| Forfatter |
|
Christian Peder Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 09 Februar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en af de her Onkyo 606 forstærkere, som har sådan noget audissey-lydinstillingssystem. Problemet er at jeg i forbindelse med en flytning er kommet til at smide mikrofonen væk... som i pist væk, jeg har virkelig ledt. Kan man købe en ny et sted? ... Eller alternativt bruge noget andet? (Jeg er musiker, så jeg har en shure sm58'er og en billig stormembransmikrofon). Håber nogle af jer kloge hoveder kan hjælpe:-)
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, spørg hos forhandleren, jeg blev overrasket da jeg fik smidt en væk til en Denon, den kostede kun 150,- kr. og det endda hos HiFi-klubben.
Det er forøvrigt også Audissey system, så måske den kunne bruges. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale at du køber den rigtige. Forskellige mærker mikrofone har forskellige frekvensafvigelser, og din Onkyo er 'tunet' ind til netop den type mikrofon.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for indlæggene:-)
Ja, det er jo egentligt oplagt at spørge forhandleren. Det tror jeg lige jeg vil gøre som det første i dag. Hvis man så ikke kan købe den i løs vægt (Det har jeg umiddelbart ikke fundet nogle steder på nettet andet end en til Marantz's systemer) så må jeg jo prøve den fra en denon.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan ikke se det skulle noget problem at bestille en ny som reservedel...
ikke fordi dine Shure ikke ville kunne klare opgaven, men de kræver jo phantom, og så avanceret tror jeg ikke de der medleveret målemikrofoner er... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
kan ikke se det skulle noget problem at bestille en ny som reservedel...
ikke fordi dine Shure ikke ville kunne klare opgaven, men de kræver jo phantom, og så avanceret tror jeg ikke de der medleveret målemikrofoner er...
|
|
|
En SM58 skal ikke have phantom, det er en dynamisk miskrofon. En målemikrofon er af elektret-typen og skal derfor have phantom. Som nævnt skal det nok være en original mikrofon da system skal være kalibreret til ret frekvensgang, med den pågældende mikrofon.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige slutte denne tråd af med at fortælle at jeg tog ned i KT-radio for at købe en ny mikrofon. Den kostede den nette sum af 550 kr. Jeg købte den, men følte godt nok at der stod en onkyo-importør og grinede meget højt af mig da jeg forlod butikken
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os prøve at lave et regne stykke der ser sådan her ud..!
1. Prisen på mikrofonen 150,-
2. Lager plukning 100,- ”hvad et lager skal have for at plukke og pakke”
3. Fragt & forsendelse 150,-
4. Lidt avance til butikken 40,-
I alt 440,-
Moms 110,-
Din pris 550,-
Det ikke altid at branche folk står og griner….?
NB: jeg har ikke kendskab til Onkyo`s priser, men det nok ikke hel skævt, med min erfaring indenfor radio branchen. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det her givne tilfælde tog KT-radio det godt nok mikrofonen fra en forstærker de havde i butikken, for så bestille en ny næste gang de alligevel skulle have noget nyt fra Onkyo, men jeg kan selvfølgelig godt se at for at lave en vejledende udsalgspris på den, så er man nødsaget til at lave den beregning du netop har beskrevet... Det kan dog så undre at hifiklubben kan sælge en tilsvarende mikrofon fra en Denon for 150 kr
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Peder skrev:
| Det kan dog så undre at hifiklubben kan sælge en tilsvarende mikrofon fra en Denon for 150 kr |
|
|
det kan jeg så godt forstå, er lidt underligt..??? __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |