Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TVIX (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Inger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej,

Da jeg gerne vil anskaffe en all-round løsning som dækker mit behov for at kunne have både musik, film og foto i en og samme enhed, så falder jeg på nettet over TVIX'en (http://www.tvix.co.kr/eng/). Er der nogen, der har nogen konkrete erfaringer med denne? Hvad er der af fordele/ulemper ved den?

Til top Vis Inger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inger

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på en lytter... tror nemlig den er ret smart!... men dur det til noget???
Til top Vis Toom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toom

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Ved ikke meget om specs på sådan en tvix, men jeg har set den hos en kammerat.

Kvaliteten og brugervenligheden gør, at sådan en vil jeg have.

Den spillede .vob, .img og .iso filer. Hvad den ellers kan ved jeg faktisk ikke, men kvaliteten var der ikke noget ivejen med.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan ikke bidrage med personlig erfaring om lige netop denne enhed. Men jeg kan da give lidt ekstra muligheder og info, du kan sammenligne med.

Der findes mange "alt i et" media afspillere på markedet. De går normalt under et fælles begreb, som hedder "NMT" eller "Network Media Tank".

TVIX'en er en af dem. Men der findes en del andre. Fælles for dem er at de køre et Linux operativsystem, som henter media filerne fra en harddisk. Nogle af dem kan man montere en intern harddisk i, og andre skal køre via netværk og en NAS. Nogle kan køre begge dele, og desuden vise indhold fra forskellige internetsider, som f.eks. Youtube, Picasa og andre.

Her er et par andre muligheder: (jeg linker kun til produkternes egen hjemmeside, de kan alle købes forskellige steder i danmark)

Popcorn Hour: http://www.popcornhour.com/onlinestore/

HDX 1000: http://www.hdx1080.com/

Raidsonic IB-MP309HW-B : http://www.raidsonic.de/en/pages/products/external_cases.php ?we_objectID=5523

Så er der selvfølgelig de forskellige TVIX modeller du selv henviser til.

Det du skal kigge efter, er om de kan afspille de formater du har brug for. Hvis du kun vil afspille mp3 musik, og vise jpg billeder, så kan de næsten alle bruges. Men hvis du har nogle specielle fil formater i tankerne, skal du kontrollere om boksen kan afspille formatet. Særligt film formater kan være drilske fordi de kræver en del regnekraft fra boksens CPU.

Men prøv at se hvad de forskellige bokse har at byde på, der er sikkert også en der passer dig.

Jeg har selv lige købt en Raidsonic, som den i det sidste link. Om den dur ved jeg ikke, jeg har lige fået den ind af døren idag. Så der går nok lige en uge eller to inden jeg har helt styr på hele netværksopsætningen og alle de filer der skal være tilgængelige på den. Så må jeg se til den tid om jeg synes den er god.

Til sidst vil jeg lige bemærke at du skal se grundigt efter med priserne. De svinger ret meget fra forhandler til forhandler. Jeg har givet 1499- for min. Men jeg har set den til 2879-. Begge internet-forretninger ligger fysisk i Århus. Så hvis forskellen er ligeså stor på de andre, kan man hurtigt blive snydt.

mvh.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt finde ud af om disse "video" og musik afspillere kan håndtere alm. net radio som fx DR's P3, Radio 100FM, Voice og div. lokale radiostationer på samme niveau som SquezeeBox.
Til top Vis Toom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toom

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jeg har heller ingen erfaring med TVIX, har dog kigget lidt på det, men jeg VIL have at det kan afspille HD DVD og Blu Ray (med HD lyd naturligvis). Andre alternativer er Escient og Kaleidescape. Sidstnævnte er dog langt udenfor hvad de fleste har råd til

Inger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2009
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Tak for alle indlæggene.

Da flere spørger til hvordan den er, vil jeg lige hurtigt sige, at det er en rigtig dejlig lille sag. Den kan .mkv filer uover .iso og hvad der ellers er nævnt. Dvs. ingen problemer med at afspille bluray. Den eneste rigtige ulempe jeg kan se ved den er, at den kun kan én ting ad gangen. Dvs. at jeg kan ikke spille musik samtidig med at jeg viser et slideshow eller browser listen ver musikstykker. Håber de laver det om til en næste version. Udover det kan jeg kun give den positiv kritik. Er meget imponeret over dens performance - ingen hakker i hverken billede eller lyd.

Dog har jeg (som man kan se i et andet indlæg jeg har lavet) problemer med at højttalerne en gang imellem suser når jeg tænder Tvix'en. Håber at få det løst, for det er rigtig irriterende.

Inger

Til top Vis Inger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes