Forfatter |
|
loeb Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
loeb Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælp?
skal lige siges hvis det ikke fremgår tydeligt nok; det handler om hvilken der vil passe til, kunne bruges. Ikke hvilket der er bedst (dermed ikke sagt dette ikke må indgå) men har bare brug for den altså mest basale viden
Lige et spørgsmå: ville et Belden 1505F kunne bruges? har nemlig et liggende som jeg kom til at købe ved en fejltagelse... link http://bluejeanscable.com/store/audio/index.htm
Vh johannes
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja 1505F er helt fint, det vil være godt at have et langt kabel under test så du nemt kan prøve forskellige placeringer
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyre kabler til subwoofer? - Spild af penge efter min mening..
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint hvis du har et "kvalitetskabel" liggende - så er det mindre vigtigt hvad det er for noget. Har selv haft et af de der mini-QED-kabler som er super tynde. Kører pt. med noget standard AudioWuest tyky kabel.. ingen forskel i lyden. Så at gå op over "almindeligt godt" kabel vil jeg tro er overkill. (Enig - Kappen  ) De skal begge bare have et enkelt Phono/RCA-kabel ind med et LFE-signal formoder jeg. Har du 2 udgange, eller kører du dem via ysplitter, som link imellem dem eller hvad?(Kan ikke lige se på Veloen om den Thru-funktion gælder filteret, high-level input eller hvad... men det har du nok selv styr på.. hvordan du regner med at kable etc.  ) Kabelmæssigt så tror jeg bare du skal prøve med hvad du har. Det virker som fornuftig kvalivare i forvejen. Mvh Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
loeb Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Har du 2 udgange, eller kører du dem via ysplitter, som link imellem dem eller hvad?(Kan ikke lige se på Veloen om den Thru-funktion gælder filteret, high-level input eller hvad... men det har du nok selv styr på.. hvordan du regner med at kable etc. )
|
|
|
2 udgange, thru funktion?. er ikke helt med her, kan du uddybe det lidt?
|
Til top |
|
|
loeb Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden mange tak for jeres svar; phoeniks, kappen og Offcourse_dk26, lige i skabet
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt har man 1 x sub/LFE (Low Frequency Effects) udgang på sin surround-receiver. Nogle receivers har dog 2. Da du skal have 2 subwoofre tilsluttet, var jeg bare interesseret i at vide, om du deler signalet op i 2 via fx. et fordeler-stik / y-splitter-kabel, eller om din receiver har 2 sub-udgange. Nogle subwoofere kan også sende sub-signalet videre til en sub mere via en "link"-udgang eller en "Thru"-udgang - Link sender signalet videre efter det er behandlet af subbens eventuelle delefilter/lowpass/fasetilpasning, mens "Thru" sender det ubehandlede sub-signal videre før intern filtrering. Dog bruger de fleste receiverens delefilter i disse "thx-tider" - hvis der er automatiske korrektioner via mikrofoner etc. som ofte bliver bedre end hvad man selv kan opnå - ihvertfald uden en målemikrofon etc. Det var såment ikke andet   . Ja - der er vel ingen der har lovet det skulle være nemt.. men godt skal det nok blive  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
loeb Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tror jeg er med så langt... 
Min plan var egentligt bare at prøve dem en efter en, da jeg kun skal have 1 sub nu.... Men altså jeg skal bruge subwooferne til musik udelukkende så derfor har jeg ikke nogen surround-receiver men en integret forstærker - primare a10, hvor der er 2 udgange tape out og pre out...
Ville det være forkert af mig at smække subwooferen i tape out? lige et link til manualen på min forstærker http://www.primare.net/documents/00022.pdf , så vidt jeg har hørt ville dette være den bedste løsning.. men vil meget gerne have det bekræftet, ved egentlig ikke om man overhovedt kan bruge pre out...
Håber det bliver godt
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Det ville være helt forkert at sætte din subwoofer til tape out (!) Tape out er slet ikke volumenreguleret og i værste tilfælde kan du ødelægge din subwoofer. Du skal bruge pre-out. Hertil er du nødt til at købe et almindeligt signalkabel (altså med kabler for højre og venstre) og føre dette ned til din subwoofer, for at få bas-informationen fra både højre og venstre kanal med.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
Til top |
|
|