| Forfatter |
|
Londorf Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvad for nogle bass enheder DALI 109 er bestykket med og hvor man kan få dem. Og evt en enhed der kan erstatte dem.
pft.
Morten
|
| Til top |
|
| |
Londorf Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen forslag til hvad for nogle enheder jeg kan putte i istedet for de originale. det skal selvfølgelig fungere ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) ro på, der skal nok komme nogle gode svar imorgen, men det er ikke alle der lige sidder på spring kl sent onsdag nat for at komme med guldkorn :)
evt. så prøv at kontakte dali pr. mail og se om de ikke selv har et bud på det :)
|
| Til top |
|
| |
Londorf Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var faktisk en udemærket idé. det er bare den lange (og dyre) vej ikke. hehe. ser frem til svarene der måske kommer i morgen. ville være synd at lade et sådanne sæt højtalere gå til spilde.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig :)
Men det er ikke nødvendigvis den dyre vej, de kan nogle gange være rigtig gode til at give oplysninger, de producenter. Om ikke andet kan det være du kan finde et andet sæt 109'ere og så stjæle bas enheder fra dem? hvis nu diskanterne var gået eller ligende?
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 04:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Londorf skrev:
Nogen der ved hvad for nogle bass enheder DALI 109 er bestykket med og hvor man kan få dem. Og evt en enhed der kan erstatte dem.
pft.
Morten |
|
|
Ja pas på med bare at gå ud og købe en eller anden 10" enhed og bare sætte i, det vil med 100% give et dårligt resultat, jeg prøvede mig frem med mine Cerwin Vega AL-1000 og der var mange enheder igennem inden jeg fandte et sæt jeg mente der kunne bruges.
Dette sæt fandt jeg ved discoworld.dk og kostede ca. 450,- pr. 15" enhed, og de spiller stadig idag ca. 2 år efter, effekten var kun opgivet til 250 watt pr. ehed, men det er alt rigeligt da de tåler effekt langt op over det, og de andre enheder snupper jo også en del.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Londorf skrev:
Nogen der ved hvad for nogle bass enheder DALI 109 er bestykket med og hvor
man kan få dem. Og evt en enhed der kan erstatte dem.pft.Morten |
|
|
Ja pas på med bare at gå ud og købe en eller anden 10" enhed og bare sætte i, det vil med 100% give et dårligt
resultat, jeg prøvede mig frem med mine Cerwin Vega AL-1000 og der var mange enheder igennem inden jeg fandte et sæt
jeg mente der kunne bruges.
Dette sæt fandt jeg ved discoworld.dk og kostede ca. 450,- pr. 15" enhed, og de spiller stadig idag ca. 2 år efter,
effekten var kun opgivet til 250 watt pr. ehed, men det er alt rigeligt da de tåler effekt langt op over det, og de andre
enheder snupper jo også en del.
|
|
|
Hvorfor har du skiftet bas-enhederne ud?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set et sæt 109 til salg for 1600kr pr sæt som har været brugt som baghøjtaler måske du bare skulle købe nogen brugte 109, så har du lidt reservedele i den du har nu som du åbenbart mangler basenheder til.
|
| Til top |
|
| |
Londorf Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.... okay.... Men der er ingen der ved hvor man kan få nye enheder. en bas er jo mekanisk. og efter 15-20 år med prygl... så er den temmelig slidt og slatten... så gider ikke købe brugte højtlere der er ligeså gamle som dem jeg har til at hugge dele fra.
|
| Til top |
|
| |