Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 20:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner til lydbog/musik i tog (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KNAzZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg skal have købt mig et par nye hovedtelefoner.
De skal prmært bruges til at høre lydbøger og musik i toget, en tur på ca. 1½ time.

Det skalvære nogle som sidder rundt om ørerne, da jeg har utrolig snævre øregange og derfor ikke kan bruge in-ear :)

Jeg har kigget lidt efter Sennheiser's HD 485 eller HD 555, da de ligger omkring mit budget, og så syntes jeg de har fået ok reviews rundt omkring på nettet.

Og jeg havde egentlig besluttet mig for at købe Sennheiser HD 555, men så blev jeg i tvivl om hvor meget man bliver generet af at den er open back, da en af mine venner fortalte at han brugte Sennheiser HD 600 på arbejdet, og var træt af at han ikke kunne koncentrere sig når andre talte i samme rum.

Og da et s-tog jo ikke just er stilhedens katedral, så blev jeg i tvivl :)

Hvis I skal foreslå nogle lukkede modeller i prisklassen 4-700kr og ca. samme stil som de to jeg har nævnt, hvad skal det så være? :)

Jeg er også villig til at købe noget brugt, hvis det er billigt og godt.

Mvh.
Thomas
Til top Vis KNAzZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KNAzZ

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Se du bør ikke købe eks. 555 og slet ikke 600, da de ikke er lavet til bærbart brug. Det du skal ud i er et par AKG k518 DJ, De kan sågar klappes sammen
Og lyd kvaliteten i dem vil jeg også vurdere til at være over hd555

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

KNAzZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ok

Men er det ikke af den type som ikke sidder rundt om ørene, men oven på dem?
Den type er jeg heller ikke helt fjollet med, jeg syntes de er ret ubehagelige
Jeg har ikke fundet et decideret review af dem, men jeg fandt et link til en på head-fi.org, som er ret skuffet over dem, og da han skriver at en sang med Iron and Wine ikke lyder godt, så starter mine alarmklokker at ringe, da det ca. opsumerer min musiksmag :)
http://www.head-fi.org/forums/f4/akg-k518dj-too-much-bass-28 0405/

Hvis din grund til at sige at HD 555'eren ikke er til bærbart brug, er at de er for store, så syntes jeg ikke det gør noget, lidt gangster er man vel altid :D

Grunden til at jeg ikke allerede har købt HD 555'erne er at jeg ikke ved hvor meget støj de lukker ind, og jeg kender ikke lige nogen der har et par, eller et sted man kan prøve dem. :(

Hvis det ender med at være dem jeg køber alligvel, så ærger jeg mig bare over at jeg ikke gjorde det lige før jul hvor de kostede lidt mindre.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Hmm altså k518 synes jeg ikke er ubehagelige at have på, men det afhænger jo selvfølgelig meget af ens "iron ears"

Men altså 555 isolerer jo ikke, de lukker sågar en del lyd ud, så igen de er bestemt ikke beregnet til bærbart brug.

Jeg altså ellers er der jo Beyerdynamic dt770 pro 80Ohms som sidder helt uden på ørerne og som isolerer en smule, og de
er også relativt lette at trække. Men de er også beregnet til hjemmebrug, så de har lang tyk ledning osv osv. Men de er
hvertfald en langt bedre bud en 555, som ikke er så meget hvert. Den første senn man skal overveje i den klasse er 595.

Men hvis det skal være senn så har de jo også lavet nogen med aktiv lydisolering, selvom det ikke er så godt til tog brug
osv.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

sennheiser HD 280 pro (skal være pro!!) er et helt åbenlyst valg til lige netop dine krav.

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

KNAzZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Har kigget på lidt tests, og de lyder gode, så dem ta'r jeg :)
Har bestilt dem ved dustinhome.dk til 660kr + 39kr i porto, hvilket jeg tror er ret billigt.

Tak for hjælpen, så håber jeg bare at jeg bliver glad for dem, ellers kommer jeg efter dig Phoeniks ;)

/Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes