 

BeoSystem 3, med HD-DVB T / C/ S TUNER. (NY)

Med Beo 5: € 7.905 = 58.900 Kr. / Med Beo 4:  7.591 €  / Vægmonteringskit: 184 €

http://www.bang-olufsen.com/beosystem3 

DK. Manual: 

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beosystem3/beo system3_userguide_danish.pdf

BeoSystem 3 - Specifications.

http://www.bang-olufsen.com/specifications?productid=135



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Tårn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 06 August 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret Citér Tårn

Hej Peter,

Jeg har lavet et surround set-up baseret på en Harman Kardon receiver plus Beolab 8000/4000 højttalere samt en aktiv sub og en passiv center. Beolab højttalere er tilsluttet pre-out med en telefonlader der der giver trigger spænding ref. et af dine diagrammer... Dette fungerer perfekt  .. I øvrigt tak for dine tips..

"Problemet" er nu, at jeg også gerne vil lytte til mine Beolab 8000 med min Beosound 3000 som kilde. Måske lidt naivt har jeg bare købt et powerlink T-kabel så Beolab 8000 kan få signal fra både surround receiver samt fra Beosound 3000 (selvfølgelig kun fra en af gangen)... Jeg har koblet det op og prøvet at afspille lyd fra Beosound: det fungerer ikke.... Hvis jeg skruer højt op, kan jeg svagt høre musikken - så snart kablet til surround tages fra T-stykket fungerer det...

Jeg er klar over at problemet er forbindelsen til receiveren (som i øvrigt er slukket), men findes der et "tryllegreb" der kan løse det. Jeg ønsker ikke at skulle pille kabler til og fra afhængigt af om jeg skal høre musik eller se film.

På forhånd tak.....

 

Til top Vis Tårn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tårn
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 August 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hej Tårn

Du skal lave en PowerLink (5 polet DIN stik) ---> Phono adapter. I en PowerLink
udgang på BeoSound 3000 tilsluttes det 5 polet  DIN stik. 
 
På H K receiveren tilslutter du de to Phono stik i en Line IN. Volume kontrollen på
receiveren sættes i kl. 12, som udgangs punkt.
 
Da BeoSound 3000's PowerLink udgang har pre-out lydsignal styre du bare volumen
med Beo 4, når du afspiller Cd'er.
 
Her en tegning du kan lodde efter:

 
 
 Er det til at forstå ?  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 August 2010 kl. 06:40 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hver at vide om BeoLab 8000 & 4000.

Opgraderingen af BeoLab 8000 aktiv højttaler.

Fra januar 2003, var det muligt at købe en BeoLab 8000 med ny driverenhed som giver ekstra lavt
bas niveau. Selv om de ikke levere så meget bas som en BeoLab 11 sub-woofer.

Bas forstærkeren i de nyere BeoLab 8000 har en markant forbedring i forhold til deres forgængere.
I opgraderingen er involveret ny frekvens udligning, og forbedret ABL system. Disse forbedringer er
for det meste hørebare ved høje lydniveauer. Ændringerne er gennemført fra serie 16992475 og fremefter.
Starter serie nummeret med 17****** er du sikker på det er den nye version, som også sælges i år 1010.

Denne liste kan bruges til "alle" B&O produkter. 
 

_________________________________________________________

         
 
           Introduktion år 1992. Type EU 6801.

Opgraderingen: Januar 2003. Type nr. blev ikke ændret.

År 2010 Type nr. EU 6801.  Pris: 15.395 Kr pr. stk.

Sep. 2010 BeoLab 8000 type 6801 udgår.
Ny BeoLab 8002 med ICEpower moduler type nr. 6818.

Sammenlin nye og gamle Specifikation :

BeoLab 8002:         - --------------------------  (BeoLab 8000.)

• Bass enhed: 125 W klasse D ICEpower / (143 W klasse AB)
• High-Frequency: 125 W klasse D ICEpower / (143 W klasse AB)
• Kabinetvolumen: 5,3L
• Princip Bass Reflex
• Frekvensgang: 48 Hz - 28 KHz / (52 Hz - 20 kHz)
• Forbrug: 19 W / 0,4 i Stand By / (? / 1,8 W)
• Termisk
• Position switch (Free, Wall, Corner) / (ikke tilgængelig)
• lineariseret bas (ABL)
____________________________________________________

Specifikation :


BeoLab 6002:         - ----------------------     (BeoLab 6000.)    

• Bass enhed: 125 W klasse D ICEpower / (59 W klasse AB)
• High-Frequency: 125 W klasse D ICEpower / (59 W klasse AB)
• Kabinetvolumen: 3L
• Princip Bass Reflex
• Frekvensgang: 46 Hz - 27 KHz / (55 Hz - 20 kHz)
• Forbrug: 19 W / 0,3 W i Stand By / (? W / 3 W)
• Termisk
• Position switch (Free, Wall, Corner) / (ikke tilgængelig)
• lineariseret bas (ABL)
____________________________________________

                                      

Sådan ser du forskel på aktive BeoLab 4000 version Mk 1 og Mk 2.
 
Faktisk er det usandsynligt, at kunderne har bemærket ændringen hvis vi ikke har fået det fortalt.
 
År 2007 blev BeoLab 4000 Mk 2. indført, næsten uden varsel. Den vigtigste ændring, var brugen
af ICEpower forstærkere til at erstatte den AB forstærker type som ligger i BeoLab 4000 Mk 1 
højttalere type  EU-6636,  DK 6637, fra år 1997.
 
Lys dioden på en Mk 1 fungerer som en kontakt, man kan trykke ind og ud, for at tænde og
slukke højttaleren.
 
På BeoLab 4000 Mk 2 er der ingen tænde og sluk funktion, men kun en lys diode.
.
                                  Mk 2 = Type EU 6642.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Tårn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juni 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 07 August 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret Citér Tårn

Hej Peter,

Tak for hurtigt svar. Ja - det tror jeg nok jeg forstår, men så skal HK være tændt og mine Cd'er afspilles i samtlige højttalere eller?

Nuværende opstilling:

Jeg har loddet efter et af dine tidligere diagrammer til surround delen. Her er lavet adaptere fra phono til PL inklusive en styrestrøm. Jeg har lavet to adaptere med hver to phono stik til et powerlink stik. En fælles telefonlader giver styrestrøm til begge adaptere. Dette fungerer perfekt til surround opstilingen.

En phono adapter går til BL4000 som "sløjfes" videre til næste BL4000

Den anden phonoadapter går til et T-kabel hvor Beosound 3000 tilsluttes det ene ben og yderligere et T-stykke med 2 gange BL8000 tilsluttes det andet ben.

Men det virker åbenbart ikke...

 

 

 

Til top Vis Tårn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tårn
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 August 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hej igen Tårn.
 
Ja men de adapter du har lavet til receiveren/ højttaler virker åbenbart fint.
På receiveren bestemmer du jo også om du vil spille stereo eller surround.
BeoSound 3000 skal du betragte som Feks. en tilsluttet cd afspiller, men du
vil kunne betjene lydstyrke, radio og cd med Beo4, som tidligere beskrevet.
 
Dine højttaler er alle tilsluttet din receiver Sådan bør det være, så virker det.
 
Denne tråd er tilegnet folk der ikke har andet B&O end aktive højttaler, og
dermed non B&O fladskærme.
 
Tårn
Jeg vil derfor foreslå at vi hopper over på nedenstående tråd, hvis du vil
spørge yderligt ind til tilslutning af andre B&O produkter som BeoSound.
 
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 August 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Efter en rundtur i byens radio og tv butikker har jeg bemærket at fladskærms tv har rigtigt ringe lyd, jo fladere skærmen
er jo ringere bliver lyden. Idag finder man så ofte kun en koaksiale S/ PDIF eller optiske Toslink digital lyd udgang.

Gefen Digital Audio Decoder er en nem løsning, hvis du vil overføre digital tv-lyd til dit stereoanlæg. Den er oplagt
som tilbehør til de flad-tv, som kun har optisk digital lydudgang, og den klarer også Dolby Digital-lydformatet. 

Gefen Digital Audio Decoder er som sendt fra himlen, hvis du kun har digital lydudgang på dit flad-tv.
Med denne lille boks kan du konvertere den digitale tv-lyd til analog stereo, som du herefter kan overføre til dit
stereoanlæg i strålende kvalitet via et sæt almindelige phono-kabler. Gefen Digital Audio Decoder er særdeles kompakt
og kan uden problemer gemmes væk bag anlægget.

Klarer både PCM og Dolby Digital
Det bliver mere og mere almindeligt, at flad-tv kun har optisk digitaludgang til lyd. Dette er ikke noget problem for en
surround-receiver, fordi denne har de nødvendige indgange og digitale dekodere. Hvis du derimod ønsker at spille
digital tv-lyd over et almindeligt stereoanlæg, har du indtil nu været på herrens mark eller henvist til uforholdsmæssigt
kostbare løsninger.

Gefen Digital Audio Decoder klarer D/A-konverteringen i en håndevending, inklusive Dolby Digital-formatet, som en
del tv-kanaler anvender. De færreste normale stereo D/A-konvertere kan håndtere dette format, og med en sådan
løsning vil du kun få lyd fra de tv-kanaler, der udsender den digitale lyd i PCM-format.

Nem og billig D/A-konverter til mange formål
Selvom Gefen Digital Audio Decoder ikke er helt gratis, er det stadig langt den billigste og nemmeste løsning til at overføre
digital tv-lyd til stereoanlægget. Med både optisk og coaxial digitalindgang er den også anvendelig som D/A-konverter til
andre formål, for eksempel hvis du vil have bedre lyd fra din pc på anlægget uden at investere mere end højst nødvendigt.
Med den indbyggede omskifter kan du vælge, hvilken lydkilde du vil lytte til.

OBS: Gefen Digital Audio Decoder findes også på markedet i en anden, næsten identisk version uden indbygget Dolby
Digital-dekoder. Denne kan ikke håndtere tv-lyd i Dolby Digital-format.

 

Den er oplagt som tilbehør til de flad-tv, som kun har optisk/digital
lydudgang, og klarer både PCM og Dolby Digital-lydformatet.

GefenTV produkt: GTV-DIGAUDT-141- pdf manual.

http://www.gefen.com/pdf/GTV-QUICK-DIGAUDT-141.pdf

Kan købes her: Pris i Hi-Fi klubben 999 Kr.   Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lindskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 14 August 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret Citér Lindskrog

Hej Peter

Jeg har tænkt mig at skifte mit gamle beovision 3 tv ud med lidt nyt...

Jeg har læst hele tråden her og den har været til stor hjælp, så jeg har tænkt mig at købe en NADT557GR blu-ray, NADT175GR forstærker, SAMSUNG UE55C8705 led tv, og derudover har jeg en you-see digital box.

Nu er mit problem det, at jeg vil have det hele gemt væk i skabet ude i gange, så mand kun kan se tv'et og højtalerne.

Kan mand betjene det hele med min Beo5 og hvordan gør mand??????

På forhånd tak

M.v.h.

Torben

 

Til top Vis Lindskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindskrog
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Hej Lindskrog.

Jeg er glad for at læsning af denne tråd har været dig en hjælp. Dit spørgsmål ligger dog uden for
emnet non B&O til aktive BeoLab højttaler, som denne tråd helst skal handle om. Jeg forsøger at
holde tråden til emnet, jeg håber du forstår.
  


 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lindskrog
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret Citér Lindskrog

Det er helt ok, men hvor skal jeg skrive til, for at få svar på dette....????
Til top Vis Lindskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindskrog
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Undskyld  Lindskrog, her et link:

http://www.beoforum.dk/viewforum.php?f=36



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 19 August 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

GefenTV produkt: GTV-DIGAUDT-141- pdf manual.

http://www.gefen.com/pdf/GTV-QUICK-DIGAUDT-141.pdf



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 August 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Oversigt over aktive BeoLab højttalers stikpaneler.







Mhv. Peter Pan



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
nskou
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 26 August 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret Citér nskou

Hej Peter

Fin tråd du har her. Jeg har købt mig et panasonic fjernsyn, der er sat til mit mediecenter, hvor tv-tunerne sidder. Mit spørgsmål går på om det er muligt for mig at droppe mit gamle H/K anlæg med B&W højttalere og skifte det ud med aktive B&O 6000/8000/7-4 højttalere? Tanken var, at jeg ville købe et fornuftigt analogt lydkort til computeren og sætte højttalerne direkte heri og trække trigger strømmen fra en USB port.

Mvh
Nikolaj


Til top Vis nskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nskou
 

<< Forrige Side af 63 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes